- Hirdetés -

Képernyőn a sorozat, amely sztárrá tette Rebecca Fergusont

|

- Hirdetés -

A másik Boleyn lányt is szerző Philippa Gregory (akit gyakran a „királyregények királynőjeként” aposztrofálnak) regénytrilógiája alapján készült a három Golden Globe-díjra jelölt A fehér királyné. Az élet írta történet három olyan nőről szól, akik az angol trónért küzdöttek az 1400-as évek közepén, a Tudor dinasztia előtt – erre a viszályra „rózsák háborújaként” emlékszik a történelem. Ez az időszak kettészakította az angol nemességet, családokat fordított egymással szembe, a küzdelem hátterében pedig olyan nők álltak, akik örökre megváltoztatták a szigetország történelmét.

Ha A fehér királyné történetéről a Trónok harca ugrik be, abban sincs semmi meglepő: George R.R. Martin népszerű regényét a Rózsák háborújára alapozta, amely során két nemesi család, a Yorkok és a Lancasterek csaptak össze egymással (a viszály neve onnan ered, hogy mindkét dinasztiának egy-egy rózsa volt a jelképe). Anglia az 1400-as évek közepére elveszítette gyarmatainak javát, központi hatalma meggyengült, trónján egy kiskorú király ült, a nemesek befolyása erősebbé vált, mint az uralkodóház. A trónért folytatott harc érdekessége, hogy nem lett belőle polgárháború, kizárólag a viszálykodó feleket érintette, de őket annyira, hogy 64 angol főnemesi családból 26 teljesen kihalt.

Ki volt valójában A fehér királyné?

Woodwille Erzsébet, avagy a fehér királyné a York-i IV. Eduárd hitvese volt a király halála napjáig, de mivel vagyona nem volt, és szépségének köszönhetően házasodott be a királyi családba (aminek hála egész famíliája tetemes vagyonra és befolyásra tett szert), kivívta a „királycsináló” Warwick ellenszenvét. Eduárd halálát követően idősebbik fiukat megkoronázták, ám trónjáról hamarosan elmozdították és öccsével együtt nemsokára nyoma veszett – valószínűleg meggyilkolták őket. Erzsébet ennek ellenére megőrizte befolyását, mi több, elérte, hogy a lánya, Yorki Erzsébet hozzámenjen VII. Henrikhez, és ezzel nem csupán a Rózsák háborújának vessenek véget, de megalapítsák a Tudor-házat is, amely aztán több mint 100 évig uralta Angliát.

Királyné a képernyőn

A BBC által tető alá hozott, pazar kialakítású minisorozat 25M fontból forgott, a felvételek négy hónapon át zajlottak 250 különböző helyszínen, jó néhány tömegjelenet alkalmazásával. Habár a sorozat három befolyásos nő párhuzamos, illetve egymással rivalizáló történetét mutatja be, a középpontban Elizabeth (Erzsébet) és Edward (Eduárd) túlfűtött szerelme és a királycsináló gonosz machinációi állnak. A sorozat a szexualitás ábrázolásában sem fogja vissza magát – olyannyira nem, hogy az alkotók kétféle változatot is készítettek: Amerikában egy explicitebb verzió került műsorba. És természetesen szót kell ejteni a címszereplőt alakító Rebecca Fergusonról is, akit Tom Cruise ebben a sorozatban szúrt ki magának, hogy aztán nekiadja a Mission: Impossible 5. részének főszerepét.

A fehér királyné február 3-án 21:00 órakor indul el az Epic Drama-n.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...