- Hirdetés -

Kiderült, hol keresik az eladó ingatlanokat a magyarok

|

Azok, akik vásároltak már ingatlant, a leggyakrabban ingatlanhirdetési oldalakon szoktak keresni, majd az apróhirdetési oldalak, ismerősök ajánlása és a közösségi média csatornái következnek a népszerűségi sorrendben. Ezt az első pillantásra logikus sorrendet azonban felülírhatják az életkorból adódó preferenciák - derült ki az otpotthon.hu és OTP Bank felméréséből. Ugyanakkor az ingatlanhirdetési portál szakértője szerint most a korábbi éveknél is fontosabb az, hogy az eladók és potenciális vevők minél könnyebben egymásra találjanak.

Az ingatlanvásárlási tapasztalattal rendelkezők 54 százaléka ingatlanhirdetési weboldalakon, illetve apróhirdetési oldalakon (32%) szokott lakást, házat keresni, de fontos szerepet játszik a személyes ismertség (30%) is. Az otpotthon.hu és az OTP Bank közös kutatásából kiderült az is, hogy ingatlanközvetítőhöz 17 százalékuk fordult, míg nyomtatott lapokban a válaszadók 9 százaléka kereste új otthonát. A felületek között még fontos szerepet kap a social media is, a magyarok 27 százaléka böngészi a közösségi médiát lakásvásárlás céljából.

„A digitalizáció már hosszú évek óta begyűrűzött az ingatlanpiacra is, így nem meglepő, hogy legnagyobb arányban ingatlanhirdetési portálokon keressük az új otthonunkat” – mondja Lipták Zsuzsa, az OTP Otthonmegoldások Kft. ügyvezetője. Véleménye szerint ugyanakkor bőven van még növekedési potenciál az ingatlan eladásra és vételre optimalizált portálokban, főleg a jelenlegi, ingatlanvásárlás szempontjából a korábbi évekhez képest kedvezőtlenebb helyzetben.

A vevők szempontjából most még inkább alapvető érdek, hogy a lehető legszélesebb választékkal találkozhassanak. Amellett, hogy a nagyobb ingatlanportálokon akár a százezres nagyságrendet is elérheti a hirdetések száma, a lakáskeresők saját igényeik szerint beállított szűrőkkel kereshetnek, tájékozódhatnak akár a finanszírozási lehetőségekről, igénybe vehető támogatásokról is.

A kutatás eredménye alapján életkor szerint eltérő stratégiákat alkalmazunk a keresésre. Míg az ingatlanportálokat legnagyobb arányban (69%) a 25-34 éves korosztály preferálja, addig a 18-24 éveseknél ez már megegyezik az átlaggal (54%) és 55-69 éveseknél ez az arány csak 46 százalék. A social media felületek használata inkább jellemző a 18-24 (55%) valamint a 25-34 évesekre (57%) és az apróhirdetési oldalakon is ez a korosztály kutat a vágyott ingatlan után a legnagyobb arányban (44%). A közösségi médiafelületeket legkisebb mértékben (23%) 55-69 évesek használják. Érdekes módon az életkor előrehaladtával egyre kevésbé érezzük azt, hogy meg kellene kérdeznünk ismerőseinket. Míg a 18-24 évesek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ismerőseiken keresztül is tájékozódnak, addig az 55-69 évesek 26 százaléka érezte ezt szükségesnek.

„Az, hogy milyen felületeken keresünk, az eladók számára is értékes tájékozódási pont, hiszen az eladás esélyei úgy is növelhetők, ha minél több potenciális vevőhöz eljut a hirdetés. Ez pedig fontos szempont kell, hogy legyen, hiszen az értékesítési idők növekednek, amit jól mutat az otpotthon.hu-n elérhető hirdetések számának dinamikus emelkedése is. Az egy évvel ezelőtti 101 ezer hirdetéshez képest mára egy 175 ezres állományról beszélünk, és egyes hónapokban akár 10-20 ezres növekedés is megfigyelhető.” Lipták Zsuzsa szerint azonban az is szükséges, hogy az eladók számára kényelmes legyen az adott felület használata, „ezért az otpotthon.hu-n most előzetes regisztráció nélkül is elindítható a hirdetésfeladás, ami magánszemélyek számára továbbra is ingyenes maradt”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...