- Hirdetés -

Kevesebb okosmobilt vásároltunk

|

- Hirdetés -

Csökkentek a második negyedévben az okostelefon-eladások globális szinten, a Gartner piackutató cég adatai szerint az egy évvel korábbihoz képest 1,7 százalékos volt a visszaesés.

A cég adatai alapján 367,9 millió okostelefont értékesítettek az április-júniusi időszakban. Az eladásokk elsősorban a drága készülékkategóriákban estek vissza – írja a kutatócég elemzése alapján az MTI. A forgalomcsökkentést a Gartner szakértője Anshul Gupta egyrészt arra vezette vissza, hogy a prémium modellek tulajdonosai nem látnak különösebb okot készülékük cseréjére, a középső árkategóriákban pedig nincs meg igazán a cserére ösztönző modellkínálat.

A drágább modellek iránt a Gartner szerint elsősorban az 5G szolgáltatások megjelenése keltheti fel majd ismét a vásárlói érdeklődést. Ugyanakkor az 5G technológia gyors ütemben megtalálja majd az utat a kedvezőbb árfekvésű modellek felé is. “A szolgáltatók sokkal gyorsabb ütemben építik ki ötödik generációs rendszereiket, mint azt annak idején a negyedik generációssal tették” – mutatott rá Anshul Gupta, hozzátéve, hogy “beruházásaik megtérülésében nem támaszkodhatnak csupán a prémium modellekre”.

A második negyedévben változatlanul a Samsung vezette a világpiaci eladásokat, piaci részesedése 19,3 százalékról 20,4 százalékra emelkedett. A Samsung 75,1 millió okostelefont értékesített az idei második negyedévben, 16,5 százalékkal többet az egy évvel korábbi 72,3 milliónál.

Az eladási rangsorban második kínai Huawei 13,3 százalékról 15,8 százalékra növelte piaci részesedését még az amerikai szankciók hatása alatt is. A Huawei 58,0 millió okostelefont értékesített, 3,8 százalékkal többet a tavaly második negyedévi 49,8 milliónál.

A második negyedévben a világpiaci értékesítések több mint egyharmadát a Samsung és a Huawei adta. A Huawei elleni amerikai szankciók a cég világpiaci értékesítéseit vetették vissza, belföldi piacán, Kínában eladásai 31 százalékkal nőttek.

Az Apple piaci részesedése 10,5 százalékra csökkent 11,9 százalékról, eladásai pedig 38,5 millióra csökkentek 44,7 millióról.

A negyedik legnagyobb világpiaci szereplő, a kínai Xiaomi piaci részesedése már 1,5 százalékponttal közelíti meg az Apple részesedését. A Xiaomi 33,2 millió okostelefon eladásával 9,0 százalékos piaci részesedésre tett szert az egy évvel korábbi 8,8 százalék után, amit 32,8 milliós értékesítéssel ért el.

A szintén kínai OPPO 28,1 millió készüléket adott el az idei és 28,5 milliót a tavalyi második negyedévben, ami mindkét esetben 7,6 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő.

Kínában, a legnagyobb okostelefon-piacon 101 millió készülék kelt el a második negyedévben, 0,5 százalékkal több mint tavaly. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy az 5G modellek megjelenésével a forgalmazók megkezdték negyedik generációs prémium modellekből álló készleteik felszámolását. Indiában, a második legnagyobb okostelefon-piacon 35,7 millió készülék kelt el a második negyedévben, 2,3 százalékkal kevesebb, mint 2018 második negyedévében. Brazíliában 10,8 millió okostelefon kelt el a második negyedévben, 1,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az öt legnagyobb nemzeti piac közül csak Kínában és Brazíliában nőttek az okostelefon-eladások a második negyedévben.

A Gartner idei egész évre vonatkozó előrejelzése szerint a világpiaci okostelefon-eladások 2,5 százalékkal 1,517 milliárdra csökkennek a 2018-as 1,556 milliárdról. Jövőre azonban 1,560 milliárdra emelkednek az eladások. A Gartner szerint az amerikai szankciók a Huawei készülékei iránti kereslet egy részét elsősorban a piacvezető Samsung, illetve a Xiaomi felé terelték át, de nem teljes egészében. A szankciók így hozzájárulnak az idei világpiaci okostelefon-értékesítések további csökkenéséhez.

Az idén Kelet-Európában 45,0 millióra csökkennek az eladások a tavalyi 47,0 millióról, Nyugat-Európában 139,4 millióra 147,1 millióról, Kínában 411,0 millióra 423,4 millióról, Észak-Amerikában pedig 166,5 millióra 174,2 millióról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Színesednének a hazai települések

Elindult a szavazás a Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2022-es pályázatára. Idén két kategóriában összesen negyvennyolc közösség indul a szürke falfelületek megújításáért. A pályázaton a korábbi évekhez hasonlóan összesen 800 négyzetméter beltéri vagy kültéri falfelület...

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Segítség a biztonságos bankoláshoz

A csalók nem válogatnak, ugyanúgy célba vehetik a fiatalok bankszámláit, mint a felnőttekét. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a diákok képben legyenek a legfontosabb biztonsági teendőkkel. Például ne adják ki a saját és a...

Színesednének a hazai települések

Elindult a szavazás a Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2022-es pályázatára. Idén két kategóriában összesen negyvennyolc közösség indul a szürke falfelületek megújításáért. A pályázaton a korábbi évekhez hasonlóan összesen 800 négyzetméter beltéri vagy kültéri falfelület...

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....