Meglepően komoly, 6,6 százalékos visszaesést hozott az első negyedév az eladott okostelefonok számában az IDC előzetes adatai alapján. A nagy gyártók közül a Huawei felével tudta növelni értékesítését.
A piackutató cég elemzése szerint az első három hónapban 310,8 millió okosmobilt adtak el a gyártók világszerte, ami több mint 20 millióval marad el az egy évvel korábbi forgalomtól. Az IDC adatai alapján az amerikai piac még a globális átlaghoz képest is nagyot zuhant, ott 15 százalékkal esett vissza az okostelefonok forgalma. Ráadásul a piackutató cég szakértői nem számolnak komoly trendfordulóval idén, ami azt jelenti, hogy a tavalyi után újabb olyan év következhet amikor csökken az érdeklődés a mobilok iránt.
A gyártók rangsorát továbbra is a Samsung vezeti, azonban a dél-koreai cég értékesítése 8,1 százalékkal esett vissza, és piaci részesedése már csak 23,1 százalék. A nagy rivális most már nem az Apple a jelek szerint, hanem a Huawei, ami 50 százalékkal tudta növelni eladásait az első negyedévben éves összevetésben és már a piac 19 százalékát tudhatta magáénak.
A harmadik helyezett Apple értékesítése majdnem harmadával esett vissza egy év alatt, míg a negyedik Xiaomi sem tudta megismételni a tavalyi jó teljesítményt, a kínai cégnél 10 százalékos csökkenést mértek.
Érdekes módon az ötödik pozícióban holtverseny alakult ki két kínai gyártó között, azonban egészen eltérő pályát járt be a két társaság. Míg a vivo közel negyedével tudta növelni forgalmát és így került be az elitbe, addig az OPPO eladásai hat százalékkal csökkentek.