- Hirdetés -

Kiderült, kik a legsikeresebb marketingesek

|

- Hirdetés -

A Marketing Summit konferencián mutatta be a Marketing&Media magazin a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs vezetőket felvonultató rangsorát. A lista élén Németh Ottó, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletág-igazgatója és marketingvezetője végzett, Szabó Bélát, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóját és Horváth Magyary Nórát, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatóját megelőzve.

A Marketing Summit konferencián a rangsor első tíz helyezettjét mutatták be, akik közül a jelen lévők a helyszínen vehették át a díjukat. A negyedik Nagy Zoltán Péter lett, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója lett, míg az ötödik pozícióban Szollár Domokos, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója végzett. Pantl Péter, a Hell Energy nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatója lett a hatodik, Bene Nikoletta a SPAR Magyarország marketingvezetője a rangsor 7., míg a Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője a 8. pozícióban végzett. A 9. helyet szerezte meg a listán Mérő Ádám, a Coca-Cola Magyarország regionális márkamenedzsere, és tizedik pozícióban végzett Mohamed ElSayad, a Telenor Magyarország kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Jelentős volt a mozgás az idei marketinges toplistán, az elmúlt évhez képest a rangsorban szereplő marketingvezetők 36 százaléka, 2016-hoz viszonyítva pedig már 62 százaléka cserélődött. A legsikeresebbnek választott marketingesek 60 százalékát három hirdetői szektor adja, viszont a legnagyobb reklámköltőnek számító gyógyszeripar nincs közöttük.

Az idén negyedik alkalommal készítette el a Marketing&Media magazin a legsikeresebb marketingkommunikációs vezetők 50-es toplistáját. Ennek kapcsán pedig negyedszer szembesültek azzal a szerkesztők, hogy hiába emlegetik gyakran párban a médiát és a marketinget – mint például a lap nevében – teljesen más logika alapján számít a két területen befolyásosnak vagy éppen sikeresnek egy szakember. A tavasszal publikált médiapiaci Top 50 szereplői esetében szerepe van ugyan az imázsnak és a szakmai hírnévnek, de sokkal hangsúlyosabb az általuk képviselt médiavállalat nagysága vagy az adott cég, vagy ügynökség reklámköltésének mérete.

Az elmúlt négy év tapasztalata viszont azt mutatja, hogy a marketing területén mintha pont fordított lenne a helyzet. Számít ugyan a médiabüdzsé, de az adott marketingvezető ismertsége, szakmai megítélése fontosabbnak tűnik. Ennek megfelelően a médiás és a marketinges Top 50 szereplői között nincs nagy átfedés, egy évvel ezelőtt és az idén is mindöszsze kilenc olyan marketingvezetőt találunk, aki mindkét toplistán szerepel.

Mindebből következően szintén sokéves tapasztalat, hogy a marketinges Top 50 messze nem egyenlő a legnagyobb hirdetők körével. A 2018-as év 25 legnagyobb reklámköltője közül csak nyolc vállalat marketingkommunikációs vezetője tűnik fel a listánkon (ez kilenc embert jelent, mert a Coca-Colát az idén ketten képviselik). Ez csökkenés, ugyanis egy évvel ezelőtt még 12-en voltak a listánkon, akik a 25 legnagyobb hirdető valamelyikénél dolgoztak.

A mostani és a korábbi összeállítások tanulsága az is, hogy a Top 50 szereplői a legnagyobb hirdetői szektorokat sem képezik le. Pusztán a reklámköltés nagysága alapján ugyanis az összeállításban egymás lábát kellene taposniuk a gyógyszeripari cégek marketingeseinek, hiszen messze ez a szektor számít a legnagyobb reklámköltőnek. Ehhez képest a listán szereplők 60 százalékát – egyenlő, 20-20-20 százalékos arányban – a kereskedelmi, az ital és a pénzintézet, biztosító szektor adja. A kereskedelem tényleg nagy kategória, a költési toplistán a gyógyszeripar után következik, viszont az italos cégek és a pénzintézetek is nagy hirdetők, még sincsenek ott a top 3-ban. A gyógyszeripari szektorban dolgozó marketingvezetők aránya a listánkon mindössze hat százalék, amit a szolgáltatói kategória és az autós szegmens is megelőz.

Szintén sokéves trend, hogy a listánkon nagyon alulreprezentált – az amúgy negyedik legnagyobb hirdetői szektornak számító – szépségápolás. Egy évvel ezelőtt egyébként ugyanez volt a helyzet, azaz szintén a kereskedelem, ital és pénzintézet adta a lista legtöbb szereplőjét. Ami különbség, hogy tavalyhoz képest a toplistán kicsit kevesebb lett a távközlési területen dolgozó marketingvezetők aránya. Ebbe a csökkenésbe esetleg beleláthatjuk azt, hogy 2018 folyamán látványos reklámbüdzsévágást hajtottak végre a telekommunikációs vállalatok.

A marketinges Top 50 esetén eddig szintén 25 százalék körüli cserélődés volt tapasztalható, azonban a mostani lista jelentősebb változást hozott, mert 2018-hoz képest 36 százalékban cserélődött a toplistán szereplők köre. Amennyiben megnézzük a legelső, 2016-os marketinges rangsort, akkor csak 19 olyan embert találunk, aki közülük az idei öszszeállításunkban is helyet kapott. Másként fogalmazva, 2016 óta 62 százalékban cserélődött a legsikeresebbnek választott marketingkommunikációs vezetők köre.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA