- Hirdetés -

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

|

- Hirdetés -

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert azonosítási módszer olcsó és egyszerű, ám egyúttal nagy támadási felületet is nyújt a kiberbűnözőknek: az adatlopási incidensek közel felénél ugyanis feltört hitelesítési adatokkal jutnak be a vállalatok rendszereibe. A Micro Focus szakértői szerint a vállalatoknak érdemes minél hamarabb bevezetniük a jelszómentes azonosítást, és emellett ajánlott egy dedikált hitelesítési keretrendszert igénybe venniük ahhoz, hogy egységesen tudják kezelni a régi és új típusú azonosítási technológiáikat.

Körülbelül harminc évvel ezelőtt merült fel először, hogy a jelszavak helyett más módszerre lenne szükség az azonosításhoz. Ám a vállalatok számára a jelszavas azonosítás egyszerű és költséghatékony megoldást jelent, ezért sok helyen még mindig ragaszkodnak hozzá.

Mindenkinek kihívás

A módszer azonban nem elég biztonságos, amint arra a legutóbbi Verizon Data Breach Report is rámutatott. A jelentés szerint az elmúlt időszakban az adatszivárgási incidensek 83 százalékánál kívülről érkezett a támadás, és az ilyen esetek 49 százalékánál a kiberbűnözők feltört hitelesítési adatok segítségével jutottak be a célpontok rendszereibe, további 12 százalékban pedig phishing támadással csalták ki a jelszavakat az áldozatokból. A vállalatok tisztában vannak vele, hogy az erős hitelesítés a biztonság alapja, ezért óriási összegeket költenek a kapcsolódó megoldásokra, ám a számok alapján ettől még nem csökken az adatlopási esetek száma.

A jelszó ráadásul nem csupán a vállalatok dolgát nehezíti meg, de a felhasználókét is, akik számos online fiókot használnak a munkájuk során és a magánéletükben egyaránt, a közösségi oldalaktól kezdve a felhőszolgáltatásokon és tartalomfogyasztási felületeken át egészen az e-kereskedelmi platformokig. Ezért sok esetben olyan jelszót választanak a különféle fiókokhoz, amit könnyen meg tudnak jegyezni. Ezeket azonban könnyebben fel is törik a kiberbűnözők, a túl sok és túl egyszerű jelszó tehát csak növeli a kockázatokat.

A jelszómentesség vágja át a gordiuszi csomót

Mindenképpen szükség van tehát egy hatékonyabb megoldásra. Ezért egyre inkább előtérbe kerülnek az úgynevezett jelszómentes megoldások. Valójában ezeknél is használnak jelszavakat, ám azokat nem a felhasználóknak kell begépelniük, hanem a szolgáltató tárolja magas szintű biztonság mellett. Ebben az esetben a mobiltelefon vagy egy fizikai biztonsági kulcs lehet a fő hitelesítési eszköz, amelyen a felhasználó az általa preferált azonosítási módszert alkalmazza, például egy PIN-kódot vagy ujjlenyomatot. Ennek megadása után már beléphet az adott webes szolgáltatásokba.

A fizikai biztonsági kulcs lehet egy egyszerű USB-eszköz, amelynél a hitelesítés megerősítéséhez csak érintésre van szükség, létezik azonban olyan is, amely beépített ujjlenyomat-olvasóval rendelkezik. Sokan kényelmesebbnek találják azonban a telefont, hiszen így nem kell egy további eszközre is vigyázniuk.

A nagyobb szolgáltatók már korábban is szorgalmazták ennek a módszernek a használatát, ám most újabb lökést ad a törekvésnek a jelszómentes azonosítást lehetővé tévő FIDO szabvány, amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. A Google, az Apple és a Microsoft hamarosan minden platformján kiterjeszti a FIDO támogatását, legyen szó mobilról, számítógépről vagy böngészőkről. (A Micro Focus megoldása, a NetIQ Advanced Authentication az elsők között kezdte el támogatni a szabványt 2014-ben.)

Bevezetés professzionális támogatással

A vállalatok nem tudnak azonban egyik pillanatról a másikra átállni az új módszerre, ezért sokaknak kihívást jelent az új megközelítés integrálása a saját, összetett infrastruktúráikba és annak összehangolása a meglévő hitelesítési megoldásaikkal, valamint a számos különféle hitelesítési technológia együttes felügyelete.

Ebben nyújt támogatást a NetIQ Advanced Authentication, amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy egyszerűen, egyetlen platformon keresztül felügyeljék az összes azonosítási eszközt és technológiát. Ez magában foglalja azokat a módszereket, amelyeket jelenleg használnak, valamint azokat is, amelyeket a jövőben terveznek bevezetni. A megoldásnak köszönhetően a vállalatok egységes szabályokat alkalmazhatnak minden azonosítási eljárásukra, ami elősegíti a biztonság növelését és a megfelelőségi előírások betartását. Emellett a termék úgy biztosítja a kibertérben jelentkező kockázatok értékelését és kezelését, hogy közben nem nehezíti meg a felhasználók dolgát bonyolult azonosítási metódusokkal. Ezáltal az üzleti folyamatokat is optimalizálja és a távolról dolgozó kollégák számára is garantálja a biztonságos munkavégzést, illetve a hatékony támogatást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....