Ma hajnalban kezdetét vette az év végi kötelezőkampány, a Netrisk.hu elemzése szerint idén átlagosan 15 százalékkal nőhetnek a biztosítási díjak.
A szerda éjféli határidőig az érintett 13 biztosítóból 12 hirdetett új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifát a kampányidőszakra. A Netrisk.hu által elvégzett előzetes díjkalkulációk mintegy 15 százalékos díjemelkedést mutatnak, ezzel az új kötések – baleseti adó nélküli – átlagos díja továbbra is kedvező szinten, 18 ezer forint körül alakulhat majd. Az idei kampány során érintett mintegy egymilliónyi személygépkocsi közül várhatóan százezerre kötnek üzemben tartóik új szerződést.
„Az átlagdíjak növekedésének tényleges mértéke az első napok szerződéskötései alapján válik egyértelművé, de az szinte biztosnak látszik, hogy a biztosítók továbbra is kénytelenek érvényesíteni megugró kárköltségeiket a tarifáikban. Ez 15 százalék körüli átlagos díjkorrekciót jelenthet az év végi kampányban érintett autók esetében” – összegzi a gyorskalkulációk eredményét Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A biztosítók eltérő szegmentálása miatt ugyanakkor lesz autós, akinek ennél kisebb vagy akár jóval nagyobb mértékben változik a díja.
A most közzétett új tarifák jelentősebb strukturális változásokat nem tartalmaznak. A díjemelés hatását elsősorban azok képesek kompenzálni, akik kármentesen vezettek és magasabb bónuszosztályba tartoznak, elektronikus kommunikációt és díjfizetési módot, illetve éves díjfizetést választanak. További jó lehetőség a spórolásra az együttkötési kedvezmény kihasználása például casco- vagy lakásbiztosítás egyidejű megkötésével.
A meglévő kgfb-szerződések következő évi díjairól a biztosítóknak legkésőbb 50 nappal az évforduló előtt, év végi évforduló esetén tehát november 11-ig kell tájékoztatniuk ügyfeleiket. Ők ennek ismeretében december 1-je éjfélig jutathatják el felmondásukat a biztosítóhoz, amennyiben a felmondás mellett döntenek. A Netrisk.hu becslése alapján ezt a lépést idén mintegy 100 ezer személygépkocsi üzembentartója teszi majd meg. Érdemes odafigyelni arra, hogy aki díjkedvezmény fejében korábban az elektronikus díjkedvezményt választotta, az ne a postaládájába, hanem az e-mailcímére várja a biztosítója díjértesítőjét.
- Hirdetés -
Kemény drágulásra számíthatnak az autósok
|

- Hirdetés -
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Különleges közvetítésre készül a Sport TV
A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...
Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?
A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...
Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál
Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...
Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok
Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
Nagyon pörög a hazai használtautó-piac
Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...
Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil
A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...
Egyre több magyar venne elektromos autót
A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...
Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről
Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...
Új hirdetési lehetőség a kkv-knak
A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...
Ultramodern raktárat nyitott az Euronics
Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -