- Hirdetés -

Kiderült, melyik kerületben veszik a legtöbb ingatlant

|

- Hirdetés -

Élre tört a II. kerület a budapesti lakásvásárlók körében készült felmérés szerint februárban. A kerületben 990 ezer forintos átlagos négyzetméteráron lehetett használt ingatlant vásárolni tavaly, míg az idei eladások alapján 1,4 millió forintra nőtt a négyzetméterár. A vevők főként befektetési céllal vásároltak a kerületben és átlagosan 109 millió forintot költöttek ingatlanra 2022-ben a Duna House adatai szerint.

Tarolt a kerületek közötti népszerűségi versenyben a II. kerület. A Duna House ügyfelei között végzett felmérés alapján idén februárban az első helyen végzett, maga mögé utasítva a keresettségben csúcstartó XIII. kerületet, illetve a befektetők által kedvelt Teréz- és Erzsébetvárost is. „Sosem volt még ilyen magas arányú az érdeklődés a kerület iránt, a februárban rögzített adatok szerint a fővárosi érdeklődők 18,9%-a részesítette előnyben a II. kerületet otthonkeresése során” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.

A főváros ötödik, a III. kerület után pedig a budai oldal második legnagyobb kerületének számít a II. kerület. A népesség szempontjából azonban nem minden a méret, a KSH 2021-es adatai szerint a kerület állandó lakosainak száma nem éri el a 87 ezer főt, ezzel népességét tekintve Budapest 23 kerületéből mindössze a nyolcadik a sorban.

A terület jelentős hányadát a Budai Tájvédelmi Körzet foglalja el, védett erdők, hegyek tarkítják a kerületet, ahol a földrajzi jellegzetességeknek köszönhetően mind a belváros nyüzsgését keresők, mind pedig a természetközeli, csendes, panorámás luxus iránt érdeklődők megtalálhatják a számukra ideális ingatlant. A Duna House értékesítési adatai alapján a kerületben 990 ezer forintos átlagos négyzetméteráron lehetett ingatlant vásárolni tavaly, ami a pandémia évéhez mérten közel 30%-os, 2021-hez képest pedig 27%-os növekedést jelent. A vásárlók átlagosan 109 millió forintot költöttek II. kerületi, átlagosan 110 négyzetméteres ingatlanokra. A legfrissebb, 2023-as tranzakciók alapján nem állt meg az áremelkedés a kerületben, a vevők 10%-kal többet költöttek lakásvásárlásra, az átlagos négyzetméterár pedig közel 1,4 millió forint volt az idén értékesített ingatlanok adatai szerint.

A vevők kiemelkedő arányban, 78%-ban téglaépítésű lakásokra szerződtek 2022-ben, amelyekért 75,9 millió forintos átlagárat, illetve millió feletti négyzetméterárat fizettek. Az átlagos ingatlannagyság 71 négyzetméter volt. Családiházak tekintetében az átlagos ár 2022-ben már kevéssel 226 millió Ft fölé emelkedett, ami 68%-os növekedést jelent az ingatlanra költött átlagos összegben, míg a négyzetméterárak 47%-ban drágultak 2021-hez képest. Újépítésű otthont elenyésző arányban találni a kerületben, az idei, első negyedéves adatok alapján 2,1 millió forintos négyzetméteráron lehetett hozzájutni új ingatlanhoz, amelyért közel 250 millió forintos átlagárat fizettek a vevők.

„Bár a kerület iránt érdeklődők száma rekord nagyságú volt az idei év második hónapjában, rossz hír számukra, hogy a tulajdonosok nem szívesen válnak meg otthonaiktól ezen a területen. Az aktuális budapesti ingatlankínálatnak mindössze a 6 százalékát teszik ki a II. kerületben eladásra szánt házak és lakások a Duna House adatai szerint.” – folytatta a szakértő.

A meghirdetett otthonok között olyan ritka különlegességekre bukkanhatnak a kerület iránt érdeklődők, mint például egy tájvédelmi terület mellett található, 3 milliárd forint felett kínált családi luxusrezidencia, amit kereken 3 millió forintért vásárolhat meg a vevő négyzetméterenként, de van közel 2 milliárdos összértéket képviselő villa is a palettán, amelyért 4,2 millió Ft-os négyzetméterárat vár az eladó. A kerületben jelenleg elérhető, legalacsonyabb árú lakás egy 25 négyzetméteres, felújított garzon, ami központi elhelyezkedésének köszönhetően ideális befektetés, tulajdonosa közel 40 millió forintért válna meg tőle. Aki nagyobb összeget szán ingatlanpiaci befektetésre, közel 700 négyzetméter nagyságú, örökpanorámás telket is vásárolhat mindössze 211 ezer forintért négyzetméterenként.

„A 2022-es ingatlanpiaci tranzakciókat vizsgálva a fővárosi eladások mindössze 4%-a zárult a kerületben, az eladók legnagyobb arányban örökségüket értékesítették, míg a tavalyi év során ingatlant vásárlók motivációját 28%-ban a befektetési szándék, 25%-ban a nagyobb ingatlanba költözés adta, a vevők 11,7%-a pedig első lakására szerződött a II. kerületben.” – árulta el Benedikt Károly.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Sosem volt még ilyen szórakoztató a kalóriaégetés

A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.Manapság az egészségtudatos életmód, a helyes táplálkozás és a sport központi szerepet tölt be az emberek...

Új vezérigazgatóval erősít a PENNY

Új vezérigazgató érkezik július 1-jétől a PENNY Magyarország élére Mathias Mentrop személyében. Mentrop jelenleg a csehországi PENNY-hálózat operatív igazgatójaként tevékenykedik, pozíciójában a jelenlegi magyarországi vezérigazgatót, Florian Jens Naegelét váltja majd.Mathias Mentrop több mint tízévnyi...

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változások a Westendben

Gőzerővel folynak a munkálatok Magyarország leglátogatottabb ételudvarának, a Westend Food Courtnak a felújításán, amely az eddigi legnagyobb átalakulás a bevásárlóközpont történelmében. A terveket a Westend igényei alapján a nemzetközileg is elismert Hello Wood csapata...

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....