A múlt évben átlépte az 500 milliárd dollárt a világszerte mobilalkalmazásokra, illetve mobilos hirdetésekre költött összeg a data.ai friss jelentése szerint. A mobilos felhasználók 2023-ban naponta 14 milliárd órát töltöttek az appok használatával.
Kiadta a mobilalkalmazások tavalyi piacát elemző friss jelentését a data.ai, amelynek az egyik fő megállapítása, hogy a 2022-es visszaesés után 2023 ismét a növekedés éve volt ezen a területen. A State of Mobile 2024 című tanulmány szerint tavaly összesen 533 milliárd dollárt költöttek világszerte mobil appokra, illetve mobilos hirdetésekre.
A különböző alkalmazásboltokban összesen 171 milliárd dollárt hagytak a felhasználók 2023-ban, ez 3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. A játékok esetében 107,31 milliárd dolláros volt a költés, ami ugyan 2 százalékkal elmaradt a 2022-es értéktől, azonban ebben meghatározó szerepet játszott, hogy Kínában 11 százalékkal zsugorodott ez a szegmens. A világ többi részé a data.ai összesítése szerint 4 százalékos bővülés volt tapasztalható. Az egyéb alkalmazásokat vizsgálva 11 százalékos fejlődést hozott a tavalyi év, 64 milliárd dollárt költöttek rájuk a felhasználók.
Az elemzés szerint a múlt évben összesen 257 milliárd új applikáció letöltés volt, ami minimális, egy százalékos növekedést jelentett 2022-höz képest. A tanulmány alapján jelentősen erősödött a mobilos hirdetési piac, a teljes reklámköltés 362 milliárd dollár volt, ami 8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A data.ai összesítéséből az is kiderült, hogy elképesztő mennyiségű időt töltünk a mobilalkalmazásokat használva. Naponta átlagosan egy felhasználó 5 órányit használta az appokat tavaly, ez 6 százalékkal volt több, mint 2022-ben. A múlt évben a mobilosok összesen 5100 milliárd órát töltöttek az alkalmazásokkal, vagyis naponta 14 milliárd óra ment el rájuk.