- Hirdetés -

Kiderült, hol költöttek a legtöbbet az ingatlanvásárlók

|

- Hirdetés -

A 2022-es év számos változást hozott az ingatlanpiacon, de szélsőségekből idén sem volt hiány. Közel 2,3 millió forint négyzetméterenként egy újépítésű lakásért, befektetésként vásárolt 10 négyzetméteres minigarzon vagy közel 780 millió forint egy budai luxusházért? Az év végéhez közeledve a Duna House szakértői összegyűjtötték a legérdekesebb fővárosi ingatlanpiaci adatokat.

A 2022-es év rapszodikusan alakult a fővárosi ingatlanpiacon. Az első negyedév szárnyalásának a bizonytalan gazdasági környezet, a megugró hitelkamatok és a rezsicsökkentés eltörlése vetett véget, a kereslet fokozatos csökkenésének köszönhetően egy lassuló, kínálati piacra váltott mind a teljes hazai, mind pedig a fővárosi ingatlanpiac.

„Az ingatlanpiaci fordulat országosan érezhető, az érdeklődők számára előtérbe kerültek az ingatlanok energetikai jellemzői, megnövekedett a kereslet a rezsivédett, házgyári lakások iránt, de újra átvették a vezetést a népszerűségi listán a befektetők által kedvelt, belvárosi kislakások is” – mondta el Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője.

A változatos domborzatú, 525 km2-en elterülő főváros azonban a változó körülmények ellenére is jó befektetésnek tűnik a legkülönbözőbb ízlésű vevők számára, hiszen a Budapesten ingatlant vásárlók motivációját a 2022-es év adatait vizsgálva átlagosan 45%-ban a befektetői célú vásárlás adta, ami a kerületek közötti érdeklődési lista átalakulásán is meglátszik. A Duna House ügyfelei között készült felmérés alapján novemberben Erzsébetváros lett a legkeresettebb fővárosi kerület, a második helyre ugrott Budafok, Terézváros pedig a dobogó harmadik fokán zárta a hónapot. A korábbi, letaszíthatatlannak vélt csúcstartó, XIII. kerület ezúttal a negyedik volt a sorban.

Most pedig következzenek a 2022-es fővárosi ingatlantranzakciók legjei!

A Duna House közvetítésével zárult tranzakciók alapján az ingatlanvásárlók a legtöbbet, átlagosan 83,6 millió forintot az V. kerületben költöttek, általában 77 négyzetméteres ingatlanokra, a sorban a második, 78,8 millió forinttal a XII. kerület, ahol az átlagos ingatlanméret 71 m2 volt, a harmadik 74,5 millió forintos átlagárral a II. kerület, itt átlagosan 74 négyzetméteres otthonokra szerződtek.

A fővárosi újépítésű ingatlanoknál már szinte kirívó, ha millió alatti négyzetméteráron hirdetik, és adják el őket, azonban a 23 budapesti kerület közül 5 kerületben már a használt ingatlanok négyzetméterára is meghaladta a milliós határt 2022-ben. A XII. kerületben átlagosan 1,1 millió forintos négyzetméteráron lehet használt lakást vagy házat vásárolni, nem sokkal kevesebbért, átlagosan 1,09 millióért négyzetméterenként volt kapható használt ingatlan az V. kerületben, de a II., az I. és a III. kerületben is meghaladta az 1 millió forintot az átlagos négyzetméterár. Az otthonteremtés a XIX. kerületben oldható meg a legalacsonyabb négyzetméteráron, megközelítőleg 600 ezer forintért kapható itt ingatlan négyzetméterenként.

Panellakásra a legmagasabb négyzetméterárat, megközelítőleg 850 ezer Ft-ot és a legmagasabb összeget, átlagosan 43,6 millió forintot a XI. kerületben költöttek a vevők, körülbelül 50 négyzetméteres házgyári lakást kaptak a pénzükért a budafoki lakótelepeken ingatlant vásárlók. A legtekintélyesebb árat, 68,5 millió forintot azonban mégis egy óbudai, panelprogramos, lakótelepi házban található, 66 négyzetméteres, erkélyes, budai hegyekre néző, örökpanorámás, 9. emeleti lakásért adtak. Ezért a háromszobás, tökéletesen és frissen felújított otthonért még az 1 millió forintot meghaladó négyzetméterárat sem sokallta a vevő. A legkimagaslóbb négyzetméteráron értékesített panellakás azonban a XIII. kerületben, a Pozsonyi úton talált gazdára 39 millió forintért. A 36 négyzetméteres, jó állapotú, Szent István park közelében található ingatlanért közel 1,1 millió forintot adtak négyzetméterenként. A legalacsonyabb négyzetméterárat, 463 ezer forintot, egy csepeli, 25,5 milliós, 55 m2-es, lakható, lift nélküli házban, a negyedik emeleten található ingatlanért fizették. A legolcsóbb panellakásra 5,5 millióval kevesebbért szerződött az új tulajdonosa, amivel lesz is további munkája bőven, hiszen a megvásárlás pillanatában a 34 négyzetméteres alapterületű, kőbányai lakás lakhatatlan volt és teljes körű felújításra szorult.

A legcsekélyebb élettérrel rendelkező, idén értékesített fővárosi lakás egy VI. kerületi, Andrássy úti, Bazilika közelében, gyönyörű, patinás épületben található ritkaság, egy 10 négyzetméteres, állógalériás minilakás, amelyért 17,5 millió forintot adtak, ami 1,75 millió Ft-os négyzetméterárat jelent. „A befektetők által kedvelt, belsőbb kerületek kiemelt jelentőségét mutatja, hogy egy hasonló méretű, külső területen elhelyezkedő, XIX. kerületi, 12 négyzetméteres, felújítandó, téglaépítésű minigarzonért csupán 483 ezer Ft/m2-es árat hajlandóak adni. Ez az ingatlan 5,8 millióért, egy és negyed év alatt találta meg új lakóját, ami egyébként elnyerte a legolcsóbb, idei évben értékesített fővárosi ingatlan címet is.” – tette hozzá a szakértő.

A legnagyobb alapterületű, értékesített ingatlan a budai oldalon egy 1356 négyzetméteres irodaház a Bécsi út közelében, amelyért 410 millió forintot fizetett a vásárló, ezzel ez az ingatlan lett 2022 legalacsonyabb négyzetméteráron elkelt budai ingatlana is. Míg a legkisebb alapterületű, budai lakásért egy 18 m2-es, jó állapotú, téglaépítésű minigarzonért 827 ezer forintot kapott négyzetméterenként az eladó.

A pesti oldal kerületei között a leghatalmasabb alapterületű ingatlan, egy 750 négyzetméteres, lakható, XIX. kerületi monstrum, ami 98 millió forintért kelt el, vagyis kevéssel több mint 130 ezer forintért négyzetméterenként, ezzel elnyerte a legalacsonyabb négyzetméterárú idén értékesített budapesti ingatlan címet is.

A legmagasabb négyzetméterárat egy, a Budai hegyekre néző, lenyűgöző panorámával rendelkező, másfél szobás lakásért fizették, amely igazi különlegesség, hiszen a Várban található. Az 52 négyzetméteres, nagyon jó állapotú kuriózum, 120,5 millió forintért talált új tulajdonosra, vagyis több mint 2,3 millió forintot fizettek érte négyzetméterenként. A pesti oldalon egy XIII. kerületi lakás nyerte el ezt a címet. A 105 négyzetméteres, újépítésű lakás 241 millió forintért talált gazdára, közel 2,3 milliós négyzetméterárat fizettek az elvehetetlen dunai panorámával rendelkező lakásért, két nagyméretű gépkocsibeállóval és tárolóval együtt. Ezzel ez az ingatlan a Duna House közreműködésével legmagasabb áron értékesített, újépítésű, fővárosi lakás címet is elnyerte 2022-ben, míg a legalacsonyabb összegért vásárolt új lakás egy befektetésnek szánt, váci úti, 18 m2-es, kislakás volt, amelyért 22,1 millió Ft-ot, tehát 1,23 millió Ft-ot fizettek négyzetméterenként.

2022-ben olyan ügyféllel is találkoztak az ingatlanközvetítő munkatársai, aki inkább kevesebbet fizetett volna négyzetméterenként, de nagyobb alapterületű és mindenképpen újépítésű otthont képzelt el. Ebben az esetben az ügyfél kénytelen volt kompromisszumot kötni és a város külsőbb kerületeiben keresgélni. Végül 440 ezer forintos négyzetméteráron, egy XVII. kerületi, 222 négyzetméteres, újépítésű ikerházfélre tehetett szert modern, hőszivattyús fűtésrendszerrel, 98 millió forintos vételáron.

A legmagasabb összeget, közel 780 millió forintot egy jakuzzis, medencés, 340 négyzetméteres, nagyon jó állapotú, II. kerületi luxus okosotthonért fizettek, ez a tranzakció közel 2,3 millió forintot kóstált négyzetméterenként.

 

A fővárosi eladásra kínált otthonok között nem ritka, hogy több mint 100 évvel ezelőtt épült házban található az ingatlan. A Duna House közreműködésével 2022-ben létrejött tranzakciók közül a legkorosabb címet egy fővárosi, III. kerületben, az óbudai Fő téren található műemlék társasház, 1750-es években épült épületrészében kialakított, felújított, kivételes hangulatú lakás szerezte meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Gyereknek lenni jó! (x)

A gyermeki fantázia világokat képes teremteni. De mi történik akkor, ha a valóság ugyanolyan csodálatos, mint a szárnyaló képzelet? Ha egyszer csak életnagyságú TRex hátára lehet pattanni, lehetőség nyílik ráját simogatni, cápát etetni, trambulinon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....