- Hirdetés -

Kattintókból olvasók – ezekkel próbálkoznak a kiadók

|

- Hirdetés -

Az internetes portálokat működtető kiadók célja minél több olvasót, a nagyobb látogatottság által pedig több hirdetőt bevonzani. De vajon hogyan, milyen módszerekkel lehet az oldalra klikkelőket megtartani, hogy a webszájt olvasói legyenek és több időt töltsenek az oldalon?

Az egyes kiadók számos eljárást alkalmazhatnak, az azonban megállapítható, hogy nincs egyetlen megoldás, amelyik mindenki számára egyaránt hasznos lenne. Az, hogy a kiadók melyik megoldásra fókuszálnak, nagyban függ a stratégiájuktól, vagyis hogy inkább egy kisebb, de elkötelezett közönséget akarnak-e bevonni, amelyik hajlandó fizetni a tartalomért, vagy a hirdetésalapú modellre szavaznak, amely lehetővé teszi a tömegelérést. Mindezek mellett fontos, hogy meglegyen a cél, amit az újságírással el akarnak érni.

Lojalitásmérés

A Reuters Institute 2016-os Study of Journalism tanulmánya megállapította, hogy a vezető hírszerkesztőségek olyan, úgynevezett szerkesztőségi elemzéseket fejlesztettek ki, amelyek szorosan kapcsolódnak a kiadó szerkesztőségi prioritásaihoz és szervezeti követelményeihez, valamint meghatározzák mind a rövid, mind a hosszú távú stratégiát. „Az elemzések kialakításakor nagyon fontos, hogy ezeket a stratégiai prioritásokat meghatározzuk, és a növekedési, illetve a lojalitási mutató értékeken ne változtassunk” – írta Ryan Sholin, az Automatic növekedésért felelős mérnöke. „Az idén és az elkövetkező években is azt fogjuk látni, hogy az újságírók a »lojalitást mérő mutatókat, a sztorik típusát és a terjesztési módszereket« vizsgálják majd, amelyek elősegítik az olvasók visszatérő látogatásait” – jósolta Sarah Marshall, a Vogue International közönségnövekedésért felelős részlegének felelőse.

Több kiadó az oldalletöltések és az egyedi felhasználók száma, azaz a klasszikus növekedési mutatók méréséről az olyan, lojalitást mérő számok irányába mozdul el, mint az oldalon eltöltött idő mennyisége, valamint a visszatérő látogatók száma. A lojális közönség azok számára érdekes, akik az olvasói bevételek növelését tartják fontosnak, mivel a lojálisabb olvasók több előfizetést és így több bevételt eredményeznek. A komolyabb online közönséget magáénak tudó CNN-nél is azt tapasztalták, hogy a közönség nem napi rutinból látogat el az oldalra. „Megváltoztattuk a stratégiánkat, azaz kevésbé fókuszálunk az általános mérőszámokra, ehelyett az elköteleződést nézzük, a napi aktív egyedi látogatókat, valamint a videóval eltöltött időt” – mondja Chris Herbert, a CNN digitális tevékenységéért és stratégiájáért felelős helyettes elnöke.

Megosztás vs olvasás

Mindezek ellentétben állnak az olyan kiadók, mint a Buzzfeed által alkalmazott mutatókkal, amelyek a tömegolvasottság alapján mérnek, például azt vizsgálják, hogy hányan osztanak meg egy cikket. A megosztás számaira való fókuszálással azonban az a probléma, hogy az emberek gyakran úgy osztanak meg cikkeket, hogy nem olvassák végig azokat. A megosztás természetesen jó, de nem feltétlenül a legjobb út egy cikk értékének méréséhez. A kiadók és az újságírók azt szeretnék, hogy a cikkeiket elolvassák (vagy megnézzék), nem pedig azt, hogy küldözgessék a közösségi médiában, hiszen azokról csak feltételezhető, hogy el is olvassák őket.

Mindez persze nem azt jelenti, hogy a növekedés nem számít, hiszen kétségtelenül fontos a kiadók számára a lojális olvasók számának növelése. Egy 2018. januári belső memóban a Vox Media elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy nagyon fontos a minőségre és a mennyiségre is fókuszálni annak érdekében, hogy a mennyiségben a nehezen megfogható minőséget el lehessen érni. „Olyan időszak következik, amelyben a minőség, a mennyiség és a fenntarthatóság sokkal fontosabb lesz, mint korábban” – tette hozzá. Ahogy a Reuters Institute már említett tanulmánya megállapította, a legjobb elemzési módszerek az egyes kiadványok egyedi igényeire vannak szabva, nincs egy olyan, mindenkire ráhúzható megoldás, amely garantálja a sikert.

Fókuszváltás

A lojalitást a figyelem mutatószáma jelzi, amely az oldalon a cikkel, vagy a hirdetéssel eltöltött időre fókuszál. A Financial Times és az Economist is kísérletezett a hirdető ügyfelek esetében egy új cost per hour (CPH) mérőszámmal, amely azt mutatja, hogy az olvasók mennyi időt töltenek el a hirdetéssel, ahelyett, hogy azt mérné, hogy hány klikkelés érkezik az oldalra. Az elképzelés az volt, hogy a minőségi tartalmat helyezik előtérbe, amellyel a közönség több időt tölt el, és háttérbe szorítják a klikkvadász megjelenéseket, amelyek sok látogatót, de nagyon rövid fókuszált időt eredményeznek. A Financial Times négy évvel ezelőtt jelentette be a CPH digitális hirdetési mérést, amit azzal indokolt, hogy „ez lehetővé teszi a hirdetők számára az olyan globális közönség elérését, amellyel komolyabb hatás érhető el”.

Magából a mutatóból megtudható, hogy mennyi ideig néztek egy hirdetést, akár az egész kampányra összesítve, és csak az öt másodperces vagy annál hosszabb ideig tartó figyelmet értékeli. Ezáltal különbséget tesz a benyomások minősége alapján, szemben a hagyományos cost per click (CPC) mutatóval, amely minden klikket ugyanúgy kezel. A CPH mutatót az a kutatás is alátámasztja, amely azt mutatja, hogy minél tovább néznek egy hirdetést, annál inkább növekszik a márkaismertség, a márkaérték (uplift) és az asszociáció – jelent meg egy a The Drumban megjelent cikkben.

A mutatók felhasználása

Akármilyen mutató használata mellett döntenek is a hírkiadók, fontos, hogy a lehető legtöbb kontextusban alkalmazzák ezeket, és az újságírókkal, valamint a szerkesztőkkel megosszák a hasznos információkat. Az is fontos, hogy elmagyarázzák nekik, hogy stratégiailag miért fontosak a lojalitásra és hatásra vonatkozó számok.

Ahhoz, hogy az analitikát a szerkesztőséggel hatékonyan meg tudják osztani, a kiadóknak végig kell gondolniuk, hogy az összes szerkesztőségi csapat számára mi a mutatók relevanciája, illetve mi a megosztás lehetséges rizikója és haszna. Az is hasznos, hogy ha összegyűjtünk hosszabb időszakra vonatkozó információkat, hogy a trendeket ki tudjuk elemezni. Ahogy Nick Petrie, a londoni The Times helyettes digitális vezetője mondta a Digiday konferencián 2017 végén: több mint egy év előfizetői adataira volt szükség, hogy statisztikailag szignifikáns konklúziókat tudjunk levonni arról, hogyan nőtt a közönség és milyen módon lehet őket előfi zetőkké konvertálni. A kiadóknak időt kell szánniuk arra, hogy a stábot megfelelően informálják és edukálják a mutatókról, ellenkező esetben ezek nekik csupán számok maradnak, amelyek megmutatják, mi az, ami működik, mi az, amit javítani lehet, valamint azt, hogy hogyan lehet ezeket az információkat felhasználni a stratégia során.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....