- Hirdetés -

Kell egy csipetnyi mázli – interjú Gulyás Jánossal

|

- Hirdetés -

Szeretünk itt dolgozni, jó a hangulat, és ezért rengeteget is teszünk – mondja Gulyás János. Az újra a legjobb médiaügynökségnek választott MEC vezére a Marketing&Media magazinnak adott interjúban nem titkolta azt sem: a változások már exponenciális módon zajlanak, ezzel a tempóval pedig nem könnyű lépést tartani, és beszélt arról is, hogyan hat az ügynökségekre az, hogy a politika továbbra is igen aktív a médiapiacon.

 

– Ismét az MEC lett a legjobb médiaügynökség, ezzel már sokadik éve végeztek a legjobb helyen a RECMA rangsorában. Elégedett vagy? Csak azért kérdezem, mert elég maximalistának tűnsz.

 

– Nem vagyok maximalista, csak szeretek jó csapatban játszani. És igen, nagyon elégedett vagyok, legfőképpen pedig nagyon büszke a kollégáimra és hálás a sorsnak, hogy velük dolgozhatok. Nagyszerű emberek vesznek körül itt és a nemzetközi hálózatban. Nekem csak át kell vennem a díjakat, most legutóbb az év médiaügynöksége elismerést az M+ listán.

 

– Mi az, amit mutat számodra ez az elismerés?

 

– Azt, hogy jó úton járunk. Az ügyfelek, a szakma, a díjak azt mondják, hogy amit gondolunk a kommunikációról, arról, hogy miről szól egy jó 21. századi kommunikációs és nem csak médiaügynökség, azt nem csupán mi gondoljuk jónak, érdekesnek. És persze azt is, hogy van egy kis szerencsénk is. Most már lassan negyedszázada dolgozom a szakmában, és nem egyszer láttam, hogy ahhoz, hogy így összejöjjenek a dolgok, kell egy csipetnyi mázli is. De, ahogy Cromwell mondta, bízzunk istenben és tartsuk szárazon a puskaport…

 

– Elképesztő módon megváltozott a médiapiac is az előző években, hiszen voltak nagy fúziók, felvásárlások. Összességében komoly koncentrációról beszélünk. Nem szűkül be emiatt egy kissé a médiaügynökségek játéktere?

 

– A klasszikus területek igen. De ha a médiaügynökséget inkább kommunikációs ügynökségként definiáljuk, ahogy az MEC-ben gondolunk magunkra, akkor éppenséggel nem beszűkülnek, hanem radikálisan nőnek a lehetőségeink.

 

– A politika továbbra is nagyon aktív a médiapiacon. Mindez mennyire nehezíti meg a médiaügynökségek munkáját?

 

– Több szempontból is megnehezíti. Nem jó, ha a média sokszínűsége csökken. Nem jó az embereknek, a fogyasztóknak és nem jó a hirdetőknek, ha emiatt kevésbé, vagy nem olyan minőségű környezetben tudják elérni a megszólítandókat. Az sem jó, ha vannak olyan szereplők, amelyeknek a piac jelzéseit kevésbé kell figyelembe venniük, mert van alternatív bevételi forrásuk.

A másik nehezítés a törvényhozói rögtönzések. Ezekből az utóbbi években volt részünk elég: médiaadó, ügynökségi törvény, közterületi piac szabályozása. Ezek a kevéssé átgondolt új szabályok egyik napról a másikra átírják a működést, a hozzájuk való alkalmazkodás rengeteg időt, energiát szív el az érdemi, értékteremtő munkától.

 

– Mit szól ahhoz egy ügynökségi vezető, hogy a Figyelő című gazdasági hetilap előbb egy kormányhoz nagyon közeli vezető, Schmidt Mária kezébe került, majd Lánczi Tamást nevezik ki főszerkesztővé?

 

– Ügynökségi vezetői sapkájában, ha a minőség nem változik, és kereskedelmi szempontból marad érték, akkor semmit. Ha nem így lesz, akkor a hirdetők lemondanak erről a médiumról.

 

– Ha már itt tartunk: az Axel–Ringier fúzió évekig húzódott, majd egy alku miatt végül öt év után összejött. A Mediaworks– PLT fúzió három hónap alatt ment végbe. Mit tippelsz az RTL–Central Digital ügyletben?

 

– Az látszik, hogy vannak olyan frigyek, amelyek a mennyben köttetnek, de vannak olyanok, amelyek valamiért elhúzódnak, vagy nagy nehézségekkel néznek szembe… A piaci logikát felül tudják írni a politikai megfontolások. RTL–CM ügyben van egy olyan akarat, amely botokat tolna a küllők közé, de szerintem előbb vagy utóbb valamilyen formában létrejön az együttműködés, ugyanis üzletileg van értelme.

 

– Az idén mit vársz a reklámpiac alakulásától idehaza?

 

– Óvatos növekedést és ezt meghaladó médiainflációt.

 

– Kik lesznek a nyertesek?

 

– A legnagyobb nyertesek továbbra is a nagy nemzetközi digitális platformok lesznek, és a digitális terület általában. A televízió jól fogja őrizni a hadállásait.

 

– A médiaügynökségi világnak is változnia kell? A technológiai fejlődés mindenütt erre készteti a szereplőket. Az MEC-nél manapság milyen új szolgáltatásokon van egyre nagyobb hangsúly?

 

– Naná, hogy változni kell, és ami az MEC-t illeti, folyamatosan változunk. Három fókuszpontunk van: adat, adat, adat. Ez adja az alapját, hogy egyre inkább konkrét embereket tudjunk célozni, és ne médiát vásároljunk. A másik a programmatic, mert ez a fajta közönségvásárlás csak automatikus rendszereken keresztül valósítható meg. A harmadik pedig a tartalom. Régen úgy gondoltam, hogy érdekes reklámokat kell csinálni, és az emberek elé rakni. Ma a szakmai ambícióink az, hogy érdekes dolgokat csináljunk, amelyek működnek reklámként is, és amiért az emberek jönnek a márkához. Ugyanis egyre cselesebben igyekeznek kikerülni, hogy eléjük rakjuk a reklámot.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban....

Duplázás ma este: jön a marketinges és PR-es TOP50 rangsor

Néhány óra, és kiderül, hogy kik szerepelnek idén a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokon. A listát ma este mutatják be, a Marketing Summit keretein belül...

Hogyan kommunikál manapság egy patinás és egy fiatal márka?

Kettő vs hetvenöt év, bankszektor vs telekommunikációs szféra. Mi a közös bennük és miben különböznek, hogyan kommunikál, fejlődik az OTP és a Yettel? A Business Lounge adásában Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing...

Hypewriter: kiderült, kik jutottak a döntőbe

Összesen nyolc alkotó és alkotópáros jutott be a Hypewriter nemzetközi sorozatötlet-pályázat döntőjébe, ők lesznek azok, akik az októberi pitch-fórumon személyesen mutatják be pályaművüket. Az idén hatodik alkalommal meghirdetett versenyre a világ minden tájáról, hat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A játékosok háromnegyede szenved a váratlan áramszünetek miatt

A videójátékot játszók közel háromnegyede szembesült már olyan helyzettel, hogy váratlan áramszünet miatt nem tudta folytatni a játékot, azonban mindössze 8 százalékuk rendelkezik szünetmentes tápegységgel (UPS) – derül ki a Schneider Electric online felméréséből....

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Don't Miss

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

A Lounge Group lett Közép-Európa legjobb rendezvényes ügynöksége

A Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group idén kiemelkedő sikereket arattak a ljubljanai Conventa Crossover Best Event Awardon, a közép- és kelet-európai régió legnagyobb presztízsű rendezvényipari versenyén. A Conventa Best Event...

Magyar siker az Employer Brand Management Award londoni díjátadóján

A FERLING a Körber Hungária részére készített projektjével ezüst- és bronzérmet, a Follow The Yellow-val közösen a Tesco megbízásából futtatott kampánnyal pedig egy további ezüstöt nyert.Az Employer Brand Management Award (EBMA) a legjobb európai...

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...