- Hirdetés -

Keveset tesznek a cégek a dekarbonizációért

|

- Hirdetés -

Bevételük kevesebb mint két százalékát fordítják fenntarthatósági és dekarbonizációs törekvésekre a vállalkozások – derül ki a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat megbízásából készült felmérésből. A magasra szökő energiaárak, az energiaellátási válság és az egyre látványosabban megmutatkozó éghajlatváltozás komoly kihívások elé állítják a vállalatokat, a gazdaságokat és a társadalmakat világszerte, ebben a helyzetben pedig kiemelt fontosságú az energiahatékonyság növelése, amelyhez már rendelkezésre állnak a szükséges eszközök.

A társaság által tavaly megrendelt, több mint 500 felsővezető körében végzett független felmérés szerint a vállalatok fenntarthatósági kötelezettségvállalásait és beruházásait gyakran hátráltatja, hogy a szén-dioxid-mentesítés megvalósítása rendkívül összetett feladat. A megkérdezett cégeknél a fenntarthatósági és dekarbonizációs kezdeményezésekre tett pénzügyi kötelezettségvállalások átlagosan a következő három évre tervezett bevétel kevesebb mint 2 százalékát tették ki - annak ellenére, hogy az ilyen beruházások többnyire növelik a működési és termelési hatékonyságot is, és gyakran egy-három évnél rövidebb idő alatt megtérülnek.

A kutatás során a fenntarthatósági tervek megvalósításával kapcsolatos fő kihívások között a válaszadók megemlítették, hogy nehézséget okoz az érdekelt felek tevékenységének összehangolása, a szükséges költségvetés biztosítása, valamint a megfelelő technológia és szaktudás előteremtése, illetve a szabályozási környezethez történő alkalmazkodás. A többség azonban azt is megjegyezte, hogy az ipari automatizálás és az elektromos infrastruktúra korszerűsítése a következő három évre vonatkozó fenntarthatósági tervük kulcsfontosságú részét képezi.

Míg a megújuló energiaforrások beszerzése a legfontosabb kezdeményezések között szerepel a kutatás eredményei alapján, addig az elektromos energián alapuló megoldások használata - amely kulcsfontosságú intézkedés lenne az energiafelhasználók részéről - a szervezetek fenntarthatósági prioritásai között viszonylag hátul található. Ezen elektromos energián alapuló megoldások bevezetése mellett a következő évtizedekben a legfontosabb tennivalók között lesz a meglévő infrastruktúra hatékonyságának növelése a digitalizálás és automatizálás révén, mivel számos szervezet számára ez jelenti a leggyorsabb és leggazdaságosabb eszközt a kibocsátáscsökkentés eléréséhez.

A digitális megoldások kulcsfontosságúak a globális energiaválság leküzdésében

A Schneider Electric közelmúltban közzétett, az Európai Unió villamosítási potenciáljáról szóló jelentése szerint az olyan ágazatokra való összpontosítás, amelyekben az elektormos energián alapuló megoldásokra való áttérés megvalósítható és vonzó alternatívát jelent, azt eredményezheti, hogy az uniós energiamixben a villamos energia részesedése 20-ról 50 százalékra nőhet. A földgáz és a kőolaj részaránya ezzel párhuzamosan mintegy 50 százalékkal csökkenne, ami jelentősen hozzájárulna az energiabiztonság javulásához. A Schneider Electric konkrét, gyakorlatias megoldásokat kínál annak érdekében, hogy a vállalatok gyorsabban és hatékonyabban tudják kezelni és megvalósítani ezt az átmenetet.

A jelenlegi európai energiaválság olyan, évtizedekig tartó időszak után következett be, amikor viszonylag stabil árképzés mellett megbízhatóan rendelkezésre állt a szükséges energia. Ez azzal jár, hogy sokan most először tapasztalnak kiszámíthatatlan energiaellátást és megfizethetetlen árakat, ami mind a hosszú távú energiabiztonsági felkészültség, mind a dekarbonizációs tervek végrehajtásának kudarcát mutatja. Ez viszont rámutat arra, hogy milyen fontos átértékelni az energiaellátás teljes ökoszisztémáját a kínálati oldaltól (energiaátmenet) a keresleti oldalig (energiahatékonyság).

"A célnak és a profitnak össze kell hangolódnia, hogy hatásos erőkké váljanak az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. Már rendelkezünk a technológiával az energia- és klímaválság elhárításához, valamint a biztonságos, megbízható és fenntartható energiaelosztáshoz és energiafelhasználáshoz. Adatvezérelt megközelítésünk, amely átfogja az ipari automatizálást és a digitalizációt egy fenntarthatóbb és virágzóbb jövő előtt nyitja meg az utat. Még soha nem volt olyan sürgető, hogy cselekedjünk, mint most" – hangsúlyozta Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója.

A globális CO2-kibocsátás 38 százalékát az épített környezetünk, további 32 százalékát pedig az ipar adja, a Schneider Electric termékei, szoftverei és szolgáltatásai pedig az ipari automatizálás és energiagazdálkodás területén segítik a vállalatokat, épületüzemeltetőket és háztartásokat az energiafelhasználás dekarbonizálásában és digitalizálásában. Emellett a Schneider Electric Fenntarthatósági Kutatóintézet által készített kutatások és részletes, átfogó elemzések révén betekintést kínál a dekarbonizációs trendekbe és a leginkább előremutató megoldásokba.

A magasra szökő energiaárak, az energiaellátási válság és az egyre látványosabban megmutatkozó éghajlatváltozás komoly kihívások elé állítják a vállalatokat, a gazdaságokat és a társadalmakat világszerte. Ilyen helyzetben rendezi meg a Világgazdasági Fórum január 16-20. között a svájci Davosban szokásos éves találkozóját, amelyen a Schneider Electric vezetői is részt vesznek. A vállalat sürgős felhívást intézett a világ kormányaihoz és a vállalatokhoz, hogy gyorsítsák fel fenntarthatósági intézkedéseik megvalósítását és fokozzák az olyan technológiákba történő beruházásokat, amelyek segítenek csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és erősítik az energiabiztonságot.

"A mai éghajlati és energiaválságok egyre több ember számára jelentenek gazdasági realitást. A Davosban összegyűlő üzleti vezetőknek és politikai döntéshozóknak nem rövid távú, hanem hosszú távú érdekeinknek megfelelően kell cselekedniük. Nem kerülhetjük el a nehéz döntéseket. Teljes energetikai átállás nélkül nincs jólét hosszú távon. A Schneider-nél a mi megközelítésünk a ’digitalizációs stratégia, és a dekarbonizálás’ - a vállalkozásoknak, a kormányoknak és a társadalmaknak most kell ezzel foglalkozniuk, hogy megvalósíthassák a vállalt kötelezettségeiket" - tette hozzá Jean-Pascal Tricoire.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...

Már ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak...

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Ez történt a Telekom közgyűlésén

A Magyar Telekom 2024. április 16-án megtartotta Éves Rendes Közgyűlését.A Közgyűlés elején a részvényesek meghallgatták az Igazgatóság jelentését a Társaság ügyvezetéséről, a Társaság és a Magyar Telekom Csoport 2023. évi üzleti tevékenységéről, üzletpolitikájáról, valamint...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...