- Hirdetés -

Keményen visszavág a Facebook az ausztráloknak

|

- Hirdetés -

Drasztikus lépést tett a Facebook arra reagálva, hogy Ausztráliában törvény készül a médiapiac szabályozására. A társaság bejelentette, hogy blokkolja az ottani felhasználók és kiadók számára a helyi vagy nemzetközi hírtartalmak megosztását.

Váratlan és a jövőre nézve is igen fontos fordulatot vett az ausztrál kormány kísérlete, hogy rábírja a nagy technológiai cégeket – elsősorban a Google-t és a Facebookot -, hogy fizessenek a kiadóknak a tőlük átvett tartalmak után. A Facebook Ausztráliáért és Új-Zélandért felelős igazgatója, William Easton ugyanis tegnap bejelentette, hogy korlátozzák a hírtartalmak elérését Ausztráliában.

A menedzser blogbejegyzése szerint az ausztrál kiadók a jövőben nem oszthatnak meg vagy posztolhatnak semmilyen tartalmat a Facebook oldalaikon, igaz egyéb funkciókat továbbra is elérhetnek és a vállalkozásoknak szóló szabványos szolgáltatásokat is használhatják. A nemzetközi kiadók az eddigi gyakorlatnak megfelelően használhatják a közösségi felületüket, vagyis posztolhatnak szabadon, viszont azzal kell számolniuk, hogy az ausztrál felhasználók nem látják majd a megosztott tartalmaikat és linkeket.

Az ausztrál felhasználók a Facebookon keresztül egyáltalán nem juthatnak helyi vagy nemzetközi hírtartalmakhoz, és nem is oszthatnak meg ilyen tartalmakat. A világ más részén élő felhasználók szintén nem férhetnek hozzá a felületen keresztül ausztrál híroldalak anyagaihoz és persze így nem is oszthatják meg.

A döntést bejelentő blogbejegyzésben kiemelték, hogy az ausztrál kormány félreérti a Facebook működését és azt hangsúlyozták, hogy a kiadói tartalmak igazából nagyon kis mértékben járulnak hozzá a cég bevételeihez, így például leírták, hogy a hírek a News Feedben megjelenő tartalmak mindössze 4 százalékát teszik ki.

Más taktikát választott a másik érintett techcég, a Google, ők sorra egyeznek meg a jelentős ausztráliai kiadókkal. A legfrissebb hír, hogy a Rupert Murdoch érdekeltségébe tartozó News Corp-al kötöttek megállapodást, melynek lényege, hogy a megosztott tartalmaik melletti hirdetésekből származó bevételekből adnak részesedést. De a Seven West Media és a Nine Entertainment is megegyezett már a Google-el, ők évente egy bizonyos összeget kapnak majd.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy hova fut ki az ausztrál helyzet, viszont mindenképpen érdekesek az ottani történések, mert az Európai Unióban is napirenden van, hogy elérjék, hogy a techcégek fizessenek az átvett hírekért.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...

Új főszerkesztő a Betone Studio-nál

Neizer Anita irányítja szeptembertől a szerkesztőségi munkát a podcastokat gyártó Betone Studio-nál. A cég a tervek szerint a jövőben még inkább ráerősít az audióműsor-gyártásra, valamint a prémium – önálló és brandcast – formátumok fejlesztésére,...

Így segít az SAP Emarsys a BioTechUSA-nak (x)

Bezárt konditermek, kijárási korlátozások – kétségbeejtő környezet a sportolni vágyóknak, és az őket kiszolgáló iparágak vállalatainak. A BioTechUSA azonban a pandémia alatt is megtalálta növekedésének forrását. Fogyasztói lojalitást erősítő kampányainak levezénylésében az egyik legfiatalabb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...