Idén átlépheti a kétmilliárd dollárt a podcastok hirdetési bevétele az Egyesült Államokban az IAB és a PwC közös elemzése szerint. A prognózis szerint a következő években is marad a gyors fejlődés és 2024-ben már négymilliárd dolláros lehet a piac.
A múlt évben 1,45 milliárd dollár volt a podcastok hirdetési bevétele az Egyesült Államokban, idén ez az összeg 2,13 milliárd dollárra nőhet. Ez 47 százalékos bővülést jelent éves összevetésben, ami egyébként elmarad a tavalyi, 72 százalékos fejlődéstől, igaz akkor még jóval alacsonyabb bázishoz képest sikerült nagyot bővülnie a szegmensnek – írja beszámolójában a Variety.com.
A növekedést három tényező hajtja. A tartalmak és a hallgatók száma is folyamatosan bővül, emellett az automatizált hirdetési technológiák térhódítása is kedvez ennek a platformnak, illetve olyan ágazatok is növelik a reklámkiadásaikat, amelyek korábban kevesebbet költöttek.