- Hirdetés -

Keresik a profi segítséget a márkaépítéshez a kisvállalkozások

|

- Hirdetés -

A bizonytalanság jelenti a legnagyobb kihívást a hazai kisvállalkozások számára a márkaépítésben, annak kiderítése, honnan juthatnak hiteles információkhoz, hatékony segítséghez – állítja Nagy Barna. A tavaly a Marketing Diamond Awards-on Az Év Ügynöksége díjat nyert Kreatív Vonalak vezetője szerint a legtöbb vállalkozás képes jobban működő és érdekesebben kommunikáló márkává válni.

– Számos díjat begyűjtöttetek az elmúlt években, miért fontos számotokra, hogy elinduljatok a kreatívos, marketinges megmérettetéseken?

– Nekünk alapvetően az a fontos, hogy minél több, szakmailag példaértékű munkát tudjunk letenni az asztalra. Egy ilyen szakmai verseny – ahol hozzáértő zsűri bírálja el a pályázatokat – remek lehetőség arra, hogy felmérjük, ez mennyire sikerült. Egy márkaépítésbe mi nagyon sok munkát teszünk. Soha nem egy kipipálandó feladatként kezeljük a megbízásokat, hanem olyan kihívásként, hogy az ügyfelünk miként lehetne az iparágának a legfigyelemreméltóbb márkája. Persze nem minden cég alkalmas erre, de amelyikben ott van a lehetőség, arra lehet építkezni. A legtöbb vállalkozás képes jobban működő és érdekesebben kommunikáló márkává válni. Nem mindenki ezt várja el, amikor tervezőhöz fordul, de aki pont ezt keresi, azoknak nagy segítséget jelentenek ezek a szakmai díjak. Mint egy iránytű, segít neki minket megtalálni.

– Komoly eredménylistátok van a Marketing Diamond versenyen is, legutóbb az Év ügynöksége díjat hoztátok el. Milyen kampányok hozták meg ezt az elismerést idén?

– Tizenhat pályázatunk érdemelte ki idén az elismerést. Döntő többségében most is komplett márkaépítések, ahol stratégiát, arculatot és honlapot is terveztünk, néhánynál a márkanevet is közösen találtuk ki az ügyféllel. Ilyen volt a Porvadászok, A Snappy photobox, Az újfehértói Zsindelyes Cottage, a szegedi Primadenta fogászat, a hajdúböszörményi Margaréta Kertészet, az AKM Metal, a Reflexshop, a Dudits Józanság programok, A Boldogságóra, az A Mandula Pont, és a Kreatív Kedd márkaépítése. Korábban csak ebben a kategóriában neveztünk, idén volt egy-két “kalandozásunk” más területekre is, amik díjat is kaptak: A Lulaz levendulás termékek arculat- és csomagolástervezése, a Le Paris Selection sütemények arculati megvalósítása, az iDrinks arculattervezése, a Snock prémium sajtos snack csomagolásának redesignja, illetve a Wavecom egyedi Facebook-kampánya.

– Melyik munkátokra vagy a legbüszkébb?

– Örök igazság, hogy jellemzően a legjobb ügyfeleinkkel jut el a közös munka olyan minőségi szintre, hogy ilyen szakmai elismerés koronázza meg. Ezért nem szeretném egyiküket sem kiemelni, mert mindegyiküket imádjuk és hálásak vagyunk érte, hogy velük dolgozhatunk. Inkább azt emelném ki, ami különösen jól esett nekünk: a Kreatív Kedd estek gyémánt elismerése. Ez egy üzleti inspirációs est, amit tavasszal indítottunk el azzal a céllal, hogy feltöltődést jelentsen a helyi vállalkozóknak. A vállalkozás emberi oldalát járjuk körbe: tulajdonképpen egy-egy üzleti pszichológiai kérdést dolgozunk fel egy előadással és két olyan sikeres vállalkozó bemutatásával, akik példaértékűek az adott területen. Hét estet tartottunk tavaly Debrecenben, a legnépszerűbben százan voltunk. Tavasszal szeretnénk kipróbálni, hogy Budapesten hogy fogadnak egy ilyen formabontó eseményt.

– Főként a kisvállalati márkaépítésre fókuszáltak, miért döntöttetek így?

– Arculat- és honlaptervezéssel indultunk 18 éve, de hamar világossá vált számunkra, hogy egy kisvállalkozásban óriási szükség van a stratégiai segítségre is. Egy kisvállalkozónak korlátozottak az anyagi lehetőségei, nincs annyi lehetősége a marketingeszközök próbálgatására, mint egy nagyobb cégnek. A tudatossággal, a gondolkodással tudja ellensúlyozni ezt a hátrányt, viszont az üzleti szakirodalom legtöbbször nehezen alkalmazható kicsikre. Ezért aztán tele vannak olyan kérdéssel, amelyeknél jól jön a kisvállalati tapasztalat és gyakorlat. Mivel mi igazán segíteni szerettünk volna, ezért kötöttünk ki ennél a területnél, és nagyon megszerettük. Sok száz, néhány ezer cég megismerése után már egészen komoly rálátásunk is lett erre a területre. Felismerjük azokat a folyamatokat, amik az egyik iparágban lehet, hogy még csak éppen elindultak, de egy másikban már rég lezajlottak, így tanulhatunk belőlük és figyelembe vehetjük a tervezésnél. Egyébként ezt a a tudást a nagyobb cégek is becsülik, a sok kicsi mellett egyre több nagy is megtalál minket.

– Mi jelenti a legnagyobb kihívást jelenleg a hazai kisvállalatok számára a márkaépítésben?

– A bizonytalanság. Rengeteg könyv, hanganyag, konferencia és tréning érhető el Magyarországon, és akkor az internetről még nem is beszéltem. Azt az illúziót keltik az emberben, hogy minden tudás elérhető ingyen vagy olcsón. Vannak, akik csak passzívan befogadják ezeket, de nem cselekszenek, és vannak olyanok, akik mindent a könnyen elérhető sablonokból akarnak megoldani. Ők meg akarják spórolni a gondolkodást azon, hogyan teremthetnének a vevőik számára értéket – és ez ritkán vezet hosszú távon sikerre. Akik pedig komolyan veszik a dolgot, szeretnék tényleg jól csinálni, azzal szembesülnek, hogy nagyon nehéz megítélni, melyik forrás a hiteles és melyik nem az. Melyik előadó mond közhelyeket és melyik hasznos dolgokat, melyik tanácsadó amatőr és melyik tud tényleg segíteni. Sajnos sokszor győz a könnyen befogadható hazugság a keményebb – és több munkát igénylő – igazsággal szemben.

– Mennyire jelentett hátrányt, vagy inkább előny volt, hogy vidékről indult a cég? A hazai kreatív és marketing szakma nagyon Budapest-központú.

– Ez alól mi sem tudunk kibújni, az internetes kommunikáció mellett sokan szeretnek személyesen is találkozni, és ehhez Debrecen sajnos tényleg van, akinek messze van. Nagyjából öt éve fogadunk ügyfeleket a budapesti irodánkban is, szükség volt rá a fővárosi és a dunántúli ügyfelek miatt. Hátrányt jelent Debrecenből dolgozni, de pont ez tett olyanná minket, amilyenek vagyunk. Mi nem kényelmesedünk el, versenyhez vagyunk szokva, kitartóak vagyunk és a legjobbra törekszünk. Szerencsére olyanok is vannak, akik pont ezért keresnek meg minket.

– Mi volt a legnagyobb eredményetek tavaly?

– A Marketing Gyémánt elismerések mellett az Év honlapja versenyben is sikerült szép évet teljesítenünk: tizenegy díjat nyertünk el tavaly, ami új rekord a díj történetében. Az év végén pedig azt a jó hírt kaptuk, hogy a Wolda nemzetközi arculattervezési versenyen öt különböző munkánk (arculat- illetve csomagolásdizájntervezések) is díjazott lett. Úgyhogy nem panaszkodhatunk, szép évet zártunk a szakmai versenyeken.

– Milyen terveitek vannak az idei évre?

– A saját estjeinket igazán előremutató kezdeményezésnek érezzük, rengeteg energiát teszünk bele és szeretnénk minél több emberhez eljuttatni. A korábbi estek tanulságaira építve pedig könyvet tervezünk írni. Nemzetközi konferencián is fogunk járni, és újabb nemzetközi versenyeken is szeretnénk megmérettetni magunkat. A hazai díjakban pedig továbbra is helyt szeretnénk állni. Jó magasra tettük a magunk számára a lécet a tavalyi teljesítményünkkel. De hát így az igazi a kihívás!

 

Csapatfotóiknál szívesen élnek gegekkel. “Vidéki tervezőcsapat” sorozatuk is szándékosan ironikus.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....