- Hirdetés -

Kell egy csipetnyi mázli – interjú Gulyás Jánossal

|

- Hirdetés -

Szeretünk itt dolgozni, jó a hangulat, és ezért rengeteget is teszünk – mondja Gulyás János. Az újra a legjobb médiaügynökségnek választott MEC vezére a Marketing&Media magazinnak adott interjúban nem titkolta azt sem: a változások már exponenciális módon zajlanak, ezzel a tempóval pedig nem könnyű lépést tartani, és beszélt arról is, hogyan hat az ügynökségekre az, hogy a politika továbbra is igen aktív a médiapiacon.

 

– Ismét az MEC lett a legjobb médiaügynökség, ezzel már sokadik éve végeztek a legjobb helyen a RECMA rangsorában. Elégedett vagy? Csak azért kérdezem, mert elég maximalistának tűnsz.

 

– Nem vagyok maximalista, csak szeretek jó csapatban játszani. És igen, nagyon elégedett vagyok, legfőképpen pedig nagyon büszke a kollégáimra és hálás a sorsnak, hogy velük dolgozhatok. Nagyszerű emberek vesznek körül itt és a nemzetközi hálózatban. Nekem csak át kell vennem a díjakat, most legutóbb az év médiaügynöksége elismerést az M+ listán.

 

– Mi az, amit mutat számodra ez az elismerés?

 

– Azt, hogy jó úton járunk. Az ügyfelek, a szakma, a díjak azt mondják, hogy amit gondolunk a kommunikációról, arról, hogy miről szól egy jó 21. századi kommunikációs és nem csak médiaügynökség, azt nem csupán mi gondoljuk jónak, érdekesnek. És persze azt is, hogy van egy kis szerencsénk is. Most már lassan negyedszázada dolgozom a szakmában, és nem egyszer láttam, hogy ahhoz, hogy így összejöjjenek a dolgok, kell egy csipetnyi mázli is. De, ahogy Cromwell mondta, bízzunk istenben és tartsuk szárazon a puskaport…

 

– Elképesztő módon megváltozott a médiapiac is az előző években, hiszen voltak nagy fúziók, felvásárlások. Összességében komoly koncentrációról beszélünk. Nem szűkül be emiatt egy kissé a médiaügynökségek játéktere?

 

– A klasszikus területek igen. De ha a médiaügynökséget inkább kommunikációs ügynökségként definiáljuk, ahogy az MEC-ben gondolunk magunkra, akkor éppenséggel nem beszűkülnek, hanem radikálisan nőnek a lehetőségeink.

 

– A politika továbbra is nagyon aktív a médiapiacon. Mindez mennyire nehezíti meg a médiaügynökségek munkáját?

 

– Több szempontból is megnehezíti. Nem jó, ha a média sokszínűsége csökken. Nem jó az embereknek, a fogyasztóknak és nem jó a hirdetőknek, ha emiatt kevésbé, vagy nem olyan minőségű környezetben tudják elérni a megszólítandókat. Az sem jó, ha vannak olyan szereplők, amelyeknek a piac jelzéseit kevésbé kell figyelembe venniük, mert van alternatív bevételi forrásuk.

A másik nehezítés a törvényhozói rögtönzések. Ezekből az utóbbi években volt részünk elég: médiaadó, ügynökségi törvény, közterületi piac szabályozása. Ezek a kevéssé átgondolt új szabályok egyik napról a másikra átírják a működést, a hozzájuk való alkalmazkodás rengeteg időt, energiát szív el az érdemi, értékteremtő munkától.

 

– Mit szól ahhoz egy ügynökségi vezető, hogy a Figyelő című gazdasági hetilap előbb egy kormányhoz nagyon közeli vezető, Schmidt Mária kezébe került, majd Lánczi Tamást nevezik ki főszerkesztővé?

 

– Ügynökségi vezetői sapkájában, ha a minőség nem változik, és kereskedelmi szempontból marad érték, akkor semmit. Ha nem így lesz, akkor a hirdetők lemondanak erről a médiumról.

 

– Ha már itt tartunk: az Axel–Ringier fúzió évekig húzódott, majd egy alku miatt végül öt év után összejött. A Mediaworks– PLT fúzió három hónap alatt ment végbe. Mit tippelsz az RTL–Central Digital ügyletben?

 

– Az látszik, hogy vannak olyan frigyek, amelyek a mennyben köttetnek, de vannak olyanok, amelyek valamiért elhúzódnak, vagy nagy nehézségekkel néznek szembe… A piaci logikát felül tudják írni a politikai megfontolások. RTL–CM ügyben van egy olyan akarat, amely botokat tolna a küllők közé, de szerintem előbb vagy utóbb valamilyen formában létrejön az együttműködés, ugyanis üzletileg van értelme.

 

– Az idén mit vársz a reklámpiac alakulásától idehaza?

 

– Óvatos növekedést és ezt meghaladó médiainflációt.

 

– Kik lesznek a nyertesek?

 

– A legnagyobb nyertesek továbbra is a nagy nemzetközi digitális platformok lesznek, és a digitális terület általában. A televízió jól fogja őrizni a hadállásait.

 

– A médiaügynökségi világnak is változnia kell? A technológiai fejlődés mindenütt erre készteti a szereplőket. Az MEC-nél manapság milyen új szolgáltatásokon van egyre nagyobb hangsúly?

 

– Naná, hogy változni kell, és ami az MEC-t illeti, folyamatosan változunk. Három fókuszpontunk van: adat, adat, adat. Ez adja az alapját, hogy egyre inkább konkrét embereket tudjunk célozni, és ne médiát vásároljunk. A másik a programmatic, mert ez a fajta közönségvásárlás csak automatikus rendszereken keresztül valósítható meg. A harmadik pedig a tartalom. Régen úgy gondoltam, hogy érdekes reklámokat kell csinálni, és az emberek elé rakni. Ma a szakmai ambícióink az, hogy érdekes dolgokat csináljunk, amelyek működnek reklámként is, és amiért az emberek jönnek a márkához. Ugyanis egyre cselesebben igyekeznek kikerülni, hogy eléjük rakjuk a reklámot.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rákapcsolt az 5G-re a Yettel a Szigeten

A tömegrendezvények megfelelő mobilellátása rendszeresen izgalmas feladatot ad a mobilszolgáltatóknak. A felhasználói szokások évről évre változnak, ráadásul minden esemény más adottságokkal rendelkezik, így nem lehet egy, jól bevált megoldással készülni az ilyenkor szükséges időszakos...

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor Befektetési Zrt.

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját kriptovalutát indított egy szendvicsező

A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek...

Rákapcsolt az 5G-re a Yettel a Szigeten

A tömegrendezvények megfelelő mobilellátása rendszeresen izgalmas feladatot ad a mobilszolgáltatóknak. A felhasználói szokások évről évre változnak, ráadásul minden esemény más adottságokkal rendelkezik, így nem lehet egy, jól bevált megoldással készülni az ilyenkor szükséges időszakos...

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....