- Hirdetés -

Kézműves vagy Temu – mi legyen a fa alatt?

|

Az emberek közel 80 százaléka vesz idén karácsonykor személyreszabott ajándékot, melyek egy jelentős része kézműves meglepetés – derül ki a Meska online kézműves piactér felméréséből. A válaszadók nagyjából 49 százaléka veszi meg a karácsonyt megelőző hónapban, aminek az egyik legforgalmasabb napja november utolsó péntekje, azaz a Black Friday, míg 11 százaléka hagyja a karácsony előtti egy-két hétre a bevásárlást. A korábbi trendeket követi az online vásárlás egyre nagyobb térnyerése - jelenleg több, mint 90% mondja azt, hogy igénybe vesz online szolgáltatást az ajándékvásárlás során.

Az online piacterek térnyerése a karácsonyi vásárok iránti érdeklődésben is megjelenik. Habár még mindig nagyon sokan szeretnek karácsonyi vásárokba menni, a legtöbben nem az ajándékok vagy szuvenírek miatt mennek, hanem a hangulat és a közösségi érzés miatt. A megkérdezettek csupán 20 százaléka tervez külföldi vásárba menni, 5 százaléka vesz bármilyen ajándékot a karácsonyi vásárokba. Erre a trendre ült fel számos magyar kézműves alkotó, akik a karácsonyi vásárok helyett egyre többször használják az online értékesítő felületeket a termékek árusítására.

A magyar kézműves közösség feléledése új versenytársat teremthet a szabványos piactereknek

A magyar kézművesség a magyar hagyományokhoz és kultúrához nagyon szorosan kötődik, ráadásul az olyan hungarikumok, mint a matyó hímzés, a kalocsai motívumok világszerte ismertek. Emellett pedig egyre jobban nő a kereslet a modern kézműves és az úgynevezett DIY termékek iránt, amit a kutatás adatai is kihangsúlyoznak. Világszinten a kézműves piacot 50 billió dollárra, becsülik, ami a magyarországi GDP közel 26 százalékának felel meg, míg a DIY piacot 2025-re több, mint 1 trillió dollárra becsülik és mindkét piactól jelentős növekedést várnak a közeljövőben. Ez nagyban köszönhető az Y generációnak, akik a személyességet és az egyedi termékeket részesítik előnyben.

A Meska Magyarország legnagyobb online kézműves design piactere, ahol egyedi, kézműves, vintage és különleges termékeket vásárolhatunk pénztárcabarát áron. A Meska célkitűzése a magyar kézművesség népszerűvé tétele és egy olyan közösség létrehozása, mely az egyediséget és a fenntarthatóságot hirdeti. Az oldalon jelenleg több, mint 260 ezer egyedi termék között lehet válogatni és az oldal indulása óta közel négy millió kézműves és vintage terméket vásároltak meg. A Meska mára az ország egyik leglátogatottabb kézműves, vintage és design online piacterévé nőtte ki magát.

Az egyik legkedveltebb alkotópáros az oldalon Gyulassy Nikolett és Horváth Trautmann Rajmund, akik a Zoriakdesign alapítói. A háromgyerekes veszprémi házaspár keze között egészen a babaköszöntőtől, a keresztelőn át a nászajándékokig mindenféle fából készült, fenntartható darabok születnek, ráadásul mindezt egy hatszáz éves malomban, melynek a folyamatos felújítását is ketten végzik. Az apró családi manufaktúra tökéletes megtestesítése a régi hagyományokra épülő, mégis a modern korhoz igazodó kézművességnek. Niki és Rajmund több online felületen is árulnak, melyek az elsődleges értékesítési csatornájuk. Véleményük szerint manapság már aki nincsen fent online, nem tud megélni egy kis családi vállalkozásból, főleg nem akkor ha ez egy apró kézműves vállalkozás. A karácsonyi időszakban őket is elárasztják a rendelések és azt látják, hogy egyre többen választanak kézműves ajándékot a fa alá, hogy valami tényleg egyedit és személyre szólót adjanak.

A trendek alapján az egyedi és hosszútávra szóló ajándékok egyre több karácsonyfa alatt fognak megjelenni és a szabványos piacterek mellett a kézműves és designpiacterek is előtérbe kerülnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...