Míg 8 éve átlagosan 3300 forintot költöttünk egy vásárlás alkalmával a legnagyobb bónuszos/kuponos oldalon, addig idén már közel 12 ezer forintnyi élmény vagy termék került átlagosan a kosarakba. A legtöbben a vásárlás értékét bankkártyával egyenlítették ki, az átutalás és a készpénz visszaszorulóban. Míg Magyarországon az online vásárlások felét még készpénzzel, átvételkor fizetjük, addig a Bónusz Brigád vásárlói sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb, modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából.
A legfontosabb szempont vásárláskor természetesen az ajánlat ára: 74 százalék dönt ez alapján. A felmérés szerint a fiatal (18-29 éves korosztály) körében az ár alapján történő döntés aránya még magasabb: 85 százalékuknál ez a döntő. A második legfontosabb szempont a kedvezmény mértéke – a válaszadók közel fele szerint ez is befolyásolja a döntésüket. Érdekes, hogy a 18-24 éves korosztályt a kedvezmény mértéke nem érdekli: ők az ár-érték arányt ettől függetlenül mérlegelik. 60 év felett pedig még fontosabb, 54 számára döntő tényező a kedvezmény mértéke – ebből a két adatból jól látszik az eltérő korosztályok eltérő döntési mechanizmusa.
A megkérdezettek 60 százaléka impulzusvásárló, azaz a szembejövő ajánlatokból hirtelen, gyorsan választ, 40 százalék lassabban dönt, átbeszéli a családjával a döntést. Az idősebb korosztály hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek épp ellenkezőleg: 69 százalékuk hosszas mérlegelés után kattint a vásárlás gombra, ők jellemzően konkrét elképzeléssel érkeznek az oldalra arra vonatkozóan, hogy milyen céllal, mit akarnak venni. Az idősebbeket nagyban befolyásolják az ajánlatok és a hírlevelek, 63 százalék ez alapján dönt.
A legtöbben (67%) utazási ajánlatok miatt látogatnak a Bónusz Brigádra, de minden negyedik válaszadó már szabadideje eltöltésére keres inspirációt. Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez. 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig azt jelölte meg, hogy megbízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban. A válaszokból egyértelmű, hogy a Bónusz Brigád egyik legnagyobb vonzereje, hogy inspirálja az odalátogatókat.
Az átlagos kosárérték közel négyszeresére nőtt
Az oldal indulásakor, 2010-ben az átlagos kosárérték 3380 forint volt, 2015-ben már 7580, idén pedig 11 781 forintnyi terméket vagy szolgáltatást tesz kosarába átlagosan a vevő.
A vásárlások 66 százaléka bankkártyás fizetés
Egyébként a piac egészére nézve, 2017-ben az online vásárlások 14 százalékát egyenlítették ki online bankkártyás fizetéssel, személyes bankkártyás fizetéssel pedig további 18 százalék került kifizetésre. Készpénzzel bolti átvételkor 15 százalék, míg átvételkor 43 százalék kiszállításkor fizetett.
A Bónusz Brigádon ettől eltérnek az arányok, az itt vásárlók sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb, modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz, hiszen jóval magasabb a bankkártyás fizetés aránya és messze elmarad a készpénzes fizetés aránya a magyar piacra jellemzőtől.
Bónusz ajándékba
A 60 év felettiek 83 százaléka adott már kupont ajándékba családtagjainak. A nők szívesebben választják az ajándékozásnak ezt a módját, ugyanis 76 százalékuk már adott ajándékba bónuszt. A legnépszerűbb ajándék az étel-ital bónusz (50%), de a belföldi utazás (29%) és a masszázs is népszerű ajándék (28%). Étel-ital bónuszt a válaszadók 32 százaléka, masszázst 24 százalékuk kapott már ajándékba.
87.712 tányér étel
A megkérdezettek többsége (61%) éttermi ajánlatokat vásárolt már bónusszal. Nem csoda, hogy 2018-ban 87 712 tányérnyi ételt ettek meg a Bónusz Brigád felhasználói.
Ha ezeket egymás mellé tennénk akkor 23,68 kilométert hosszú lenne ez az út, ez a Budapest –Szentendre távolság.
A második legnépszerűbb szolgáltatások a szépségápolási bónuszok voltak. A legkedveltebb szépészeti bónusz 8 éve egy méregtelenítő-fogyasztókezelés volt, idén a géllakkozás ment a legjobban. Persze a szőrtelenítés is állandó küzdelem a nők számára: a Bónusz Brigád története során 36 915 pár láb lett szőrtelen.
8 éve pálinkáztunk, ma hajózunk
A legnépszerűbb bónusz 8 éve, az oldal indulásakor egy pohár finom forralt bor volt a Liszt Ferenc téren, a karácsonyi vásárban, míg idén eddig a budapesti sétahajózás vezeti a népszerűségi sorrendet.
A legnépszerűbb külföldi úti cél 8 éve Prága volt, idén Bosznia-Hercegovina. Ami belföldet illeti 8 éve Csolnokra, idén Sárospatakra utaztak a legtöbben bónusszal.
Persze itthon is bele lehet kóstolni más népek konyhájába: a legnépszerűbbek a japán éttermekbe szóló bónuszok, de a görög, az indiai, az olasz, a francia, az amerikai és a vietnámi konyha is közkedvelt volt az elmúlt években.
Élményeket már 8 éve is kínált az oldal: 2010 legnépszerűbb élménye a Budavári Pálinka- és Kolbászfesztivál volt, idén a budapesti sétahajózás. Ennél extrémebb élményekre is nyitottak a vásárlók: 8 év alatt összesen 31 680 órát, azaz 3,6 évet raftingoltak végig a vásárlók és 37 470 szabadulószobából jutottak ki.
Persze vannak egyéni rekordok is: a legtöbbet vásárló felhasználó 771 bónuszt vett, ő összesen 7,2 millió Ft-ot spórolt meg az oldal kedvezményeinek felhasználásával. A Bónusz Brigád eddig összesen 30,7 milliárd (!) forintot spórolt meg a vásárlóinak, amiből több mint öt és fél ezer új Ford Focust, vagy több mint 680 db budapesti lakást (100nm-es lakásokkal számolva), esetleg ha valaki egyben tudná magáénak ezt az összeget, akkor bekerülne a 100 leggazdagabb magyar közé.
A Bónusz Brigád minőséget kínál a legjobb áron és erre garanciát is biztosít: ha a vásárló ugyanazt a terméket ugyanakkor megtalálja jobb áron, akkor érvényesítheti árgaranciáját. Ez azt jelenti, hogy a Bónusz Brigád visszafizeti azt a különbözetet a vásárló számára, amennyivel többet fizetett ugyanazért a termékért vagy szolgáltatásért.