A 18-49 éveseknél a Ninja Warrior és a Star Wars, a teljes lakosságnál az RTL Híradó és a Celeb vagyok, ments ki innen volt a múlt hét két legnézettebb műsora. A hétfő és a szombat este nagyon szoros versenyt hozott az RTL Klub és a TV2 között.
Az elmúlt héten az RTL Klub közönségaránya 1,5 százalékponttal, a TV2-é pedig 0,2 százalékponttal csökkent. Az RTL Klub főműsoridős előnye így 4,8 százalékpontot tett ki. Az RTL Klubnál látható csökkenés gyakorlatilag egy az egyben az X-Faktor kieséséből adódik. Ettől függetlenül a csatorna mindegyik estét megnyerte a 18-49 éveseknél. Ugyanakkor hétfőn (16,4% vs. 16,1%) és szombaton (11,5% vs. 10,7%) nagyon rezgett a léc, ezen a két napon egész közel tudott kerülni fő konkurenséhez a TV2.
48. hét / 47. hét / 46. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,8% / 17,3% / 17,6%
TV2 – 11,0% / 11,2% / 10,6%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (48. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 20,5% (20,1%)
Celeb vagyok, ments ki innen – 18,2% (a korábbi héten a Konyhafőnök VIP – 20,3%)
Éjjel-nappal Budapest – 14,9% (14,5%)
Barátok közt – 14,8% (13,3%)
TV2
Tények – 15,2% (16,6%)
Ázsia Expressz – 12,8% (14,2%)
Appra magyar – 9,2% (10,7%)
Tények Extra – 6% (5,4%)
Az RTL Klubon az esti Híradó továbbra is nagyon erős, 20 százalék feletti heti átlagot produkál. A Celeb vagyok, ments ki innen legújabb évadának első hete bőven a csatornaátlag feletti eredményt hozott. A korábbi héten ugyanebben a sávban sugárzott Konyhafőnök VIP-nél alacsonyabb heti közönségaránnyal kezdett a Celeb vagyok, de nem nagy a lemaradásuk. Ráadásul az első heti 18,2 százalékos átlagukat lehúzta a szombati adás 13,8 százaléka, amikor az utolsó pillanatban változtattak a kezdési időponton. Pusztán a hétfőtől péntekig terjedő időszakot vizsgálva 19,5 százalékos heti share-t hozott a dzsungeles-celebes reality.
A Celeb vagyok indulása nem tett jót a TV2 Ázsia Expresszének, 1,4 százalékponttal zártak gyengébb hetet, mint korábban. Ugyanakkor az Ázsia Expressz még így is megugrotta a TV2 csatornaátlagát. Az utána következő Appra magyarnak ez már nem sikerült, a két héttel ezelőtt indult produkció közönségaránya a 10 százalékos szint alá esett.
Az RTL Klub emblematikus szappanoperája, a Barátok közt néhány hete látványosan gyengélkedik. Úgy tűnik, hogy a késői (este 10 utáni) kezdési időpont kezdhette ki a napi sorozat eredményeit. Múlt héten ugyanis jó 20 perccel korábban kezdődött a Barátok közt és egyből 1,5 százalékkal emelkedett a heti share-jük.
A hét legnézettebb műsora címmel a TV2 büszkélkedhet a 18-49 éveseknél, hiszen a Ninja Warrior vonzotta a legtöbb – 328 ezer – nézőt. Ez javuló eredményt jelent a korábbi hét 307 ezres nézőszámához képest. Érdekes módon a teljes lakosságnál nem teljesít ennyire jól a műsor, a 736 ezres nézettségükkel a műsoros toplista negyedik helyét foglalják el, ráadásul ez csökkenés a korábbi hét 752 ezres nézőszámához viszonyítva.
A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb tartalma az RTL Klubon vasárnap este sugárzott Star Wars 6. volt 319 ezer nézővel, a harmadik pedig a Celeb vagyok hétfői nyitóepizódja 315 ezres nézettséggel.
A teljes lakosságnál másképpen néz ki a műsoros toplista. A legnézettebbnek a hétfői RTL Híradó bizonyult, ami éppen megugrotta az egymilliós nézőszámot. Második volt a Celeb vagyok 937 ezer nézővel, harmadik a Tények hétfői adása 849 ezres nézettséggel.
Kakukktojásként a múlt héten is beverekedte magát a top 10-be egy nem „nagycsatornás” műsor, méghozzá a SuperTV2-féle Sztárban sztár+1 kicsi, ami a 18-49 éveseknél 204 ezer, a teljes lakosságnál 636 ezer nézőt érdekelt. Ez mindkét célcsoportnál csökkenést jelent a korábbi hét 246 ezres, illetve 688 ezres nézőszámához képest. Ebben valószínűleg az játszhatott szerepet, hogy egy sávban volt a produkció a Celeb vagyok, ments ki innen vasárnapi adásával.
Múlt szombaton az RTL Klub előrántott a kalapból az olasz gyártású Fal vetélkedőből még egy részt. Ez a 18-49 éveseknél 224 ezer, a teljes lakosságnál 687 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A TV2 új sorozata, a Korhatáros szerelem nem maradt el sokkal ettől a kereskedelmi célcsoportnál, hiszen 212 ezres nézőszámot produkáltak. A teljes lakosságnál kicsit nagyobb volt a differencia, mert 509 ezer nézőt vonzott az új sorozat.
A Fal egyébként messze nem ért el olyan jó nézettséget, mint két héttel korábban – igaz, nem is volt ilyen erős ellenfelük. Sebestyén Balázs vetélkedőjének majdnem pontosan megfeleződött a nézettsége mindkét célcsoportnál (az első rész a 18-49 éveseknél 469 ezres, a teljes lakosságnál 1,29 milliós nézőszámmal futott).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.