- Hirdetés -

Kiderült, kik a legsikeresebb marketingesek

|

- Hirdetés -

A Marketing Summit konferencián mutatta be a Marketing&Media magazin a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs vezetőket felvonultató rangsorát. A lista élén Németh Ottó, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletág-igazgatója és marketingvezetője végzett, Szabó Bélát, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóját és Horváth Magyary Nórát, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatóját megelőzve.

A Marketing Summit konferencián a rangsor első tíz helyezettjét mutatták be, akik közül a jelen lévők a helyszínen vehették át a díjukat. A negyedik Nagy Zoltán Péter lett, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója lett, míg az ötödik pozícióban Szollár Domokos, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója végzett. Pantl Péter, a Hell Energy nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatója lett a hatodik, Bene Nikoletta a SPAR Magyarország marketingvezetője a rangsor 7., míg a Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője a 8. pozícióban végzett. A 9. helyet szerezte meg a listán Mérő Ádám, a Coca-Cola Magyarország regionális márkamenedzsere, és tizedik pozícióban végzett Mohamed ElSayad, a Telenor Magyarország kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Jelentős volt a mozgás az idei marketinges toplistán, az elmúlt évhez képest a rangsorban szereplő marketingvezetők 36 százaléka, 2016-hoz viszonyítva pedig már 62 százaléka cserélődött. A legsikeresebbnek választott marketingesek 60 százalékát három hirdetői szektor adja, viszont a legnagyobb reklámköltőnek számító gyógyszeripar nincs közöttük.

Az idén negyedik alkalommal készítette el a Marketing&Media magazin a legsikeresebb marketingkommunikációs vezetők 50-es toplistáját. Ennek kapcsán pedig negyedszer szembesültek azzal a szerkesztők, hogy hiába emlegetik gyakran párban a médiát és a marketinget – mint például a lap nevében – teljesen más logika alapján számít a két területen befolyásosnak vagy éppen sikeresnek egy szakember. A tavasszal publikált médiapiaci Top 50 szereplői esetében szerepe van ugyan az imázsnak és a szakmai hírnévnek, de sokkal hangsúlyosabb az általuk képviselt médiavállalat nagysága vagy az adott cég, vagy ügynökség reklámköltésének mérete.

Az elmúlt négy év tapasztalata viszont azt mutatja, hogy a marketing területén mintha pont fordított lenne a helyzet. Számít ugyan a médiabüdzsé, de az adott marketingvezető ismertsége, szakmai megítélése fontosabbnak tűnik. Ennek megfelelően a médiás és a marketinges Top 50 szereplői között nincs nagy átfedés, egy évvel ezelőtt és az idén is mindöszsze kilenc olyan marketingvezetőt találunk, aki mindkét toplistán szerepel.

Mindebből következően szintén sokéves tapasztalat, hogy a marketinges Top 50 messze nem egyenlő a legnagyobb hirdetők körével. A 2018-as év 25 legnagyobb reklámköltője közül csak nyolc vállalat marketingkommunikációs vezetője tűnik fel a listánkon (ez kilenc embert jelent, mert a Coca-Colát az idén ketten képviselik). Ez csökkenés, ugyanis egy évvel ezelőtt még 12-en voltak a listánkon, akik a 25 legnagyobb hirdető valamelyikénél dolgoztak.

A mostani és a korábbi összeállítások tanulsága az is, hogy a Top 50 szereplői a legnagyobb hirdetői szektorokat sem képezik le. Pusztán a reklámköltés nagysága alapján ugyanis az összeállításban egymás lábát kellene taposniuk a gyógyszeripari cégek marketingeseinek, hiszen messze ez a szektor számít a legnagyobb reklámköltőnek. Ehhez képest a listán szereplők 60 százalékát – egyenlő, 20-20-20 százalékos arányban – a kereskedelmi, az ital és a pénzintézet, biztosító szektor adja. A kereskedelem tényleg nagy kategória, a költési toplistán a gyógyszeripar után következik, viszont az italos cégek és a pénzintézetek is nagy hirdetők, még sincsenek ott a top 3-ban. A gyógyszeripari szektorban dolgozó marketingvezetők aránya a listánkon mindössze hat százalék, amit a szolgáltatói kategória és az autós szegmens is megelőz.

Szintén sokéves trend, hogy a listánkon nagyon alulreprezentált – az amúgy negyedik legnagyobb hirdetői szektornak számító – szépségápolás. Egy évvel ezelőtt egyébként ugyanez volt a helyzet, azaz szintén a kereskedelem, ital és pénzintézet adta a lista legtöbb szereplőjét. Ami különbség, hogy tavalyhoz képest a toplistán kicsit kevesebb lett a távközlési területen dolgozó marketingvezetők aránya. Ebbe a csökkenésbe esetleg beleláthatjuk azt, hogy 2018 folyamán látványos reklámbüdzsévágást hajtottak végre a telekommunikációs vállalatok.

A marketinges Top 50 esetén eddig szintén 25 százalék körüli cserélődés volt tapasztalható, azonban a mostani lista jelentősebb változást hozott, mert 2018-hoz képest 36 százalékban cserélődött a toplistán szereplők köre. Amennyiben megnézzük a legelső, 2016-os marketinges rangsort, akkor csak 19 olyan embert találunk, aki közülük az idei öszszeállításunkban is helyet kapott. Másként fogalmazva, 2016 óta 62 százalékban cserélődött a legsikeresebbnek választott marketingkommunikációs vezetők köre.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....