Ma hajnalban kezdetét vette az év végi kötelezőkampány, a Netrisk.hu elemzése szerint idén átlagosan 15 százalékkal nőhetnek a biztosítási díjak.
A szerda éjféli határidőig az érintett 13 biztosítóból 12 hirdetett új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifát a kampányidőszakra. A Netrisk.hu által elvégzett előzetes díjkalkulációk mintegy 15 százalékos díjemelkedést mutatnak, ezzel az új kötések – baleseti adó nélküli – átlagos díja továbbra is kedvező szinten, 18 ezer forint körül alakulhat majd. Az idei kampány során érintett mintegy egymilliónyi személygépkocsi közül várhatóan százezerre kötnek üzemben tartóik új szerződést.
„Az átlagdíjak növekedésének tényleges mértéke az első napok szerződéskötései alapján válik egyértelművé, de az szinte biztosnak látszik, hogy a biztosítók továbbra is kénytelenek érvényesíteni megugró kárköltségeiket a tarifáikban. Ez 15 százalék körüli átlagos díjkorrekciót jelenthet az év végi kampányban érintett autók esetében” – összegzi a gyorskalkulációk eredményét Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A biztosítók eltérő szegmentálása miatt ugyanakkor lesz autós, akinek ennél kisebb vagy akár jóval nagyobb mértékben változik a díja.
A most közzétett új tarifák jelentősebb strukturális változásokat nem tartalmaznak. A díjemelés hatását elsősorban azok képesek kompenzálni, akik kármentesen vezettek és magasabb bónuszosztályba tartoznak, elektronikus kommunikációt és díjfizetési módot, illetve éves díjfizetést választanak. További jó lehetőség a spórolásra az együttkötési kedvezmény kihasználása például casco- vagy lakásbiztosítás egyidejű megkötésével.
A meglévő kgfb-szerződések következő évi díjairól a biztosítóknak legkésőbb 50 nappal az évforduló előtt, év végi évforduló esetén tehát november 11-ig kell tájékoztatniuk ügyfeleiket. Ők ennek ismeretében december 1-je éjfélig jutathatják el felmondásukat a biztosítóhoz, amennyiben a felmondás mellett döntenek. A Netrisk.hu becslése alapján ezt a lépést idén mintegy 100 ezer személygépkocsi üzembentartója teszi majd meg. Érdemes odafigyelni arra, hogy aki díjkedvezmény fejében korábban az elektronikus díjkedvezményt választotta, az ne a postaládájába, hanem az e-mailcímére várja a biztosítója díjértesítőjét.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.