- Hirdetés -

Két számjegyű áremelés – interjú Kosaras Klaudiával

|

A televízió továbbra is kulcsfontosságú marad a médiamixben, ezért figyelembe véve a kereslet várható növekedését, a reklámkörnyezet minőségi javításának a fontosságát, további két számjegyű áremelést hajtunk végre – mondja Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója szerint a Big Picture az évindító csúcstalálkozó, ekkor dördül el a startpisztoly, és ezek után hat hetük van, hogy lezárják a tárgyalásokat a következő évre vonatkozóan.

- Összességében milyen volt az idei év eddig a tévés piacon? Olyan amilyenre számítottatok? Vagy lehetett volna jobb is?

- Az első fél év várakozásainkon felül alakult, nagyon erős növekedést tapasztaltunk a költésekben. Az év második felére ez mérséklődött, viszont továbbra is pozitív a piaci helyzet – összességében reálértéken két számjegyű növekedésre számítunk éves szinten. Ehhez jelentősen hozzájárult, hogy a „hagyományos” megrendelések kezelése mellett az idén a labdarúgó-Eb és az olimpia reklámidejét is értékesítettük. Az Eb-csomagok a hivatalos szponzoroknak járó elővásárlási időszak lejárta után pillanatok alatt elkeltek, sőt sajnos az is előfordult, hogy valaki lemaradt. Az olimpia iránt is hatalmas volt az érdeklődés, bár ott a nem hivatalos szponzoroknak egy picit több idejük volt a megrendelés elküldésére.

- Erős az utolsó negyedév, ha jól sejtem. A MAKSZ már szeptemberben az Atmedia új publikációjában lévő szezonális indexekre utalva közleményt adott ki. Szóval milyen az utolsó három hónap?

- Az utolsó negyedév a hirdetők számára mindig kiemelt időszak, és az idén sincs ez másképp. A tavalyi év azonos időszaka nagyon erős volt, azokban a hónapokban extrém túlkereslettel szembesült a tévépiac. Ahhoz a magas volumenhez képest az idén nem lehettek két számjegyű növekedési várakozásaink a negyedik negyedévre. Ugyanakkor szükségesnek tartottuk a további áremelést az augusztus–decemberi időszakban, vagyis év közben módosítottuk a szezonindexeket. Fontos megjegyeznem, hogy ezeket még az adott hónap megrendelési határideje előtt bejelentettük, és nem havonta, hanem két nagy lépésben kommunikáltuk a változásokat. Így ezekkel az ügynökségek és a hirdetők előre tudtak tervezni, és nem a már megrendelt kampányokat kellett módosítaniuk, mint a market index esetén. Erre a lépésre a minőségi garanciák teljesítése miatt is szükség volt, hogy biztosítsuk a piac által régóta várt minőségibb reklámkörnyezetet. A másik szempontunk természetesen a megnövekedett kereslet biztos leszállítása volt. Régóta nem volt olyan negyedik negyedéves időszak a tévépiacon, hogy valamelyik hirdető ne találkozott volna alulszállítással. Az idei év az Atmedia csatornáin ilyen lesz: biztosan szállítjuk a kampányokat.

- A legjobban biztosan az érdekel most mindenkit a piacon, hogy mit terveztek 2025-ben. Már minden megvan részleteiben, vagy még alakulhat?

- Televíziós fronton továbbra is a kereslet növekedésével számolunk – de az ideihez képest szolidabb mértékben. Változás, hogy a lineáris kereskedelmi csatornákra fordított nézési idő 2,2 százalékot csökkent 2023 azonos időszakához képest, és ez jövőre tovább mérséklődhet. Ez a tendencia megegyezik az európai trendekkel, viszont Magyarország még így is az élmezőnyben van a lineáris tévénézésre fordított idő tekintetében. A televízió tehát továbbra is kulcsfontosságú marad a médiamixben, ezért figyelembe véve a kereslet várható növekedését, a lineáris trendet és a reklámkörnyezet minőségi javításának a fontosságát, további két számjegyű áremelést hajtunk végre. A tévés, a rádiós és a digitális portfóliónk is stabil, ebben továbbra sem lesz változás. Az idén elkezdtük a különböző CTV-inventoryk értékesítését is, ez a terület a jelenlegi piaci ismereteink szerint gyorsan fog nőni, és mi egyre több megoldást kínálunk a partnereinknek.

 

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Figyelemfelhívó kampányt indít a Nyitottak Vagyunk

Az olyan adottságok, mint a nem, az életkor vagy a származás még 2024-ben is komoly hátrányt jelenthetnek a munkaerőpiacon, akár a felvételi folyamatok, akár a későbbi karrierépítés során – hívja fel a figyelmet a...

Összefogott a Konyhafőnök sztárséfjeivel a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az alapanyagot, amelyek bárki számára,...

Pezseg a szabadúszók online piactere

Még csak fél éve startolt el a magyar szabadúszók első online piactere, de 2024. november elején már négyszázan kínálnak rajta 625 szolgáltatást. Az XProjekten keresztül 102 projekt készült el és zárult le, és 2519...

Borúsan látja a jövőt a középkorúak jelentős része

Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt négy negyedévben már stabilan 500 ezer forint felett volt ez az összeg egy háztartásra vetítve, szemben például a 2018 előtti 300 ezer forint alatti...
Sereg sorozat nézettség

Még a katonás sorozat ellenére is a TV2 nyerte a hetet

A mögöttünk álló héten minden célcsoportnál a TV2 végzett az élen, amiben mondjuk nagy segítségükre nem volt a S.e.r.e.g. című sorozat. A kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának, a teljes lakosságnál...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...