A korábbihoz képest kisebb előnnyel, de a célcsoportok többségénél a mögöttünk álló héten is az M4 Sport számított piacvezetőnek.
Egy hete arról írtunk, hogy a labdarúgó Európa-bajnokság alapjaiban forgatta fel a nézettségi erőviszonyokat. Például a 18-49 éveseknél, teljes napon az M4 Sport 24,3 százalékkal, a második helyezett előtt 17 százalékpontos előnnyel nyerte a hetet.
A mögöttünk álló 26. héten némileg normalizálódott a helyzet, már nem volt minden este meccs, illetve hazai érdekeltségű mérkőzést sem adott az M4 Sport. Ettől függetlenül a főbb célcsoportoknál még így is heti listavezetőnek bizonyult a sportcsatorna. Legnagyobb előnyüket a 18-49 éveseknél, főműsoridőben hozták össze, ezen a téren az M4 Sport 14,8 százalékos heti share-t ért el, miközben az utánuk következő RTL 7,8 százalékot. Egyedül teljes lakosságnál és teljes napon nem nyert az M4 Sport, a 7,6 százalékos közönségarányukat ugyanis felülmúlta a TV2 10,3 százalékos share-je.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél főműsoridőben hasonlóan teljesített az RTL és a TV2, de az előbbi számai alakultak kicsivel jobban. A 18-49 éveseknél az RTL előnye 0,1 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 0,6 százalékpontot tett ki.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 26. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
M4 Sport | 14,9 | 12,3 | 14,8 |
RTL | 9,1 | 9,1 | 7,8 |
TV2 | 8,5 | 12 | 7,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 26. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
M4 Sport | 9,2 | 7,6 | 8,6 |
TV2 | 8 | 10,3 | 7,7 |
RTL | 6,1 | 5,8 | 5,3 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 20,6 | 22,4 | 20,3 |
RTL Magyarország | 16,7 | 14,7 | 15,9 |
MTVA | 13,5 | 15,6 | 12,1 |
AMC Networks | 5,6 | 5,1 | 6,1 |
Paramount Global | 2,6 | 2,3 | 3,3 |
Antenna Entertainment Group | 3,2 | 2,9 | 3,0 |
Network4 | 3,5 | 5,2 | 2,4 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,1 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,8% / 13,7% (12,5% / 11,7%)
Tények Plusz – 10,2% / 8,7% (8,6% / 8%)
Szerencsekerék – 9,4% / 8,9% (8,9% / 8,9%)
Zsákbamacska – 7% / 6,5% (6,8% / 6,7%)
RTL
Híradó – 15,2% / 12,7% (13% / 10,6%)
Fókusz – 10,6% / 9,1% (7,4% / 6,4%)
A mi kis falunk – 11,6% / 10% (9,8% / 8,6%)
Drága örökösök – 6,9% / 6,2% (6,5% / 6,6%)
Főleg a hírműsorok share-jén látszik, hogy múlt héten már kevesebb meccs futott velük szemben. A Szerencsekerék, a Zsákbamacska és a Drága örökösök nem tudott különösebben profitálni ebből a helyzetből.
A hét legnézettebb műsora az Eb egy-egy mérkőzése volt. Nyilván azért már nem olyan extrém nézőszámmal, mint amit egy héttel korábban Skócia – Magyarország meccs esetében láthattunk. A mögöttünk álló héten a 18-49 és a 18-59 évesek körében az Anglia – Szlovénia összecsapás vonzotta a legtöbb nézőt: 365 ezret, illetve 515 ezret. A teljes lakosságnál pedig a Spanyolország – Grúza meccs érdekelte a legtöbb embert, a nézőszáma elérte a 836 ezret.
A TV2 legnézettebb heti tartalma a Tények volt. A 18-49 éveseknél a vasárnapi Tények (119 ezer néző), a 18-59 éveseknél (199 ezer néző) és a teljes lakosságnál (624 ezer néző) pedig a hétfői adás. Az RTL esetében a kereskedelmi célcsoportoknál A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt, a 18-49 évesek közül 125 ezer, a 18-59 éveseknél 209 ezer nézőt érdekelt a csütörtöki epizód. A teljes lakosságnál a hétfői RTL Híradó érte el a csatorna legmagasabb, 536 ezres nézettségét.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
ANGLIA – SZLOVÉNIA MECCS | M4 SPORT | 515 411 | 29,8 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 239 092 | 18,9 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 209 832 | 13,0 |
HÍRADÓ | RTL | 208 171 | 19,1 |
TÉNYEK | TV2 | 199 498 | 18,3 |
FÓKUSZ | RTL | 170 879 | 13,4 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 167 804 | 11,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 149 212 | 12,0 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 140 010 | 7,6 |
A SZIKLA | RTL | 130 095 | 7,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SPANYOLORSZÁG – GRÚZIA MECCS | M4 SPORT | 836 310 | 23,5 |
TÉNYEK | TV2 | 624 736 | 23,9 |
HÍRADÓ | RTL | 536 673 | 20,5 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 529 746 | 15,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 475 323 | 14,6 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 445 041 | 17,2 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 416 346 | 18,8 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 396 457 | 11,2 |
FÓKUSZ | RTL | 359 519 | 11,9 |
TESTVÉREK | TV2 | 351 135 | 18,0 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
ANGLIA – SZLOVÉNIA MECCS | M4 SPORT | 365 659 | 31,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 159 645 | 19,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 125 843 | 11,9 |
TÉNYEK | TV2 | 119 578 | 12,5 |
HÍRADÓ | RTL | 113 006 | 16,1 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 102 210 | 10,9 |
GÓÓÓL! | M4 SPORT | 92 716 | 12,8 |
FÓKUSZ | RTL | 91 141 | 11,2 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 88 989 | 6,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 87 300 | 11,0 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás