Ma hajnalban kezdetét vette az év végi kötelezőkampány, a Netrisk.hu elemzése szerint idén átlagosan 15 százalékkal nőhetnek a biztosítási díjak.
A szerda éjféli határidőig az érintett 13 biztosítóból 12 hirdetett új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifát a kampányidőszakra. A Netrisk.hu által elvégzett előzetes díjkalkulációk mintegy 15 százalékos díjemelkedést mutatnak, ezzel az új kötések – baleseti adó nélküli – átlagos díja továbbra is kedvező szinten, 18 ezer forint körül alakulhat majd. Az idei kampány során érintett mintegy egymilliónyi személygépkocsi közül várhatóan százezerre kötnek üzemben tartóik új szerződést.
„Az átlagdíjak növekedésének tényleges mértéke az első napok szerződéskötései alapján válik egyértelművé, de az szinte biztosnak látszik, hogy a biztosítók továbbra is kénytelenek érvényesíteni megugró kárköltségeiket a tarifáikban. Ez 15 százalék körüli átlagos díjkorrekciót jelenthet az év végi kampányban érintett autók esetében” – összegzi a gyorskalkulációk eredményét Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A biztosítók eltérő szegmentálása miatt ugyanakkor lesz autós, akinek ennél kisebb vagy akár jóval nagyobb mértékben változik a díja.
A most közzétett új tarifák jelentősebb strukturális változásokat nem tartalmaznak. A díjemelés hatását elsősorban azok képesek kompenzálni, akik kármentesen vezettek és magasabb bónuszosztályba tartoznak, elektronikus kommunikációt és díjfizetési módot, illetve éves díjfizetést választanak. További jó lehetőség a spórolásra az együttkötési kedvezmény kihasználása például casco- vagy lakásbiztosítás egyidejű megkötésével.
A meglévő kgfb-szerződések következő évi díjairól a biztosítóknak legkésőbb 50 nappal az évforduló előtt, év végi évforduló esetén tehát november 11-ig kell tájékoztatniuk ügyfeleiket. Ők ennek ismeretében december 1-je éjfélig jutathatják el felmondásukat a biztosítóhoz, amennyiben a felmondás mellett döntenek. A Netrisk.hu becslése alapján ezt a lépést idén mintegy 100 ezer személygépkocsi üzembentartója teszi majd meg. Érdemes odafigyelni arra, hogy aki díjkedvezmény fejében korábban az elektronikus díjkedvezményt választotta, az ne a postaládájába, hanem az e-mailcímére várja a biztosítója díjértesítőjét.
- Hirdetés -
Kemény drágulásra számíthatnak az autósok
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész
Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.
Az...
Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya
A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...
Megvannak a legjobb mobilfotók
Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont
A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...
Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért
A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
Változás az IKEA-nál
Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...
Új vezetőkkel erősít a Telekom
Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
A mozikat is meghódítja az OMODA
Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...
Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k
Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
Már a mozikban a magyar Eufória
Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -