Hamarosan megtudhatjuk, hogy mennyire vagyunk Facebook-függők.
Az 55 évesnél idősebbek a leglelkesebb és leghűségesebb facobookozók, és minden negyedik felhasználó vásárolt már Facebookon látott hirdetés hatására – többek között ezek az adatok derültek ki a Nagy Facebook Körkép első felméréséből, 2018 őszén. A vizsgálat készítői, a Be Social közösségi média ügynökség munkatársai most újra útnak indítottak egy kérdőívet, hogy a Facebook-felhasználók aktuális szokásait összesíthessék és összevethessék a korábbi adatokkal.
A cél, hogy pontos képet kapjanak a facebookozók preferenciáiról, félelmeiről, elkötelezettségéről és márkákhoz való viszonyáról. Másfél éve több mint 5000 önkéntes válaszadó töltötte ki az online kérdőívet, most is hasonló válaszmennyiséget várnak.
„Az első ilyen jellegű felmérésünk azt az eredményt hozta, hogy komoly eltéréseket mutatnak az egyes korosztályok. Akkor az derült ki, hogy míg a fiatalabbak az átlagosnál ritkábban és kevesebb tartalmat megosztva használják a Facebookot, addig az idősebbek gyakrabban facebookoznak és fontosabb számukra a hírek nyomon követése” – foglalta össze a felmérés főbb pontjait Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezetője. – „Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy most mi a helyzet, ezért az idősebb korosztálynál még jobban tagoltuk az életkori besorolást. Behoztunk néhány új szempontot és kérdést is, de a lényeg változatlan: hamarosan képet kapunk arról, hogyan is facebookozunk.”
Aki szívesen bekapcsolódna a felmérésbe, ezen az oldalon néhány perc alatt megválaszolhatja a kérdéseket.