- Hirdetés -

Kiderült: erre megy el az idő

|

Értékes órákat rabolnak el napjainkból az elintézendő feladatok, a bevásárlás és az ingázás – ez derült ki a CIB Bank megbízásából készült Nagy Időbevallás reprezentatív kutatásból. Bár szíve szerint több időt szánna a családra és alvásra, az átlagmagyar mindennap majdnem egy órát pazarol ügyintézésre – beleértve a banki ügyek intézését is –, alig kevesebbet, mint amennyit a gyerekeivel tud tölteni.

A CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérés szerint szórakozásra, kikapcsolódára biztosan nem jut naponta nyolc óránk: erre a 24 órából mindössze kicsit több mint 2 óra marad. Az alvással eltöltött idő sem éri el a kívánatos szintet: erre alig hét óra jut naponta. A teljes munkaidőben foglalkoztatottak több mint 8 órát dolgoznak a hétköznapokon, és 1 óra megy el minden nap az ingázással.

A munkán, alváson, szórakozáson kívül

Közel két órát vesz el a napunkból a házimunka, de elmegy kicsit több mint 1-1 óra a személyi higiéniára és az evésre-ivásra is. Majdnem 1 órát visz el a vásárlás is. A gyerekekre hatvan percnél is kevesebb jut, ami alig több annál, mint amennyit az elintézendőkkel töltünk.

A megkérdezettek harmada érzi úgy, hogy túl nagy szeletet hasít ki az életéből a munka, az ezzel összefüggő utazás és az ügyintézés, miközben a kelleténél kevesebbet fordíthat a családra, a sportra, az alvásra és a hobbijára. Ha tehetnék, a legtöbben a családjukkal lennének többet (67%), bár a nőkre ez inkább igaz, mint a férfiakra (59% vs. 75%). Fordított a helyzet a szabadidős tevékenységeknél: ezekhez a férfiak rendelnének több időt (37% vs. 21%), csakúgy, mint a sportolásra: a férfiak 30%-a mozogna többet, míg a nőknél csupán 20% ez az arány. Egyetértés van a nemek között abban, hogy jól jönne több pihenés, ezt a megkérdezettek 50%-a jelezte, a nők és a férfiak nagyon hasonló arányban (52% vs. 47%). Csaknem ugyanennyi válaszadó vágyna több utazásra, kirándulásra: 48% fordítana erre több időt, ha tehetné.

Hogyan juthat több idő arra, amire szeretnénk?

A felmérés szerint akár több mint évi 2 teljes napot spórolhatnak maguknak azok, akik kihasználják a különböző digitálisan elérhető, nagyrészt pénzügyi megoldásokat, pl. internetbankot, banki mobilapplikációt, online bankkártyás fizetést, csoportos beszedési megbízást a rezsiköltségek fizetésére, online vásárlást, online ügyintézést.

Ezek közül a legtöbben a netes vásárlás lehetőségével élnek: a megkérdezettek 82%-a legalább alkalmanként vásárol az interneten, 66%-uk bankkártyával fizet ilyen esetben. Internetbankolni 62% szokott, de több mint felük ügyfélkaput, valamint a telefonos és a rezsiszolgáltatók által biztosított online ügyintézés lehetőségét is használja. 41% foglal online időpontot, ha hivatalos ügyet, pénzügyeket intéz, vagy ha orvoshoz, illetve szépségszalonba megy, de a kulturális programokra is előszeretettel vesznek jegyet online: 38% szerzi be színház-, koncert- vagy mozijegyét az interneten.

A megkérdezettek szerint a legtöbb időt a netes bankolással lehet megtakarítani: 46% mondta azt, hogy ezzel éves szinten több mint öt órát spórol, 23% pedig több mint 2 teljes napra becsüli az így megtakarított idő mennyiségét. A fontosabb banki ügyekben ugyanakkor sokan továbbra is igénylik a személyes találkozót, és ez akkor is igaz, ha egyébként digitális megoldások szintén a rendelkezésükre állnak. A legtöbb válaszadó ennek okaként azt jelölte meg, hogy így részletesebb tájékoztatást kap (62%), de sokan (47%) jelezték, hogy igénylik a személyes kapcsolatot az ügyintézővel, illetve félnek, hogy elrontanak valamit az online ügyintézés során.

Ez egybevág a CIB Bank tapasztalataival is: a bank szakértői úgy látják, hogy az ügyfelek egyelőre olyan ügyekben is szívesen keresik fel a fiókokat, melyeket akár online is el tudnának intézni, mert igénylik a szakértői támogatást. A fiókokban dolgozó munkatársaknak ezért fontos szerepe van az edukálásában is: sok esetben az ő segítségükkel, a fiókban próbálják ki az ügyfelek a CIB Bank Mobilalkalmazásban elérhető olyan egyedülálló funkciókat, mint pl. az akár 7 perc alatti folyósítást biztosító személyi kölcsön igénylés vagy a hazai piacon úttörő #withPAY-t, melyek jó példák arra, hogy a bank hogyan szeretne minél több időt spórolni ügyfeleinek. Utóbbi szolgáltatással a CIB Bank ügyfelei a bankszámlaszám ismerete és így megadása nélkül indíthatnak egymás között átutalási műveleteket: elég kiválasztani a partnert telefonjuk névjegyzékéből. Ehhez előzetesen engedélyezni kell az alkalmazásnak a hozzáférést a telefonkönyvhöz. Ha a kapcsolatok között van olyan személy, aki szintén a CIB Bank ügyfele, és regisztrált a szolgáltatásra, ez megjelenik a #withPAY menüpontban: az utaláshoz elég kiválasztani a nevét, megadni az összeget, majd beírni a megjegyzést, és már jóvá is íródik az adott összeg a fogadó fél számláján.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...