- Hirdetés -

Készlethiányt és áremelkedést hoz a chiphiány

|

- Hirdetés -

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai eszközök és alkatrészek iránt. A Furbify tapasztalatai alapján a videokártyákat szinte lehetetlen beszerezni és ha mégis, az eredeti ár többszörösével kell számolnia a vevőknek. A jelenlegi tendenciák alapján készlethiány, káosz és áremelkedés várható idén karácsonykor.

A koronavírus-járvány berobbanását követően a tartós home office és az online oktatás drasztikusan megnövelte a keresletet a laptopok és a notebookok iránt. Emellett sokak számára a korlátozások ideje alatt a különböző elektronikai eszközök jelentették az otthoni kikapcsolódást, így rendkívül megugrott a kereslet a különböző számítógépes alkatrészek, laptopok és játékkonzolok iránt. A szakértők tapasztalatai alapján a pánik és a roham már a vírushelyzet legelejétől tapintható volt. Tavaly márciusban az érdeklődés már a többszöröse volt a megszokottnak. A szektor próbálta utolérni magát, azonban a chiphiány újabb súlyos csapást mért rá. A probléma az, hogy erre az óriási keresletre nem voltak felkészülve a chipgyártók és ilyen gyorsan képtelenek reagálni a kialakult helyzetre.

Ajándék nélkül a karácsonyfa mellett

A koronavírus újabb hulláma tovább súlyosbíthatja a chiphiány okozta készlethiányt. Elsőként a GPU és a konzol piacon jelent meg készlethiány, valamint a komolyabb videokártyákkal rendelkező laptopok esetében figyelhető meg ez a tendencia:

„A videokártyákat szinte lehetetlen beszerezni, és ha mégis sikerrel járunk a normál ár kétszeresét-háromszorosát is elkérik. Azonban olyan súlyos a hiány a szegmensben, részben a kriptobányászoknak is köszönhetően, hogy az extra magas árért is megvásárolják a kártyákat. Ugyanez a helyzet a konzolok piacán is, óriási az érdeklődés és hónapokat kell várni a vásárlóknak mire kézhez kaphatnak egy játékgépet. A készlethiány miatt a notebook piacon is megfigyelhető a drágulás, és ezzel a trenddel úgy tűnik, továbbra is számolnunk kell” - mondta el Tóth Péter, a Furbify laptop szakértője.

Minden IT cég erőn felül azon dolgozik, hogy ki tudja szolgálni a vásárlóit, de bármikor súlyosbodhat az alapanyaghiány vagy a koronavírus következtében még inkább akadozhat a készletek utánpótlása. Ennek hatására nagyon gyorsan, szélesebb körben is hiánycikké válhatnak a számítástechnikai eszközök. Idén lehet többen is akaratukon kívül ajándékmentes karácsonyt tartanak. A karácsonyi vásárlási őrület előreláthatóan még tovább fogja növelni a készlethiányt, és a fogyasztók egyre frusztráltabbak lehetnek, hogy nem találnak meg bizonyos termékeket a piacon.

A készlethiányra megoldást jelenthetnek a felújított laptopok

Az elmúlt időszakban a koronavírus következtében megnőtt a kereslet a felújított számítástechnikai eszközök iránt. A chiphiány okozta várható készlethiány tovább erősítheti ezt a tendenciát. A vállalatok sok esetben idő előtt lecserélik számítógépeiket újabb modellekre. A Furbify felújított gépei többnyire nyugat-európai bankok és nagyvállalatok 1-3 évet használt, hibátlan állapotú business class gépei, amelyeket lecserélnek vadonatújakra a lízingcégnél, azonban tökéletesen alkalmasak munkára és magáncélokra egyaránt. Ráadásul nem csak a pénztárcánkat, de a környezetünket is kíméljük, ha a felújított eszközök mellett döntünk:

„Fontos kiemelni, hogy a felújított számítógépek és laptopok iránt való kereslet támogatja a fenntartható jövőért folytatott harcot. Ma már rengeteg olyan laptopot lehet megvásárolni az eredeti ár töredékéért, ami akár egy évtizedig is teljes mértékben használható lesz” - tette hozzá Tóth Péter.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA