- Hirdetés -

Kiberbűnözés: erre számíthatunk 2022-ben

|

- Hirdetés -
Miközben a cyber-bűnözők továbbra is kihasználják a COVID-19 világjárvány kínálta lehetőségeket, újabb támadási felületeket fognak találni többek között a deepfake-ek, a kriptovaluta és a mobiltárcák révén – derül ki a Check Point 2022-re vonatkozó cyber-biztonsági előrejelzéséből.

 

A 2022-re vonatkozó globális cyber-biztonsági előrejelzés legfontosabb elemei:

A ’fake news’ és a félrevezető tájékoztatások visszatérnek: 2021 során a COVID-19 világjárvánnyal és az oltási információkkal kapcsolatos félrevezető tájékoztatások terjedtek. 2022-ben a cyber-csapatok továbbra is használni fogják a hamis híreken alapuló kampányokat a különböző adathalász támadások és átverések során.

Az ellátási láncok elleni cyber-támadások terjedése folytatódik: Egyre gyakoribbá válnak az ellátási láncokat megcélzó támadások, a kormányoknak el kell kezdeniük az ezen támadások elleni és a hálózatokat védő szabályozások bevezetését, valamint együtt kell működniük a magánszférával és a többi országgal a fenyegetéseket jelentő csapatok beazonosítása és célba vétele érdekében.

A cyber ’hidegháború’ fokozódik: A fejlett infrastruktúra és technológiai adottságok lehetővé teszik a terroristacsoportok és politikai aktivisták számára programjuk végrehajtását, képesek lesznek még magasabb szintű, széleskörű támadások végrehajtására. A cyber-támadásokat világszerte egyre gyakrabban használják proxy konfliktusokként a tevékenységek destabilizására.

Az adatszivárgások nagyobb volumenűek és költségesebbek: Gyakrabban fog sor kerülni adatszivárgásokra, és azok szélesebb körűek lesznek, jóval nagyobb helyrehozatali költségeket jelentve a szervezetek és kormányzatok számára. 2021 májusában egy USA-ban működő biztosítási óriásvállalat 40 millió dollárt fizetett hackereknek, ami rekordösszegnek számít, azonban 2022-ben a támadók által követelt váltságdíjak növekedése várható.

A kriptovaluta egyre kedveltebb a hackerek körében: Amikor a pénz csupán software formában létezik, a lopás, a bitcoin és altcoin manipuláció elleni védelmet nyújtó cyber-biztonság biztos, hogy előre nem látható módokon fog változni.

A támadók megcélozzák a mobilokat: Ahogy egyre többet használjuk a mobiltárcákat és a mobil fizetési platformokat, a cyber-bűnözők is fejlődnek és módszereiket oly módon alakítják, hogy ki tudják használni az egyre növekvő függést mobil eszközeinktől.

A támadók kihasználják a mikroszolgáltatások sérülékenységeit: A felhőszolgáltatók által kedvelt mikroszolgáltatási architektúrákban található sérülékenységeket kihasználva a bűnözők széleskörű támadásokat indítanak a felhőszolgáltatók felületein.

A ’deepfake’ technológia fegyverré válik a támadások során: A hamis videókat és hanganyagokat előállítani képes technikák fegyverré válnak és megcélzott tartalom előállítására használják őket, amivel véleményt lehet formálni, kötvény árfolyamokat manipulálni, és még rosszabb dolgokat tenni. A fenyegetéseket indítók ’deepfake’ pszichológiai manipulációs támadásokkal fognak engedélyeket szerezni és érzékeny adatokhoz hozzáférni.

A behatolási eszközök növekedése folytatódik: 2021-ben világszerte minden 61 szervezetből 1 minden héten meg kellett, hogy küzdjön valamilyen kártékony program hatásával. A fenyegetéseket indítók továbbra is meg fogják célozni azon vállalatokat, melyek megengedhetik maguknak, hogy váltságdíjat fizessenek; a zsaroló támadások kifinomultabbá válnak 2022-ben. A hackerek egyre többször használnak olyan eszközöket, melyek révén valós időben tudják testre szabni a támadásokat, élni és működni tudnak az áldozatok hálózataiban.

„2021-ben a cyber-bűnözők az oltási mandátumok, a választások és a hibrid munkavégzésre való átállás kihasználására állították át támadási stratégiájukat, így vették célba a szervezetek ellátási láncait és hálózatait, ezzel maximális zavart generálva,” mondta Maya Horowitz, a Check Point Software kutatásért felelős elnökhelyettese. „A cyber-támadások színvonala és mérete továbbra is rekordokat fog dönteni, és óriási növekedésre számíthatunk a zsaroló programokon és mobil eszközökön alapuló támadások terén. A szervezetek fontos, hogy továbbra is tudatában legyenek a kockázatoknak és bírjanak a megfelelő védelemmel a legtöbb, köztük a legfejlettebb támadásokkal szemben, méghozzá úgy, hogy ezzel ne zavarják a normál üzletmenetet. Annak érdekében, hogy a fenyegetések előtt járjanak, a szervezeteknek proaktívaknak kell lenniük és nem hagyhatják támadási felületeiket védtelenül vagy ellenőrzés nélkül, különben azt kockáztatják, hogy kifinomult, célzott támadásoknak lesznek a következő áldozatai.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA