- Hirdetés -

Keveset tesznek a cégek a dekarbonizációért

|

- Hirdetés -

Bevételük kevesebb mint két százalékát fordítják fenntarthatósági és dekarbonizációs törekvésekre a vállalkozások – derül ki a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat megbízásából készült felmérésből. A magasra szökő energiaárak, az energiaellátási válság és az egyre látványosabban megmutatkozó éghajlatváltozás komoly kihívások elé állítják a vállalatokat, a gazdaságokat és a társadalmakat világszerte, ebben a helyzetben pedig kiemelt fontosságú az energiahatékonyság növelése, amelyhez már rendelkezésre állnak a szükséges eszközök.

A társaság által tavaly megrendelt, több mint 500 felsővezető körében végzett független felmérés szerint a vállalatok fenntarthatósági kötelezettségvállalásait és beruházásait gyakran hátráltatja, hogy a szén-dioxid-mentesítés megvalósítása rendkívül összetett feladat. A megkérdezett cégeknél a fenntarthatósági és dekarbonizációs kezdeményezésekre tett pénzügyi kötelezettségvállalások átlagosan a következő három évre tervezett bevétel kevesebb mint 2 százalékát tették ki - annak ellenére, hogy az ilyen beruházások többnyire növelik a működési és termelési hatékonyságot is, és gyakran egy-három évnél rövidebb idő alatt megtérülnek.

A kutatás során a fenntarthatósági tervek megvalósításával kapcsolatos fő kihívások között a válaszadók megemlítették, hogy nehézséget okoz az érdekelt felek tevékenységének összehangolása, a szükséges költségvetés biztosítása, valamint a megfelelő technológia és szaktudás előteremtése, illetve a szabályozási környezethez történő alkalmazkodás. A többség azonban azt is megjegyezte, hogy az ipari automatizálás és az elektromos infrastruktúra korszerűsítése a következő három évre vonatkozó fenntarthatósági tervük kulcsfontosságú részét képezi.

Míg a megújuló energiaforrások beszerzése a legfontosabb kezdeményezések között szerepel a kutatás eredményei alapján, addig az elektromos energián alapuló megoldások használata - amely kulcsfontosságú intézkedés lenne az energiafelhasználók részéről - a szervezetek fenntarthatósági prioritásai között viszonylag hátul található. Ezen elektromos energián alapuló megoldások bevezetése mellett a következő évtizedekben a legfontosabb tennivalók között lesz a meglévő infrastruktúra hatékonyságának növelése a digitalizálás és automatizálás révén, mivel számos szervezet számára ez jelenti a leggyorsabb és leggazdaságosabb eszközt a kibocsátáscsökkentés eléréséhez.

A digitális megoldások kulcsfontosságúak a globális energiaválság leküzdésében

A Schneider Electric közelmúltban közzétett, az Európai Unió villamosítási potenciáljáról szóló jelentése szerint az olyan ágazatokra való összpontosítás, amelyekben az elektormos energián alapuló megoldásokra való áttérés megvalósítható és vonzó alternatívát jelent, azt eredményezheti, hogy az uniós energiamixben a villamos energia részesedése 20-ról 50 százalékra nőhet. A földgáz és a kőolaj részaránya ezzel párhuzamosan mintegy 50 százalékkal csökkenne, ami jelentősen hozzájárulna az energiabiztonság javulásához. A Schneider Electric konkrét, gyakorlatias megoldásokat kínál annak érdekében, hogy a vállalatok gyorsabban és hatékonyabban tudják kezelni és megvalósítani ezt az átmenetet.

A jelenlegi európai energiaválság olyan, évtizedekig tartó időszak után következett be, amikor viszonylag stabil árképzés mellett megbízhatóan rendelkezésre állt a szükséges energia. Ez azzal jár, hogy sokan most először tapasztalnak kiszámíthatatlan energiaellátást és megfizethetetlen árakat, ami mind a hosszú távú energiabiztonsági felkészültség, mind a dekarbonizációs tervek végrehajtásának kudarcát mutatja. Ez viszont rámutat arra, hogy milyen fontos átértékelni az energiaellátás teljes ökoszisztémáját a kínálati oldaltól (energiaátmenet) a keresleti oldalig (energiahatékonyság).

"A célnak és a profitnak össze kell hangolódnia, hogy hatásos erőkké váljanak az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. Már rendelkezünk a technológiával az energia- és klímaválság elhárításához, valamint a biztonságos, megbízható és fenntartható energiaelosztáshoz és energiafelhasználáshoz. Adatvezérelt megközelítésünk, amely átfogja az ipari automatizálást és a digitalizációt egy fenntarthatóbb és virágzóbb jövő előtt nyitja meg az utat. Még soha nem volt olyan sürgető, hogy cselekedjünk, mint most" – hangsúlyozta Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója.

A globális CO2-kibocsátás 38 százalékát az épített környezetünk, további 32 százalékát pedig az ipar adja, a Schneider Electric termékei, szoftverei és szolgáltatásai pedig az ipari automatizálás és energiagazdálkodás területén segítik a vállalatokat, épületüzemeltetőket és háztartásokat az energiafelhasználás dekarbonizálásában és digitalizálásában. Emellett a Schneider Electric Fenntarthatósági Kutatóintézet által készített kutatások és részletes, átfogó elemzések révén betekintést kínál a dekarbonizációs trendekbe és a leginkább előremutató megoldásokba.

A magasra szökő energiaárak, az energiaellátási válság és az egyre látványosabban megmutatkozó éghajlatváltozás komoly kihívások elé állítják a vállalatokat, a gazdaságokat és a társadalmakat világszerte. Ilyen helyzetben rendezi meg a Világgazdasági Fórum január 16-20. között a svájci Davosban szokásos éves találkozóját, amelyen a Schneider Electric vezetői is részt vesznek. A vállalat sürgős felhívást intézett a világ kormányaihoz és a vállalatokhoz, hogy gyorsítsák fel fenntarthatósági intézkedéseik megvalósítását és fokozzák az olyan technológiákba történő beruházásokat, amelyek segítenek csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és erősítik az energiabiztonságot.

"A mai éghajlati és energiaválságok egyre több ember számára jelentenek gazdasági realitást. A Davosban összegyűlő üzleti vezetőknek és politikai döntéshozóknak nem rövid távú, hanem hosszú távú érdekeinknek megfelelően kell cselekedniük. Nem kerülhetjük el a nehéz döntéseket. Teljes energetikai átállás nélkül nincs jólét hosszú távon. A Schneider-nél a mi megközelítésünk a ’digitalizációs stratégia, és a dekarbonizálás’ - a vállalkozásoknak, a kormányoknak és a társadalmaknak most kell ezzel foglalkozniuk, hogy megvalósíthassák a vállalt kötelezettségeiket" - tette hozzá Jean-Pascal Tricoire.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...

Ilyenek lehetnek a jövő játékai

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban...

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Itt az új M-lista: élen a White Rabbit és a Wavemaker

Megérkezett a legfrissebb M-lista, a hazai kreatívszakma rangsorát az ügynökségek között a White Rabbit vezeti, a médiaügynökségeknél pedig a Wavemaker lett az első. Az év hirdetője az Ahr, és a White Rabbit által a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....