Ennek a műsornak nyernie kell – jelezte lapunknak Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója annak kapcsán, hogy milyen elvárásokkal kerül képernyőre az idén visszatérő Megasztár. Összeállításunkból kiderül az is, hogy folytatódik-e a néhány éve szintén hosszú szünet után aktivált Szerencsekerék, illetve hogyan került vissza a tévébe a Zsákbamacska.
Egyértelműen az idei év egyik legnagyobb dobása eddig, hogy a TV2 bejelentette, újraindítja a Megasztárt, és még ebben az esztendőben képernyőre kerül az új évad. A zenei tehetségkutató első adása 2003 októberében ment adásba, az első élő showműsor pedig 2004 januárjában volt látható. Elképesztően sikeres volt a formátum, a nézők imádták, így nem csoda, hogy hat évad készült belőle, az utolsó 2012 első felében került képernyőre. A Megasztárban szereplők és főleg a győztesek számára pedig megnyílt az út, hogy karriert építsenek a zeneiparban. Olyan előadók lettek ismertek a produkció által, mint Tóth Vera, Molnár Ferenc Caramel vagy Rúzsa Magdi.
Pozitív reakciók
„A Megasztár a TV2 egyik legsikeresebb brandje, és most, hogy a TV2 már több mint másfél éve az ország első számú csatornája főműsoridőben is, úgy döntöttünk, hogy szeretnénk visszahozni azt a műsort, ami az embereket arra az időszakra emlékezteti, ami a televíziózás aranykora volt. Szükségünk volt őszre egy erős formátumra, és ahelyett, hogy egy újjal kísérleteztünk volna, a legerősebb formátumot állítjuk csatasorba. A döntés elképesztően pozitív reakciókat váltott ki minden platformon, sokan jelentkeztek a castingra, sőt a zenészszakmát is megmozgatta, jó néhányan szeretnének szerepet kapni a műsorban” – mondta el Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója.
Nyernie kell
A Megasztár kapcsán igen komoly elvárások vannak, ahogy Fischer Gábor fogalmazott „ennek a műsornak nyernie kell”. Mivel valószínűleg erős ellenfél megy majd ellene, így nagy csatára számít a TV2 Csoport programigazgatója. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy ez lesz az adó legfontosabb produkciója az idén. „A TV2 egy olyan csatorna, amely nem egy műsorból, nemcsak egy sikerből áll, hanem jól kigondolt, megtervezett stratégia mentén működik. Ez egy fontos produkció, de sok más fontos műsorunk is lesz ősszel. Azt szeretném, hogy úgy menjünk haza karácsonyra, hogy olyat adtunk a nézőinknek, ami méltó egy piacvezető csatornához” – hangsúlyozta.
A Megasztár visszatérése úgy tűnik, nemcsak a televíziós szakma és a nézők érdeklődését kelti fel, de a hirdetők is komoly lehetőséget látnak benne. „Maga a brand visszahozása az év egyik legnagyobb meglepetése. A legendás formátum visszatérésének a híre nem csak a sajtóban ment nagyot, a TV2 értékesítési és a digitális igazgatóságára is sorra érkeztek az ajánlatkérések már a bejelentést követő reggelen. Több partnerünk is jelezte, hogy szeretne csatlakozni a sikertörténet folytatásához, és az érdeklődés azóta is töretlen. A magyar televíziózás és a hazai zeneipar életében is trendszetter volt a brand, a csapatunk ehhez méltó prémium- és kreatív megjelenési lehetőségekkel készül az új évadra, így biztosak vagyunk abban, hogy a Megasztár hirdetési szempontból is nagyot fog szólni” – jelezte Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója.
Jönnek a game show-k
Bár az idén egyértelműen a Megasztár lesz a legfontosabb, hosszú szünet után visszatérő műsor a TV2-n, a csatorna az elmúlt években többször is próbálkozott régi klasszikus frissített verziójával, és sikereket is hoztak ezek a kísérletek, mint például a Szerencsekerék. „Senki nem hitt benne, amikor visszahoztuk. Mondhatom, hogy kicsit meg is mosolyogták, ennek ellenére rengeteg epizód készült belőle, és még mindig jól megy. Persze vannak időszakok, amikor a versenytárs egy jóval drágább műsorral próbálkozik ellene, és néhány részig visszafogottan szerepel, de azt hiszem, a máshol látott próbálkozások is csak arról szólnak, hogy a konkurencia is megtalálja a maga Szerencsekerekét. Ami eddig még nem sikerült. A game show-k most a napi sorozatokat helyettesítik, az emberek inkább erre fogékonyabbak. Természetesen nálunk is van sorozat, de most inkább ezek kerültek előtérbe. Lesz folytatása a Szerencsekeréknek, de más game show-k is érkeznek majd. Figyelni kell a trendet, hogy mikor lesz az a pont, amikor már mást kell adni” – jelezte Fischer Gábor.
Szintén régi formátum a Zsákbamacska, ami 1994–1995-ben futott az MTV 1-en, majd tavaly visszahozta a TV2. „Amikor megláttam a produkció újkori német változatát, biztos voltam abban, hogy addig nem nyugszom, amíg el nem készül a magyar változat. Tudtam, hogy óriási siker lesz, és azt is, hogy ezt Majkával kell megcsinálni. Ez a tavalyi év legnézettebb tévéműsora lett, így annyira nem gondoltuk rosszul ezt. Elégedettek voltunk vele, az idén pedig jön az új évad. Az élet úgy hozta, hogy új műsorvezetőkkel” – mondta el.
Kalocsai Zoltán
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.