- Hirdetés -

Kiadós fenntarthatóság a Ringier-nél

|

- Hirdetés -

A legnagyobb lehetőségünk és egyben felelősségünk az, hogy felnyissuk az olvasók szemét olyan témák iránt, amikre talán előtte nem is gondoltak – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a fenntarthatósági törekvéseik kapcsán Tóth-Császár Gergely, a Ringier Hungary kiadó magazindivíziójának üzletágvezetője.

FOTÓ: RINGIER

- Mikor indult el a kiadónál az a folyamat, aminek a révén nagyobb hangsúlyt kapott a fenntarthatóság és a környezettudatosság?

- Már 2018 előtt is tagjai voltunk a Fenntartható Média Klubnak, ami annak idején a Magyar Telekom kezdeményezésére indult, és több médiavállalat csatlakozott hozzá. 2019-től pedig a Fenntarthatósági Nap mellé álltunk mint támogató. Évről évre aktívabban foglalkoztunk ezzel a kérdéssel, és egy idő után házon belül is jobban körbenéztünk, hogy mi hol tartunk a fenntartható működés terén, miben tudnánk fejlődni.

- Az anyacég részéről jött ez a kezdeményezés, vagy hazai ötlet volt?

- Itthonról indult, de olyan értelemben kaptunk támogatást az anyacégtől, hogy értették, miért szeretnénk ezzel foglalkozni, hiszen a fenntarthatóság nemzetközileg is a figyelem középpontjába került.

- Amikor tavaly elkészítettétek az átfogó ökolábnyom-felmérést a hazai Ringier-ről – akkor még Ringier Axel Springerről –, annak mi volt a tanulsága?

- Azt láttuk, hogy ez egy nagyon összetett és bonyolult témakör, hiszen a karbonlábnyom-felmérést minden cég esetén eltérő gondolkodásmód alapján kell összeállítani. Meg kellett határozni, hogy milyen szakmai tevékenységeket és részterületeket szeretnénk és tudunk ebbe bevonni, és azokat hogyan tudjuk mérni. Ki kellett dolgozni egy komplex rendszert, ami alapján évről évre követhető, hogy éppen hol tartunk. Ez hosszú hónapokat vett igénybe tavaly, de mostanra elmondhatjuk, hogy van egy friss, átfogó és szakszerű kimutatásunk arról, hogy mekkora a működésünk ökolábnyoma. Tehát mi az a „startmező”, ahonnan rajtolunk a fejlődés útján. A legfontosabb, hogy tényleg elindultunk ezen az úton, és szakmai alapon tesszük ezt, hosszú távra tervezve.

- A járványhelyzet ebben hozott változást?

- A pandémia olyan értelemben fejtörést okozott a karbonlábnyom-felmérés során, hogy szabad-e 2019-et mint a járvány előtti utolsó teljes évet felmérni, és azt tekinteni bázisévnek. Ezért mondtuk, hogy megnézzük azt is, mit okozott a Covid a működésünk terén. Nagyon sok területen új helyzetet hozott a járvány, elég csak a munkafolyamatok terén történt változásra, a hibrid munkavégzésre gondolni. De a fenntarthatóság, a tudatos működés igazából arról szól, hogy pont annyit használj fel, amennyire tényleg szükséged van, és ne többet.

- Egy kiadó kapcsán ami az embernek elsőként eszébe jut, az a nyomdatechnika, a papírfelhasználás. Ezen a téren hogyan lehet előtérbe helyezni ezeket a szempontokat?

- Ami a papírt illeti, mi már régóta fenntartható forrásból szerezzük be a szükséges mennyiséget. Az alapanyagunk olyan erdőgazdálkodásokból származik, amely megfelel a környezettudatos és társadalmilag felelős termelés, valamint gyártás feltételeinek. Egyébként ez is nagyon jó példa arra, hogy olyan partnerekkel, beszállítókkal szeretünk együtt dolgozni, amelyek erről hasonlóan gondolkodnak. Egymagunkban ugyanis kevesen vagyunk ahhoz, hogy érezhető változásokat érjünk el. A nyomda tekintetében pedig nagyon fontos a megfelelő technológia alkalmazása is, például az, hogy éppen annyi festéket használjunk, amennyi szükséges. Amire szintén kiemelt figyelmet fordítunk, az a nyomtatás során keletkező hulladék megfelelő kezelése. Ezt teljes egészében hulladékgazdálkodással foglalkozó cégeknek adjuk át, amelyek 100 százalékban feldolgozzák azt.

- A remittendának mi a sorsa?

- Ezt több oldalról érdemes megközelíteni. Az egyik nagy terület az, amire nekünk kiadónak közvetlenül ráhatásunk van: megpróbálunk csak annyit nyomtatni, amennyire szükségünk van, hogy minél kisebb legyen a remittenda mennyisége. Persze ez egyszerűen hangzik, de azért sok munkával jár. Viszont éppen ezért is fontos az előfizetéses lapeladások erősítése, mert ez hozzásegít minket ahhoz, hogy pontosabban belőjük a szükséges nyomtatott példányszámokat. A másik terület az árushelyen megmaradt lapok eladásának a figyelése, mert itt települési szinten is lehet optimalizálni a kiszállítandó mennyiséget. A megmaradó példányokat a Lapker egy zárt rendszerben kezeli és átadja egy hulladékfeldolgozó cégnek, így az eladatlan lapokat feldolgozzák és újrahasznosítják, ebből készülnek például a tojástartók.

- A hatékony működéshez tartozik az irodaház is, ahol a kiadó működik. Emlékszem, hogy korábban több házban működtetek, ami nem tűnt túl ideális helyzetnek. Ezen a téren hogyan tudtatok előrelépni?

- A megoldást tulajdonképpen a járványhelyzet hozta magával, amikor hirtelen mindenki otthonról kezdett dolgozni. Ezt úgy kezeltük, hogy tartósan bevezettük a hibrid munkarendet már 2020 végén. A tavaly év elejétől pedig ennek révén már megoldható volt, hogy a korábbi három helyett egyetlen irodaházban dolgozzunk. Ez két jelentős karbonlábnyom-csökkentési lehetőséget hordozott magában. Egyrészt nagyságrendileg visszaesett az irodaház kibocsátása a kisebb igénybe vett irodaterület miatt. Másrészt a kollégáknak kevesebbet kell ingázniuk, így kevesebb lett az utazásaik során keletkező kibocsátás is.

- Azt mennyire figyelitek, hogy a kollégák hogyan állnak ehhez a témához?

- Amikor fenntarthatóságról beszélünk, akkor mindennek van egy gazdasági, egy társadalmi és egy környezeti szempontja. Nekünk mint kiadónak a társadalmi vonatkozások is fontosak, tehát az, hogy élhető legyen az adott munkahely a kollégák számára. Ebben nagyon erősek vagyunk, olyan HR lehetőségeink vannak, amelyek támogatják, hogy a munkatársaink egy fenntartható magánélet-munka egyensúlyt alakíthassanak ki. Ennek része volt az is, hogy amíg korábban nem mindenkinek volt elérhető a hibrid munkavégzés, addig ezt bevezettük minden irodai dolgozó számára. Az fontos, hogy ezt sem diktátumként hoztuk be, hanem a kollégákkal együtt gondolkodva. De jó példa az is, hogy egy alulról jövő kezdeményezésként az irodaházunk tetőteraszán éppen ezekben a napokban egy kis kertet alakítanak ki a kollégáink. Ezt nem a vezetőség találta ki, hanem néhányan összefogtak, és ezt a cég is támogatta növénybeszerzéssel. Korábban pedig konszenzus alakult ki abban is a dolgozókkal, hogy az irodaház környékén vegyünk el parkolóhelyeket az autóktól és legyenek helyettük inkább biciklitárolók.

- A Ringier termékei rengeteg embert érnek el, nagy a véleményformáló szerepük a társadalomban. Ezt mennyire használjátok ki a fenntarthatóság népszerűsítése terén?

- Ennek a társadalmi és gazdasági vetületével mindig is sokat foglalkoztak a lapjaink. A legnehezebb ebből a szempontból a környezeti hatásokkal kapcsolatos információk átadása. Hogyan tálaljunk érdekesen és közérthetően egy olyan témát, mint például a karbonlábnyom? Az elmúlt időszakban próbálunk több olyan témával foglalkozni a lapjainkban, hogy ezt közelebb hozzuk az emberekhez. Megértetni, hogy mi a fenntarthatóság, miért hallani erről olyan sokat, hogyan tud ezzel foglalkozni az olvasó az egyéni lehetőségeihez mérten is. Kiadói szinten ezt egy fókusztémaként jelöltük meg, és az egyes márkáink elkezdtek a saját célcsoportjaik felé erről kommunikálni. Például a fiatalokat megcélzó Noizz.hu brandünk tavaly a Légszomj projekt keretében sokat foglalkozott a levegőszennyezettséggel, nagyon érthető és kézzelfogható módon. De ugyanígy a Blikknél, a Geo magazinnál, a Glamournál is megvan az a jó néhány fókusztéma, ami passzol a kiadvány jellegéhez és olvasóköréhez. A gasztronómiai kiadványainknál például többek között az ételpazarlás oldaláról fogták meg a kérdést.

 

- Ezek az elvek hogyan érvényesíthetők egy olyan programnál, mint a Glamour-napok?

- Itt is több szempont érvényesül. Nagyon figyelünk arra, hogy mennyi kuponfüzetet nyomtatunk ki, igyekszünk abba az irányba terelni az olvasókat, hogy a digitális kuponfüzetet és az online beváltást használják. Ennek révén sokkal kevesebb papírt használunk fel, mint akár öt évvel ezelőtt. Ráadásul az olvasók felé is a „felkészülés, tudatosság és a változás” üzenetet kommunikáljuk a kuponnapok kapcsán. Azt mondjuk nekik, hogy használják arra a Glamour-napokat, hogy tudatosan gondolják át, mit akarnak venni, mire van szükségük. Egyszerre, egy időben vásárolják meg félévente, ami számukra szükséges. Ha valaki átnézi a kuponkínálatot, akkor láthatja, hogy a Glamour-napok nem elsősorban a luxusfogyasztásról szól, hanem nagyon sok praktikus és hasznos cikk kedvezményes beszerzéséről. Az a tipikus fogyasztói hozzáállás, hogy a vásárlók inkább megvárják a közelgő Glamour-napokat, addig nem veszik meg a kinézett terméket. Nem pusztán azért vásárolják meg, mert az éppen olcsóbb. Ez is nagyon jó példa arra, hogy a média-alaptevékenységünket tudatosan érdemes kezelni, hogy változást érhessünk el. A legnagyobb ütőkártyánk ugyanis az, hogy felnyissuk az olvasók szemét olyan témák iránt, amelyekre talán előtte nem is gondoltak.

Heszler Róbert

A Marketing&Media magazin legújabb számában Zöld Lámpa címmel a fenntarthatósággal foglalkozó melléklet is megjelent. A lap elérhető a Digitalstand.hu-n, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....