- Hirdetés -

Kiderült, mi befolyásolja a szépségtrendeket

|

Ahogy a por leülepszik a pandémiát követő világban vajon a színek és a merészség iránti vágy is alábbhagy? Milyen hatással van a szépségtrendekre a globális gazdasági válság és vajon kipukkad-e végre a „minél több, annál jobb” buborék? Többek között ezekre a kérdésekre kaphatunk választ az AVON szépségipari nagyvállalat által közzétett, a szépség jövőjéről szóló 2023-as globális, Future of Beauty elnevezésű jelentéséből.

A 3 kontinensen, 7 országból összesen 7000 nő megkérdezésével, valamint az AVON szakértői és független bőrgyógyász bevonásával készült Future of Beauty jelentés eredményei jelentős változásokat tükröznek a szépségápolási trendek alakulását tekintve. Leszögezhető, hogy a nők világszerte eltávolodnak a merész és túlzóan kirívó megjelenéstől és inkább a természetes vonásaik kiemelését részesítik előnyben, gyengédebb és hitelesebb szépségápolási választásokkal.

A kozmetikai kezelések jövője

A pandémia enyhülésének következtében, a kijárási korlátozás és állandó home office munkarend felfüggesztése után ugrásszerűen megnövekedett kozmetikai kezelések száma napjainkban mérséklődni látszik, derül ki az AVON kutatásából. Habár a megkérdezettek közel fele (47%) továbbra is havonta legalább egyszer igénybe vesz kozmetikai beavatkozást, a kezelések típusai és gyakorisága változik. Amellett, hogy a pandémiát követő időszakban népszerűnek számító kezelések, mint például az arcfeltöltés, a botox vagy a műszempilla építés iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, a jelentés a beavatkozások visszafordítását igénylő nők számának növekedését is jelzi.

"Sokan jönnek el hozzánk, hogy csökkentsék, eltávolítsák vagy korrigálják a korábban elvégzett kozmetikai beavatkozásokat. Egyre gyakrabban találkozunk ezzel, mivel az emberek természetesebb megjelenést szeretnének elérni, nem pedig egy nyilvánvalóan feljavított külsőt. A feltűnő és kirívó külsőségekkel szemben, napjainkban inkább a természetesebb megjelenésre törekednek, amely egyúttal egészségesebbnek is tűnik. Ennek eredményeképpen jelenleg a bőr ellenálló képességét erősítő kezelések a legnépszerűbbek, amelyek a kollagéntermelés serkentésével segítik a bőr állapotának javítását és védelmét" - nyilatkozott tapasztalatairól Dr. Zoya Diwan, a klinikai és esztétikai bőrgyógyászat szakértője és az AVON nemzetközi, független bőrgyógyászati tanácsadója.

A hitelesség felértékelődése

A hírességek, influencerek és a közösségi média inspiráló ereje mindig fejlődik, ami 2023-ban sincs másképp. A közösségi média hatalmas befolyását a szépségtrendekre le sem lehet tagadni, azonban napjainkban éles váltás van kibontakozóban, a tökéletesen csiszolt feedektől a hitelesebb közösségi médiaélmény felé mozdulnak el a fogyasztók.

Míg például a filtereket sokáig a kívánt szépségápolási megjelenésünk inspirációs forrásának tekintettük, az AVON kutatása azt mutatja, hogy a filterek szépségápolási döntéseinket befolyásoló ereje változóban van. Ötből, kevesebb mint egy nő (19%) mondta azt, hogy a közösségi média filterek inspirálják őket arra, hogy kozmetikai beavatkozásokat végeztessenek, és ehelyett inkább a valós életben látott eredmények (47%), vagy a barátoktól és családtagoktól kapott ajánlások (37%) befolyásolják őket.

Az egészségesebb boldogabb

Az AVON nemrégiben készült Power in Ageing jelentéséből kiderült, hogy a nők majdnem háromnegyede (72%) inkább az egészséges, mint a fiatalos megjelenésre szeretne összpontosítani, a legújabb kutatás szerint a nők kétharmada (65%) a spektrum természetesebb végét szeretné elérni. - "Világszerte az emberek eltávolodnak attól, hogy a szépségápolással legyőzzék vagy elfedjék bizonytalanságukat, ehelyett inkább arra keresik a választ, hogyan emelhetik ki természetes szépségüket. Az emberek akkor érzik magukat jól, ha a lehető legjobb formájukban tündökölhetnek, a „minél több, minél nagyobb, annál jobb” trend egyértelműen az „egészségesebb boldogabb” irány felé fordul” – vélekedik Olivia Eskens, az AVON II. tudományos munkatársa és technikai terméktervezésért felelős vezetője.

Az AVON kutatása szerint napjaink legnépszerűbb megjelenése a "finom ragyogás", amelyet a természetes szépségünk hangsúlyozásával írhatunk le. Kiemeljük azt, amivel születtünk, azáltal, hogy a legtöbbet hozzuk ki bőrünk természetes megjelenéséből, amelyet csupán egy kis szempillaspirállal és semleges rúzzsal dobunk fel.

Szűkebb pénztárca = kisebb smink táska

Az egészségesebb, természetesebb megjelenés felé mutató trenddel együtt a globális megélhetési válság is érezhetően hatást gyakorol a nők szépségápolási döntéseire. Az AVON kutatásából kiderül, hogy világszerte minden ötödik nő lemondott a sminkelésről és a bőrápolásról (22%), majdnem egynegyedük abbahagyta a hajvágást és a kozmetikai kezeléseket (23%) és majdnem egyharmaduk lemondott a manikűrözésről (31%) a gazdasági nehézségekre hivatkozva. Napjainkban minden ötödik nő (21%) spórol pénzt a kozmetikai kezelések elhagyásával és saját maga által összeállított szépségápolási rutint folytat, valamint minden tizedik nő (13%) állítja, hogy bár még megengedheti magának, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem szívesen költ pénzt kozmetikai szépítő kezelésekre.

Egyértelmű, hogy a prioritások és a gondolkodásmód arról, mire fordítható a rendelkezésre álló jövedelem, eltolódtak és napjainkban a nők drága szépségápolási kezelések helyett szívesebben választanak költséghatékony alternatívákat.

"Jelentésünk rávilágít arra, hogy milyen összetett a nők szépségápolási döntéseit befolyásoló tényezők köre, és hogy a szépség jelentése hogyan változik folyamatosan az idők során. Nem számít, hogy kinek mit jelent a szépség fogalma, illetve milyen anyagi helyzetben van, hiszünk abban, hogy minden nőnek biztosítani kell arra a lehetőséget, hogy a szépség erején keresztül fejezhesse ki önmagát. Ez még soha nem volt aktuálisabb, mint napjainkban, amikor ilyen komoly gazdasági nehézségekkel kell szembenéznünk. Éppen ezért tölt el büszkeséggel bennünket, hogy élen járunk a nők szépséghez való hozzáállásának megértésében és abban, hogy mindenki számára elérhető áron kínáljuk termékeinket”- tette hozzá Angela Cretu, az AVON vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...