- Hirdetés -

Kedvező hírek érkeztek a turizmusról

|

Az utasforgalom és a költekezés rohamos növekedése jellemzi a turizmus ágazatot a Mastercard Economics Institute legfrissebb globális jelentése szerint. A „Travel Trends 2024” című tanulmány alapján az idei nyár legkeresettebb turisztikai célpontja München lesz Európában, a legdrágább úticélok több mint fele pedig Olaszországban található.

Az ingadozó árfolyamok és nehéz gazdasági helyzet ellenére az utazás iránti vágy erősebb mint valaha. 2024-ben az idegenforgalom továbbra is virágzik: ezt jól mutatja, hogy a légiforgalom utolsó 10 legjövedelmezőbb napjából 9 idén volt. A világjárványt megelőző évekhez képest pedig az átlagos utazó két nappal tovább marad távol otthonától. A friss jelentés - mely olyan, magas minőségű, névtelenített adatokra támaszkodik, mint például a Mastercard Spending PulseTM - a következő megállapítások teszi az európai utazási trendekkel kapcsolatban:

A turizmus továbbra is virágzik az európai országokban, részben az amerikai látogatóknak köszönhetően. Az utazási szektor jelenleg az európai gazdaság egyik legellenállóbb ágazata. Még a járvány utáni infláció és magasabb kamatlábak sem vetik vissza a keresletet ezen a piacon. Az európai turisták 2023-ban összesen 2,91 milliárd éjszakát töltöttek vendégségben, 2019-ben ez a szám még csak 2,88 milliárd volt. Az amerikai turisták jelenléte is érezhetően nőtt: Spanyolországban 5%, Portugáliában 9%, az Egyesült Királyságban pedig 16% volt a tengeren túlról érkező látogatók aránya.

Az idei nyár legkeresettebb célpontja egyértelműen München lesz, mivel a város júniusban egy jelentős nemzetközi sporteseménynek ad majd otthont. Ezt követi Tirana (Albánia), Nizza (Franciaország), Korfu (Görögország) és Isztambul (Törökország). A legnagyobb növekedést a megfizethetőbb tengerparti célállomások, mint például Albánia, Horvátország és Törökország tapasztalják. Albánia turizmusa különösen erőteljesen növekszik: a helyi légi útvonalak száma 2019 óta megduplázódott, 2023-ban pedig már 17 millió turista érkezett az országba (2019-ben ez a szám 12 millió volt)5.

A 20 legdrágább nyári úticél több mint fele Olaszországban található. Olyan népszerű célpontok tartoznak ebbe a csoportba, mint Taormina, Rimini, valamint a Velencét övező népszerű tengerparti üdülővárosok: San Michele al Tagliamento, Jesolo, Caorle vagy Legnano. A francia Riviéra városai közül többen is bekerültek a legköltségesebb üdülőhelyek közé (Ramatuelle, Saint-Tropez és Cannes). A legmegfizethetőbb úti célok közé első sorban Kelet-Európa fővárosai (Budapest, Bukarest, Prága, Varsó) tartoznak, de a spanyol tengerpartok (Costa Brava, Costa Del Sol) eléréséhez sincs szükség túlzott költekezésre.

Úgy tűnik az európai turisták egyre inkább hajlandóak a klasszikus nyári hónapok helyett az úgynevezett “holtszezonban” (május-június és szeptember-október) utazni. Az elmúlt tíz évben az ilyenkor eltöltött üdülések aránya 1.8 százalékponttal növekedett. Ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy a népszerű nyári hónapok alatt a leglátogatottabb üdülőhelyek már képtelenek több pihenni vágyót befogadni. Jól látható, hogy a holtszezonban pont az ilyen mediterrán országok (Horvátország, Görögország, Portugália, Olaszország) teljesítenek egyre jobban. Ezek mellett az északi országokban is megfigyelhető egy kis változás ezen a téren.

2023-ban az európai turisták átlagosan két nappal többet töltöttek nyaralással - ami magasabb, mint a globális, 1 napos átlag. Ezt a tendenciát a megfizethető úti célok elérhetősége és a melegebb éghajlat vezérelte. A jelentés szerint minden 6 Celsius-fokos hőmérséklet emelkedéssel 1 nappal növekszik a turisták várható tartózkodási ideje is.

Az európai fogyasztók egyre szívesebben költenek maradandó élményekre tárgyi javak helyett. A SpendingPulse Destinations jelentés szerint az utazási kiadások 12%-át ma már az ilyen élmények teszik ki. Az angol turisták például a pénzük 16%-át költik el az éjszakai életben, pedig a globális átlag csak 10%. Ez talán nem is annyira meglepő, hiszen az olyan európai városok, mint London, Párizs, Barcelona, Dublin, Amszterdam, Lisszabon, Róma és Koppenhága rendelkeznek a nyári éjszakai élet legpezsgőbb színterével.

„Az európai turizmus népszerűsége továbbra is töretlen, amit az amerikai turisták növekvő özöne csak még inkább megerősít. Őket pedig leginkább az olyan népszerű úti célok vonzzák, mint Spanyolország, Portugália és az Egyesült Királyság” - mondta Natalia Lechmanova, a Mastercard Economics Institute európai vezető közgazdásza. „Megfigyeléseink azt tükrözik, hogy az európai utazók a kevésbé forgalmas május-júniusi és szeptember-októberi hónapokat választják, és elkerülik a zsúfolt nyári csúcsidőszakot. Az európai élménygazdaság pedig minden bizonnyal tovább fog erősödni, mivel a turisták egyértelműen hajlanak arra, hogy a magával ragadó élményeket helyezzék előtérbe.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...