- Hirdetés -

Fékezhet jövőre a globális reklámpiac

|

- Hirdetés -

Az idei 7 százalékos bővülés után jövőre valamivel kisebb mértékű, 5 százalékos fejlődést prognosztizál a Magna a hirdetési piacon. A digitális reklámköltés növekedése 2022-ben mindössze 8,9 százalékos lehet, ami a legkisebb mértékű bővülés, amióta a Magna méri ezt a szegmenst.

A Magna – az IPG Mediabrands New-York-i székhelyű globális médiaelemző és kutató központja - legfrissebb, decemberi körképében rámutatott arra, hogy az idei év nagyon erősen indult a hirdetési piacon, az Egyesült Államokban az első fél évben 11 százalékkal többet költöttek médiakampányokra, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az inflációs hatások és a gazdaság teljesítményének csökkenése miatt a második félévre a bővülés üteme 3 százalékra apadt. Ezzel együtt ebben az évben a médiacégek bevételei 795 milliárd dollárt tettek ki, ez 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban – idézi az Initiative közleménye a Magna elemzését.

A hagyományos médiacégek (TV, audio, kiadók, közterület) bevételei idén 2,5 százalékkal nőttek a 2021-eshez viszonyítva, a digitális hirdetéssel foglalkozó vállalkozások 8,9 százalékos bővülésről számoltak be. Ez a legkisebb különbség eddig a digitális növekedésében, amit a Magna valaha is mért. Az adatok azt jelzik, hogy a kihívásokkal teli környezetben felértékelődik a hagyományos médiapiaci felületek iránti kereslet.

A digitális hirdetési formátumokat tekintve a közösségi médiában való hirdetés 2022-ben hirtelen megtorpant, 1 százalékos növekedéssel, 62 milliárd dollárt elérve, szemben a 2021-es 38 százalékos növekedéssel.

A 2023-as kilátásokkal kapcsolatban a Magna felmérése rámutatott, hogy az idénre várt 7 százalékos bevételnövekedés mértéke jövőre átlagosan 5 százalékra mérséklődhet globálisan, és a bevétel 830 milliárd dollárt tehet ki. Ennek fő oka, hogy az infláció és a gazdaság teljesítményének visszaesése miatt több jelentős iparági szereplő visszafogja a költéseit. Ezek között a legnagyobb bevételkiesés a CGG/FMCG cégeknél és a pénzügyi szolgáltatóknál várható. Az utazási, szórakoztató és szerencsejáték területeket továbbra is a covidot követő talpra állás jellemzi majd, az autóipar helyzete pedig nagy kérdés lesz.

 

Középtávon a lineáris formátumok egyre nagyobb teret vesztenek: 2023-ban a digitális kampányok tehetik ki már a bevételek 58 százalékát. Ez a tendencia 2027-ig folytatódik, és 2027-re a digitális hirdetési formátumok várhatóan a teljes költségvetés több mint 65 százalékát teszik majd ki.

A médiaszereplők között a jövő évben a gazdasági helyzet miatt némi átrendeződésre lehet számítani a Magna szerint: a TV és kiadó vállalatok felületei iránt 3-4 százalékos csökkenés várható, az audio szektorban az idei évihez hasonló bevételekre lehet számítani, míg a köztéri kampányokra költött összeg 6 százalékos bővüléssel meghaladhatja a Covid előtti 32 milliárd dolláros összeget.

A régiós átlag alatt a magyar piac

A Magna a magyar piacot is elemezte, ebben az évben a régiós 9 százalékos bővülési átlaghoz képes kisebb, 7 százalékos emelkedés volt megfigyelhető a hazai reklámköltésekben. Ebben több tényező is szerepet játszott. A GDP reálértéken 5,7 százalékkal nőtt, az infláció várhatóan eléri a 13,9 százalékot, a nominális GDP pedig 13,9 százalékkal emelkedik. Ebben a környezetben mind a lineáris hirdetési formátumok (7 százalék), mind a digitális hirdetési formátumok (7 százalék) növekednek majd, és a digitális hirdetési formátumok egyre nagyobb részt hasítanak ki a hagyományosok rovására. Jelenleg a digitális médiaformátumok adják a teljes magyar hirdetési piac 56 százalékát, és ez 2023-ban 58 százalékra nő.

Idén a lineáris hirdetési piac elérte a 286,1 milliárd forintot (943 millió dollár), a tévés költések 5 százalékkal nőttek. Jövőre a lineáris hirdetési formátumok részesedése a teljes márkaköltségvetésből várhatóan 44 százalékra csökken, szemben a COVID előtti 54 százalékkal. Ez a tendencia 2027-ig folytatódik, és 2027-re a digitális hirdetési formátumok várhatóan a teljes költségvetés több mint 65 százalékát teszik majd ki.

Az európai régióban a Magna idénre 5,1 százalékos bővülést és 190 milliárd dollár összesített bevételt vár. Mivel jövőre a GDP mindössze 0,5 százalékos bővülését prognosztizálják, a médiakutató szerint 2023-ban 4,9 százalékos bevételnövekedés várható és elsősorban a digitális formátumok előretörésére lehet számítani a többi ágazat pedig az előző évihez közeli teljesítményre számíthat. Európában a digitális kampányok az összes médiaköltés 64 százalékát tehetik majd ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....