A múlt évben 3,2 százalékkal csökkent a tévés reklámpiac az Egyesült Királyságban 2016-hoz képest. A rádióknak ugyanakkor jó évük volt, a szegmens története legnagyobb hirdetési bevételét érte el.
A Thinkbox adatai szerint a múlt évben 5,11 milliárd fontos volt a brit tévés reklámpiac, míg 2016-ban még 5,28 milliárd fontot költöttek tévés hirdetésekre a cégek. Ez egyben azt is jelenti, hogy 7 növekedést hozó év után torpant meg a szegmens.
A szakértők szerint a visszaesés hátterében több tényező áll, így a gazdasági és politikai bizonytalanság, amit a Brexit okoz, a gyengébb font és az infláció is szerepet játszott abban, hogy néhány nagy hirdető csökkentette televíziós büdzséjét. A múlt év utolsó három hónapja viszont már biztató eredményeket hozott, így a várakozások szerint idén már újra növekedés lehet a brit tévés reklámpiacon, amelynek mértéke 1,5 százalék körül alakulhat.
Miközben a tévés piac megtorpant, a rádiós szegmens hasít a szigetországban. A Radiocentre nevű szervezet közlése szerint a kereskedelmi rádiók 679,2 millió fontos reklámbevételt értek el tavaly az Egyesült Királyságban, ami 5,2 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, és történelmi csúcsnak számít.
A hazai reklámpiaci adatokat a múlt héten hozta nyilvánosságra a Magyar Reklámszövetség. Itthon a tévés szegmens 7 százalékkal bővült 2017-ben és 60,23 milliárd forintos volt. A 9,97 milliárd forintos rádiós reklámbevétel pedig 4 százalékos növekedést jelentett 2016-hoz képest.