Kiderült, melyik mobilok a legmegbízhatóbbak

A HMD Global vezeti az Counterpoint Research 2020 bizalmi rangsorát, amely négy szempont: a szoftveres-, a biztonsági frissítések, a gyártás minősége és a nagyvállalati felhasználásra ajánlható eszközök aránya alapján készült. Ezen szempontok alapján, különféle súlyozott kritériumok felhasználásával összehasonlító elemzést végeztek a vezető Android okostelefon márkákról.

A jelentés eredményeit hangsúlyozva, Peter Richardson, a Counterpoint Research alelnöke és kutatási igazgatója megjegyezte: „A COVID-19 járvány digitálisan még jobban összekapcsolta a világot, mint korábban. Mivel az okostelefonjaink mindig aktívak és rendszerbe kapcsoltak, kiszolgáltatottabbak a kibertámadásoknak, amelyek gyakorisága és súlyossága egyaránt növekszik. Ez kritikussá teszi az Android okostelefonok szoftveres- és biztonsági frissítéseit. A világjárvány miatt változások történtek a munkakörnyezetben, sokkal többen dolgoznak távolról. Ez a helyzet vállalati szintű biztonsági megoldásokat igényel az adatbiztonság terén is, a rosszindulatú programok blokkolásával és az adathalász támadások megelőzésével.

Már második éve, hogy a Nokia telefonok vezetik a ranglistánkat a legátfogóbb szoftver- és biztonsági frissítések terén és a legnagyobb a vállalati használatra ajánlott portfólió-részesedés tekintetében. A Nokia telefonok teljesítménye továbbra is versenyelőnyt jelent az androidos ökoszisztéma többi okostelefon márkájával összehasonlítva. Az androidos okostelefon-márkák 98%-a továbbra sem vagy inkonzisztens szoftver- és biztonsági frissítéseket kínál. A OnePlus is jól teljesített, az átlagnál gyorsabb szoftverfrissítéseket nyújtott a piacon jelenleg forgalmazott összes eszközéhez, amelyet a Samsung és a Realme követ. ”

A telített okostelefon-piacon minden gyártó keményen próbál kiemelkedni kínálatával a versenytársai közül. A tervezéstől és a kivitelezés minőségétől, a képernyő méretétől és a kamerák számától kezdve sok minden más is megtesznek, hogy kitűnjenek. Fontos szempont a szoftver is, amelyet az okostelefon futtat. A fogyasztók elvárják, hogy azt rendszeresen frissítsék annak érdekében, hogy a lehetséges biztonsági réseket befoltozzák, és az új szolgáltatásokat, amint lehet rendelkezésükre bocsájtsák.

Az okostelefon-márkák teljesítményét kommentálva a Global Content Manager, Ritesh Bendre kiemelte: „Egyes márkák termékeik naprakészen tartására összpontosítanak, míg mások csak jelentős késedelemmel adják ki a szoftver- és biztonsági frissítéseket. A rendszeres szoftver- és biztonsági frissítések nemcsak az általános eszközélményt segítik, hanem segítenek az eszközöknek az értékük megőrzésében is. Meglepő módon van 10 olyan okostelefon-gyártó, amelyeknek nincs egyértelmű stratégiájuk arról, hogy miként tájékoztassák az ügyfeleket, ha eszközeik alkalmasak biztonsági és szoftverfrissítésekre. Úgy gondoljuk, hogy ez a kérdés egyre fontosabbá válik, mivel a fogyasztók tovább megtartják okostelefonjaikat, és jobban támaszkodnak rájuk. A Nokia és a OnePlus készülékek itt is jól teljesítettek. ”

Tarun Pathak, a Counterpoint társigazgatója a gyártás minőségének eredményeit kommentálva a következőket mondta: „Az összeszerelés minőségét több szempont alapján értékeltük, beleértve a termék robusztusságát, erő behatási-, leesési-, anyag fáradási-, kopás- és karcolódás-, hőbehatás-, nedvesség- és folyadékteszteket. A tesztek kvalitatív és kvantitatív megfigyeléseket egyaránt tartalmaztak. Megállapítottuk, hogy a Nokia telefonok az iparági átlagnál szigorúbb teszteken mennek keresztül. Ezért arra a következtetésre jutottunk, hogy ha ezeket is figyelembe vesszük a gyorsabb szoftverek és biztonsági frissítések mellett, akkor az erős gyártási minőség azt jelenti, hogy a Nokia telefonok ki fogják bírni az idő próbáját, ami egyre fontosabb azokban az időben, amikor globálisan az eszközcserék ciklusai egyre hosszabbak, megközelítik a 30 hónapot. ”

Adam Ferguson, a HMD Global ajánlatokért, Partner- és Termék marketingért felelős globális vezetője a Counterpoint kutatásával kapcsolatban így nyilatkozott: „Az utunk elején, amikor 2017-ben az első okostelefonjainkkal piacra léptünk – azt az ígéretet tettük, hogy a Nokia okostelefon-élmény letisztult, biztonságos és mindig naprakész lesz. Ezzel példát mutattunk az iparágnak és azóta is elkötelezettek vagyunk, hogy három évig havi biztonsági frissítéseket és két évig operációs rendszerfrissítéseseket biztosítsunk annak érdekében, hogy az emberek minél hosszabb ideig, minél többet tudjanak kihozni Nokia okostelefonjaikból.”

„Az iparágat elemző intézmények által végzett kutatás már második éve elismeri rendíthetetlen elkötelezettségünket a telefonos élmény biztosítása iránt, amely idővel folyamatosan javul – biztosítva, hogy egy Nokia okostelefon biztonságos, megbízható szoftveres élményt nyújtson, amelyre valóban támaszkodhatunk. A közelmúltban ünnepeltük a Nokia okostelefonokra kiadott ezredik szoftverfrissítésünket, és elkötelezettek vagyunk a következő 1000-re és tovább. Nyilvánosságra hoztuk az Android 10 portfólió-frissítés végét és felvázoltuk az Android 11 frissítésének ütemtervét. A páratlan élmény biztosítása a mozgatórugónk, és rendkívül keményen dolgozunk azért, hogy a portfóliónk összes frissítése zökkenőmentesen menjen végbe és hogy a Nokia telefonok az idő múlásával még jobbak legyenek, mint a vásárlás napján! ”