- Hirdetés -

Fékezhet jövőre a globális reklámpiac

|

- Hirdetés -

Az idei 7 százalékos bővülés után jövőre valamivel kisebb mértékű, 5 százalékos fejlődést prognosztizál a Magna a hirdetési piacon. A digitális reklámköltés növekedése 2022-ben mindössze 8,9 százalékos lehet, ami a legkisebb mértékű bővülés, amióta a Magna méri ezt a szegmenst.

A Magna – az IPG Mediabrands New-York-i székhelyű globális médiaelemző és kutató központja - legfrissebb, decemberi körképében rámutatott arra, hogy az idei év nagyon erősen indult a hirdetési piacon, az Egyesült Államokban az első fél évben 11 százalékkal többet költöttek médiakampányokra, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az inflációs hatások és a gazdaság teljesítményének csökkenése miatt a második félévre a bővülés üteme 3 százalékra apadt. Ezzel együtt ebben az évben a médiacégek bevételei 795 milliárd dollárt tettek ki, ez 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban – idézi az Initiative közleménye a Magna elemzését.

A hagyományos médiacégek (TV, audio, kiadók, közterület) bevételei idén 2,5 százalékkal nőttek a 2021-eshez viszonyítva, a digitális hirdetéssel foglalkozó vállalkozások 8,9 százalékos bővülésről számoltak be. Ez a legkisebb különbség eddig a digitális növekedésében, amit a Magna valaha is mért. Az adatok azt jelzik, hogy a kihívásokkal teli környezetben felértékelődik a hagyományos médiapiaci felületek iránti kereslet.

A digitális hirdetési formátumokat tekintve a közösségi médiában való hirdetés 2022-ben hirtelen megtorpant, 1 százalékos növekedéssel, 62 milliárd dollárt elérve, szemben a 2021-es 38 százalékos növekedéssel.

A 2023-as kilátásokkal kapcsolatban a Magna felmérése rámutatott, hogy az idénre várt 7 százalékos bevételnövekedés mértéke jövőre átlagosan 5 százalékra mérséklődhet globálisan, és a bevétel 830 milliárd dollárt tehet ki. Ennek fő oka, hogy az infláció és a gazdaság teljesítményének visszaesése miatt több jelentős iparági szereplő visszafogja a költéseit. Ezek között a legnagyobb bevételkiesés a CGG/FMCG cégeknél és a pénzügyi szolgáltatóknál várható. Az utazási, szórakoztató és szerencsejáték területeket továbbra is a covidot követő talpra állás jellemzi majd, az autóipar helyzete pedig nagy kérdés lesz.

 

Középtávon a lineáris formátumok egyre nagyobb teret vesztenek: 2023-ban a digitális kampányok tehetik ki már a bevételek 58 százalékát. Ez a tendencia 2027-ig folytatódik, és 2027-re a digitális hirdetési formátumok várhatóan a teljes költségvetés több mint 65 százalékát teszik majd ki.

A médiaszereplők között a jövő évben a gazdasági helyzet miatt némi átrendeződésre lehet számítani a Magna szerint: a TV és kiadó vállalatok felületei iránt 3-4 százalékos csökkenés várható, az audio szektorban az idei évihez hasonló bevételekre lehet számítani, míg a köztéri kampányokra költött összeg 6 százalékos bővüléssel meghaladhatja a Covid előtti 32 milliárd dolláros összeget.

A régiós átlag alatt a magyar piac

A Magna a magyar piacot is elemezte, ebben az évben a régiós 9 százalékos bővülési átlaghoz képes kisebb, 7 százalékos emelkedés volt megfigyelhető a hazai reklámköltésekben. Ebben több tényező is szerepet játszott. A GDP reálértéken 5,7 százalékkal nőtt, az infláció várhatóan eléri a 13,9 százalékot, a nominális GDP pedig 13,9 százalékkal emelkedik. Ebben a környezetben mind a lineáris hirdetési formátumok (7 százalék), mind a digitális hirdetési formátumok (7 százalék) növekednek majd, és a digitális hirdetési formátumok egyre nagyobb részt hasítanak ki a hagyományosok rovására. Jelenleg a digitális médiaformátumok adják a teljes magyar hirdetési piac 56 százalékát, és ez 2023-ban 58 százalékra nő.

Idén a lineáris hirdetési piac elérte a 286,1 milliárd forintot (943 millió dollár), a tévés költések 5 százalékkal nőttek. Jövőre a lineáris hirdetési formátumok részesedése a teljes márkaköltségvetésből várhatóan 44 százalékra csökken, szemben a COVID előtti 54 százalékkal. Ez a tendencia 2027-ig folytatódik, és 2027-re a digitális hirdetési formátumok várhatóan a teljes költségvetés több mint 65 százalékát teszik majd ki.

Az európai régióban a Magna idénre 5,1 százalékos bővülést és 190 milliárd dollár összesített bevételt vár. Mivel jövőre a GDP mindössze 0,5 százalékos bővülését prognosztizálják, a médiakutató szerint 2023-ban 4,9 százalékos bevételnövekedés várható és elsősorban a digitális formátumok előretörésére lehet számítani a többi ágazat pedig az előző évihez közeli teljesítményre számíthat. Európában a digitális kampányok az összes médiaköltés 64 százalékát tehetik majd ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....