- Hirdetés -

Kiderült: ilyen élményekre vágynak a magyarok

|

- Hirdetés -

Vannak emberek, akik egy hétköznap esti családi társasjátékot pont annyira képesek élvezni, mint amekkora élményt másoknak egy baráti társaságban felfedezett szabadulószoba jelent. Mi lehet az oka, hogy egyesek egy pár perces körhintázás során is feltöltődnek boldogsághormonokkal, míg mások a legvadabb hullámvasúton is csak az élmény közösségi megosztásával foglalkoznak? Szakembereket kérdeztünk az élmény mibenlétéről.

„Az, hogy át tudjuk-e élni az élményeket, a személyiségünk jellegzetességeitől függ” – mondja Ivánovics Petra, a Soulwell pszichológiai rendelő klinikai szakpszichológusa. „Az élmények átélésének minőségében viszont mindenki tud fejlődni, hiszen az átélés intenzitását meghatározó koncentrációs képesség növelhető, a fókuszálási képesség javítható. Minél több élményben veszünk részt, annál könnyebben tanuljuk meg élvezni.” A személyiséget is gazdagabbá teszi, fejleszti, ha sok élményt élünk meg.

„Élmény lehet egy jó mozi, egy vidámpark, egy borkóstoló vagy a tankvezetés is” – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója, aki azt mondja: céljuk, hogy vásárlóik jó élményekkel gazdagodjanak, jól érezzék magukat. Oldalukra a GKI Digital felmérése szerint minden harmadik látogató azért érkezik, hogy izgalmas, különleges dolgokat próbálhasson ki. „Mindenkinek mást jelent az izgalom: nálunk a látogatók a saját komfortfokozatuknak megfelelően tudnak élményt választani: az adrenalinfüggők dobálhatnak baltákat akár sötétben is, de van siklóernyős és búvárkodós bónuszunk is” – mondja Kaprinay Zoltán.

A teljesíthető élmény a jó élmény

Természetesen a legtöbben ennél kisebb kihívásokat keresnek. Ők hajóznak, szabadulószobákból jutnak ki, de akár markolót vezetnek vagy élményautóznak. Ivánovics Petra pszichológus szerint az élmény nem feltétlen jelent kilépést a komfortzónából. Valódi élményt jelentenek a könnyen teljesíthető dolgok, amelyek semmiképp nem végződhetnek kudarccal. „A teljesíthető próbatétel hoz megelégedést, az örömöt ezzel élhetjük meg. Ha valaki jól el tud merülni egy élményben, még egy pohár bort is képes intenzívebben megélni. Fontos, hogy minden csatornán, minden érzékszervünkkel igyekezzünk befogadni az élményt: látással, hallással, tapintással, szaglással, ízleléssel, hiszen minél teljesebb módon tapasztaljuk meg az ingereket, azok sokkal jobban képesek minket megérinteni. Ennek szerteágazó jótékony hatása van mind a testre, mind a lélekre” – mondja a szakember. Az intenzív átélés a stresszt is garantáltan csökkenti, így ha az élmények részei mindennapjainknak, akkor ez védő tényező lehet a stresszbetegségekkel szemben is.

„A Bónusz Brigádon rengeteg olyan programot találunk, amelyek teljes odafigyelést kívánnak, ráadásul barátokkal, családdal együtt lehet átélni az eseményeket, jelen lenni a pillanatban” – mondja Kaprinay Zoltán. A több mint ezer élményt kínáló Bónusz Brigád legnépszerűbb élménye idén egy különleges moziélmény volt, csak idén 8 000 darabot adtak el belőle, de egy wellnessel egybekötött brunch-élmény is nagyon kedvelt volt, közel ezren keresték ezt a fajta kikapcsolódást. Míg az adrenalindúsabb élmények közül trambulinozásra és lövészetre vágytak a legtöbben, több mint 1 000 vásárló választotta ezeket a programokat.

Együtt még jobb

A közösségi élmény még megerősítőbb hatású a pszichológus szakember szerint. „Sokszorozó hatású, ha azokkal veszünk részt közös kalandban, akikhez egyébként is kapcsolódunk, ezáltal a kapcsolataink is megerősödnek. Mivel hasonló élményt élünk át együtt, még fokozottabb lesz a hatása, mert ha egy számunkra fontos ember örömét is látjuk, az extra örömfaktor” – mondja Ivánovics Petra, aki szerint a gyerekek különösen fogékonyak az elmélyülésre, ezért kell nekik már korán megmutatni, hogy érdemes belefeledkezni az alkotó folyamatba.

„A gyerekprogramok közül egy játszóházi program volt idén a legnépszerűbb, a kevésbé szokványos élmények közül sokan egy 5D mozira szavaztak. Fontosak számunkra a családi programok, mert szeretnénk, ha a közös élményeknek köszönhetően még erősebb egységekké kovácsolódnának a családok” – mondta a Bónusz Brigád alapítója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

Már magyar nyelven is feliratozhatók a Teams értekezletek

Sok-sok idő megtakarítására alkalmas, ugyanakkor a befogadást és esélyegyenlőséget is erősítő funkcióval bővül a Teams szolgáltatásainak köre immár a magyar anyanyelvű felhasználók számára is – az élő felirat és az értekezlet átirat funkcióknak köszönhetően...

Kiderült, mit várnak a magyarok a munkáltatójuktól

A megkérdezettek többsége szinte még mindig csak a környezetvédelmet társítja elvárásként a vállalatok felé ezen a területen, míg 72 százalék szerint a hazai munkáltatók nem nagyon foglalkoznak a munkavállalói jóllét kérdésével. Az UniCredit Bank...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Nagy változások jönnek az ingatlanpiacon

Az ingatlanbefektetések felértékelődése szinte megállíthatatlannak tűnt, de a jelenlegi gazdasági környezetben hamarosan vége lehet a menetelésnek. A központi bankok kamatemelési ciklusa, az itthoni rezsicsökkentés korlátozása, valamint a magas építőanyagárak csökkenthetik, de legjobb esetben is...

A járvány előtti szinten a magyarok utazási kedve

Az ukrajnai háború, az egész Európát sújtó infláció és a koronavírus-járvány külön-külön és egyben sem tartja vissza a magyarok többségét attól, hogy utazzanak. Zsebők Tamás, a 2021-ben az év utazási irodájának választott Zseppelin Utazási...

Dokumentumfilmek elkészítését támogatja az NFI

Portréfilm készül a Pityke őrmestert és Dr. Bubót is megalkotó Maros Zoltán animációs rendező munkásságáról a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával. A szervezet egy szolgasorba kényszerített erdélyi testvérpár küzdelmeit pedig megrendítő dokumentumfilm elkészítéséhez is hozzájárul....

Gyermekjogi programot támogat az Allianz

Az Allianz 30 ezer euró értékű támogatásával indul gyermekjogi edukációs program az SOS Gyermekfalvak nevelőszülői hálózatában élő gyermekek, illetve az intézmény munkatársai számára. A program célja a digitális biztonság, a GDPR, illetve a gyerekjogok...

Új üzlettel bővült a SPAR hálózata

Több mint nyolcszázmillió forintos beruházással, SPAR to Go egységgel, korszerű eladótérrel, energiatakarékos berendezésekkel és önkiszolgáló kasszákkal nyílt meg a SPAR új üzlete Szigetszentmiklóson.„A vásárlók minőségi kiszolgálását és a fenntartható működést egyaránt szem előtt tarjuk,...

Átalakulóban az albérletpiac

Az igazi roham még várat magára a lakásbérleti piacon, de augusztusban és szeptemberben a vártnál jelentősebb keresletnövekedés várható a szabad bérlemények iránt. A leendő bérlőknek és bérbeadóknak is jól jöhet ez a szusszanásnyi idő,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hajóútra vágynak a fiatalok

A tengeri hajóutak lehetnek a nagy nyertesei a turizmus forradalmának. A CLICKnCRUISE átfogó felmérésben részt vevő 18 - 35 éves korosztály közel 45 százaléka tervez hajózni a következő 12 hónapban, ezt a foglalási adatok...

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

Már magyar nyelven is feliratozhatók a Teams értekezletek

Sok-sok idő megtakarítására alkalmas, ugyanakkor a befogadást és esélyegyenlőséget is erősítő funkcióval bővül a Teams szolgáltatásainak köre immár a magyar anyanyelvű felhasználók számára is – az élő felirat és az értekezlet átirat funkcióknak köszönhetően...

Kiderült, mit várnak a magyarok a munkáltatójuktól

A megkérdezettek többsége szinte még mindig csak a környezetvédelmet társítja elvárásként a vállalatok felé ezen a területen, míg 72 százalék szerint a hazai munkáltatók nem nagyon foglalkoznak a munkavállalói jóllét kérdésével. Az UniCredit Bank...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....