- Hirdetés -

Kiderült, melyik autót lehet a leggyorsabban eladni

|

A Kocsi.hu adatbázisa alapján az Opelekből kelt el a legtöbb használt autó májusban, a legtöbben a Volkswagenekre kereste. Az eladott dízelek aránya fokozatosan csökken, helyüket a hibrid, illetve az elektromos kocsik veszik át a használt piacon is.

A leggyorsabban, átlagosan 61 nap alatt a Peugeot-k keltek el, míg az Alfa Romeókat jellemzően több mint 200 napig kellett hirdetni.

A magyar használtautó vásárlók a német prémium márkákat akár 200 ezer kilométeres futásteljesítmény felett is szívesen veszik meg. Egyre keresettebbek az idősebb autók, a néhány éves kocsikra viszont lényegesen kevesebben szűrnek rá, mint egy évvel korábban.

A Kocsi.hu adatainak összesítése szerint a legkeresettebb használt autók az Opelek, Fordok és Volkswagenek voltak májusban. A legnépszerűbb típusok a Suzuki Swift, a Renault Mégane és az Opel Astra H voltak. A legtöbben a márkák közül a Volkswagenre kerestek, a második a Honda, a harmadik pedig a Toyota volt. A májusban értékesített használt autókat átlagosan 129 nap hirdetést követően adták el és törölték a hirdetést ezt követően.

TOP5 eladott márka (törölt hirdetések):

Opel

Ford

Volkswagen

Toyota

Suzuki

TOP5 eladott típus (törölt hirdetések):

Suzuki Swift

Renault Mégane

Opel Astra H

Skoda Fabia

Skoda Octavia III

TOP5 legkeresettebb márka (oldalkeresések):

Volkswagen

Honda

Toyota

Audi

Opel

TOP5 átlagos kilométeróra-állás eladott autóknál (törölt hirdetések):

Mercedes-Benz (231 ezer)

Audi (215 ezer)

BMW (213 ezer)

Volvo (212 ezer)

Volkswagen (204 ezer)

Benzines autót akar a magyar

Továbbra is a benzines autók a legkelendőbbek, sőt, az arányuk enyhén, 48 százalékról 52 százalékra nőtt. Ezzel párhuzamosan az értékesített dízel kocsik aránya 37 százalékról 32 százalékra csökkent. A hibrid és elektromos autók aránya ugyan emelkedik, azonban még rendkívül alacsony a meghirdetett használt autóknál. A keresések között viszont jelentős változás nem tapasztalható, a szűréskor az üzemanyagtípust megjelölők 62 százaléka továbbra is benzines autót szeretne. A gázolajos kocsikra a keresés aránya 33 százalékról 30 százalékra csökkent, a hibrid, illetve elektromos autóknál enyhe növekedés volt tapasztalható.

Balogh Tibor, a Kocsi.hu társalapító-tulajdonosa rámutatott: „Az üzemanyagtípusok szerinti változás jelentős mértékben az uniós szabályozás következménye. Mivel egyre kevesebb dízel üzemű új személygépkocsit értékesítenek, ezért a használt autók között is folyamatos csökkenés várható ebben a kategóriában. A hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású használt autóknál ugyanakkor látványos felfutás várható a következő években, a keresések folyamatos növekedése ezekben a kategóriákban hónapokkal előre jelzi a kereslet emelkedését.”

Ezeket viszik el a leggyorsabban

A legkelendőbb márka a Peugeot volt 2023 májusában, átlagosan 61 nap alatt keltek el. Nem sokkal mögötte található a Nissan és a Daewoo, 67, illetve 72 nappal. A legtovább az Alfa Romeókat hirdették (átlagosan 228 nap), valamint a Renault és a Fiat személyautók eladási folyamata haladta meg az átlagot legnagyobb mértékben. Amennyiben az eladó töröl egy autót majd újra meghirdeti a Kocsi.hu oldalán, a rendszer aggregálja a kínált járművet, így csak egyszer szerepel a statisztikában, ezért a hirdetés törlési ideje jó megközelítést ad az értékesítés hosszának megbecslésére.

TOP5 leggyorsabban eladott személyautó márka

Peugeot (átlagosan 61 nap)

Nissan (átlagosan 67 nap)

Daewoo (átlagosan 72 nap)

Suzuki (átlagosan 84 nap)

Kia (átlagosan 85 nap)

TOP5 leglassabban eladott személyautó márka

Alfa Romeo (átlagosan 228 nap)

Renault (átlagosan 221 nap)

Fiat (átlagosan 179 nap)

Mitsubishi (átlagosan 178 nap)

Skoda (átlagosan 168 nap)

A sokat futott német prémium is kell

Kimagasló átlagos kilométeróra állással keltek el a három német prémium gyártó autói, a Mercedes-Benzek (231 ezer), az Audik (215 ezer) és a BMW-k (213 ezer) is. Ugyan a keresésnél a vevőjelöltek többsége nem állít be kívánt kilométeróra állást, aki azonban ez alapján venne kocsit, az jellemzően 150-250 ezer közötti óraállással keres.

Egyre öregebb autókat veszünk

Az eladott használt autók több mint negyede (26%) legalább 18 éves (2005 előtti gyártmányú) volt, ami jelentős növekedés az előző évi májusi, 20 százalékhoz képest. Míg 2022 ötödik hónapjában átlagosan 118 nap alatt kelt el egy 2005 előtt gyártott kocsi, addig idénre már 137 napra emelkedett ez az intervallum. A tavaly még népszerű, 2018-as vagy későbbi gyártású eladott autók aránya tavaly 32 százalék volt, 2023 májusára azonban 21 százalékre esett vissza, ráadásul az értékesítés átlagos ideje is felkúszott 39 napról 116 napra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...