- Hirdetés -

Kevés a nő a kiberbiztonsági vállalatoknál

|

- Hirdetés -

A vállalatok 45 százalékánál az informatikai biztonsági részlegen dolgozó nők aránya kisebb, mint a cég többi dolgozója körében. Ezen szervezeteknek csak mindössze 37 százaléka rendelkezik olyan formális programokkal, illetve fontolgatja azok bevezetését, amelyek több nőt vonzanának a kiberbiztonsági területre – derül ki a 451 Research által a biztonsági vezetők körében végzett felmérésből.

A sokszínű munkaerőnek köszönhetően nemcsak új tehetségekkel gazdagodik a szervezet, hanem az üzleti teljesítmény is javul. A legsokszínűbb vállalatok például globális szinten 19 százalékponttal több bevételre tesznek szert az innovációból. Ebből jól látszik, hogy a nemek közötti egyenlőség nem csak etikai kérdés, hanem az üzleti hatékonyság fontos tényezője is. Számos különböző területen születtek már kezdeményezések a nők üzleti előrejutásának és karrierfejlesztésének segítésére, többek között a technológiák vagy a vállalkozóknak szóló képzések terén.

A sokszínűségi kezdeményezések ellenére a nők globális szinten a munkaerő mintegy 39%-át adják, és mindössze 25%-os arányban képviseltetik magukat a vezetői pozíciókban. Mivel a kiberbiztonságot, és általában véve az informatikát férfiak által uralt területnek tartják, ez a szemlélet is az egyik akadálya lehet a nők iparágba való belépésének. A Kaspersky megbízásából a 451 Research által készített „Cybersecurity through the CISO’s eyes. Perspectives on a role”, azaz „Kiberbiztonság az informatikai igazgatók szemével. Egy szerepkörrel kapcsolatos nézőpontok” című jelentés szerint az informatikai igazgatók 45%-a megerősítette, hogy a nők valóban alulreprezentáltak a részlegükön.

Ennek ellenére a szóban forgó szervezetek mindössze 37%-a vezetett már be vagy fog bevezetni olyan programot, amelynek az a célja, hogy több női munkatársat vonzzon az informatikai biztonsági részlegekre. A nők odavonzásának legnépszerűbb módja az informatikai háttérrel rendelkezők továbbképzése (80%). A válaszadók csaknem a fele úgy nyilatkozott, hogy már jelenleg is kínálnak vagy kínálni fognak nőnemű diákokat célzó gyakornoki programokat (42%), vagy készen állnak arra, hogy tovább képezzék a csekély képzettséggel vagy szakképzettséggel nem rendelkező jelölteket (40%). Az is kiderült, hogy a válaszadóknak csak 22%-a vesz fel női jelölteket a szervezeten belüli más részlegekről.

A többiek (63%) azt mondták, hogy ők kizárólag tökéletesen képzett szakembereket keresnek, nemre való tekintet nélkül. Mivel azonban az informatikai igazgatók 70%-a számára nehézséget jelent a különféle területeken jártas, szakképzett informatikai biztonsági szakemberek felvétele, más módot kell találniuk a hiányzó tehetségek pótlására.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az informatikai biztonsági vezetők között nagyobb számban találhatók férfiak, mint nők. A nemüket firtató kérdésre válaszolók mindössze egyötöde (23%-a) vallotta magát nőnek. A pozícióban eltöltött idő azonban arra enged következtetni, hogy a biztonsági vezetői szerepkörben dolgozó nők száma növekszik: a nőnemű válaszadók 20%-a az elmúlt két évben került informatikai biztonsági vezetői pozícióba, ami kétszerese a hasonló helyzetben levő férfiak számának (10%).

„A felmérés megállapításai azt mutatják, hogy bár az iparági helyzet változik, még mindig messze van az ideálistól, ugyanis a nők még mindig nem eléggé erősen reprezentáltak. Tudni kell azonban, hogy itt nem pusztán a nők és a férfiak tökéletesen egyenlő arányának eléréséről van szó. Az informatikai igazgatókkal készített mélyinterjúk során sokan mondták azt, hogy egész egyszerűen nincs elég nőnemű jelentkező. Így hát, ha a kiberbiztonsági területen fennálló nemek közötti egyenlőtlenséget kezelni akarjuk, akkor ösztönöznünk kell a nőket arra, hogy ezt a pályát válasszák” – fejtette ki Jevgenyija Naumova, a Kaspersky Európáért felelős megbízott ügyvezető igazgatója.

A Kaspersky elkötelezetten törekszik arra, hogy a nőket a kiberbiztonsági iparágban való munkavállalásra ösztönözze, és küzd a nemi előítéletek ellen. Ennek jegyében több kezdeményezést is útjára indított, többek között létrehozott egy Women in Cybersecurity elnevezésű online közösséget, amelynek a célja a kiberbiztonsági iparágba újonnan belépő és a már ott dolgozó nők karrierjének előmozdítása és fejlesztése. A Kaspersky a Girls in Tech nonprofit szervezettel is partnerségre lépett, és támogatja a nők által alapított startupok számára kiírt AMPLIFY versenyt, ahol a nyertesek indulótőke-finanszírozást szerezhetnek vállalkozásuknak. A cég az Egyesült Államokban és Európában is rendszeresen szervez CyberStarts eseményeket, amelyek a kiberbiztonsági szakemberek következő generációjának kinevelését szolgálják. Az események egyik fő témája az, hogy milyen intézkedésekkel lehetne csökkenteni a nemek közötti egyenlőtlenséget a kiberbiztonság területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...