Kiderült, miből élnek a hazai influencerek

Az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában elsősorban az influencerek bevételi forrásainak jártunk utána, melyben Alexy Vivien és Nessaj tartalomgyártók voltak a beszélgető partnereink.

Alexy Vivien közel 6 éve indította el saját YouTube csatornáját, ahol azóta is divat, szépségápolás és életmód témákkal foglalkozik, némi humorral és saját személyiségével fűszerezve. Vivi egy idő után a munkáját is feladta, és ma már kizárólag, mint blogger, influencer és a saját lifestyle termékeit forgalmazó webáruház tulajdonosaként dolgozik. Van azonban segítsége: egy fotós-videós külsős vállalkozó és a saját márkájának ügyeiben segédkező főmunkatárs személyében.

Pusztai Tamás, vagyis Nessaj 2008-ban kezdett bele a tartalomgyártásba, de a tudatos építkezés csak 2014 környékére tehető. Több YouTube és egy népszerű Twitch csatornával igen meghatározó elemévé vált a hazai influencerek világának, a gaming, a humor és a sport témakörök egyedi ötvözésével. Nessaj bevallotta, hogy számára nehéz volt bizonyos munkafolyamatokat kiadni a kezéből, de ma már vágóval, grafikussal, fotóssal és egy community managerrel is együtt dolgozik.

Milyen bevételei vannak egy hazai influencernek?

Az nem titok, hogy egy népszerű tartalomgyártó bevétele több forrásból tevődhet össze: szponzoráció, márka-együttműködések, YouTube hirdetési bevételek (monetizáció), Twitch feliratkozás és nézői támogatás/-felajánlás, TikTok ajándékok, merchandise termékek, különböző videós/ streaming platformokkal kötött egyedi szerződések, vagy épp saját brand.

 

„Azt mindenkinek látnia kell, hogyha az egy legyártott tartalomra jutó bevételt nézzük, akkor nyilvánvalóan a szponzorációs együttműködések hozzák a legnagyobb bevételt” – mondta Nessaj, aki azt is elismerte, hogy neki nincs sok ilyen együttműködése, ezért bevételi forrásai elsősorban a Twitch és a YouTube - melyek hozzávetőleg balanszban vannak -, továbbá a merchandise termékeladások.

„Én azt akartam elérni, hogy minél több helyről álljon össze a monetáris lába ennek az egésznek, mert úgy sokkal stabilabb.”

Bár Alexy Vivien is gyárt videós tartalmat a YouTube-ra, bevételének ez mégis csupán kis részét teszi ki. Jövedelme közel 90%-át ugyanis a saját márkás termékei és a szponzoráció tartalmak adják – átlagosan fele-fele arányban.

„A legnehezebb, hogy az évek alatt a hitelesség megmaradjon. Főleg akkor, amikor eljutsz arra a szintre, hogy ömlenek az e-mailek a márkáktól.” Vivi szerint ahhoz, hogy a szponzorált tartalmak ne ártsanak az influencer megítélésének, tudatosságra van szükség: „Veszel egy nagy levegőt, nem kezdesz el mindent is reklámozni, hanem elkezded átgondolni, hogy hosszú távon mi az, ami neked jól fog működni.”

A beszélgetés során szóba került többek között az is, hogy van-e lehetőség – és, ha igen, mi alapján - válogatni a különböző szponzorációk között, illetve Nessaj a politikai tartalmú hirdetésekről is mondott pár fontos gondolatot. A teljes adás itt tekinthető meg.