Kezd magára találni a Netflix, hétmillióval nőtt az előfizetők száma

Kissé megnyugodhattak a Netflix részvényesei, miután a streamingszolgáltató nyilvánosságra hozta tavalyi negyedik negyedéves és egész éves eredményeit, ugyanis az év végén már a vártnál nagyobb mértékben sikerült növelni az előfizetők számát. A bevétel ugyanakkor alig nőtt, a negyedik negyedéves nyereség pedig töredéke volt az egy évvel korábbinak.

Talán a legfontosabb adat a Netflix legfrissebb üzleti jelentéséből az volt, hogy az előfizetők száma elérte a múlt év végén a 230,75 milliót, ami azt jelentette, hogy a tavaly október-decemberi időszakban 7,66 millióval nőtt az ügyfeleik száma. Ez lényegesen jobb eredmény, mint amit előzetesen vártak, az előzetese elemzői becslések nagyjából 4,5 millió új előfizetővel számoltak.

A Netflix történetében a tavalyi első negyedév volt az első, amikor csökkent az előfizetők száma, majd a negatív trend folytatódott 2022 második három hónapjában. A harmadik negyedév már valamivel több mint kétmilliós növekedést hozott, erre jött most a vártnál jobb év végi eredmény. Egyébként 2021 utolsó három hónapjában még több mint 8 millióval nőtt a szolgáltató előfizetőinek száma.

A társaság árbevétele a tavalyi negyedik negyedévben 7,85 milliárd dollár volt, ami mindössze 1,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A teljes évet vizsgálva 31,62 milliárd dolláros forgalmat értek el, ami valamivel több mint 6 százalékos bővülésnek felelt meg éves összevetésben. A nyereség viszont szinte teljesen eltűnt a tavalyi év végén, az október-decemberi időszakra mindössze 55 millió dolláros adózott eredményt jelentett a Netflix – a harmadik negyedévben még 1,4 milliárd dolláros profit volt -, igaz a teljes éves nyereség így is közel 4,5 milliárd dollár volt.

A vállalat menedzsment változásokat is bejelentett, Reed Hastings elnökként folytatja a cégnél, Ted Sarandos mellé pedig társ-vezérigazgatóként csatlakozik Greg Peters, aki eddig operatív ügyvezetőként dolgozott.