- Hirdetés -

Ezt jósolják 2023-ra a szerkesztőbizottság tagjai – 1. rész

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén is felkérte a szerkesztőbizottsága tagjait, hogy értékeljék a 2022-es évet és fogalmazzák meg, hogy mit várnak 2023-tól, mire számítanak jövőre. Összeállításunk első részéből kiderül, hogy a hazai televíziós piac legnagyobb szereplőinek vezetői mit gondolnak a folytatásról és az is, hogy milyen képességekre lesz szükség a versenyben maradáshoz.

Faludi Péter, Havas Media, ügyvezető igazgató

A 2023-as ugyancsak nehéz év lesz, akkor mutatkozik majd meg igazán az idén elkezdődött globális válság hatása. Jelentős csökkenések várhatók bevétel szempontjából médiatulajdonosi oldalon, egyedül a videós platformok és a tévé esetén számítunk stagnálásra, akár minimális növekedésre. 2024 még nehezebb lehet az elhúzódó hatások miatt, akár sokkal rosszabb forgatókönyveket is el tudok képzelni, mint amit 2023-ban tapasztalunk.

A jövő évet illetően pedig folyamatosan fejlesztéseken dolgozunk; annak ellenére, hogy negatív lecsengése és hozadéka van a válságnak, a fogyasztók, az ő igényeik és médiafogyasztásuk ehhez a változó világhoz alkalmazkodik, mi pedig azokhoz igyekszünk igazodni. Folyamatos képzések, technológiai újítások és átfogó kutatások nélkül ezekre nem lennénk képesek.

Kádár Tamás, Sziget, CEO

Bízunk abban, hogy a pandémia okozta nehézségeket jövőre végleg magunk mögött tudhatjuk, de az inflációs válság valószínűleg súlyos hatással lesz elsősorban a hazai értékesítésre. Ez, együtt a forint további romlásával még nehezebbé teszi a nemzetközi világsztárok felvonultatásának „kitermelhetőségét”, de ezzel együtt bizakodók vagyunk, hogy a nemzetközi versenyben is erősnek számító márkáink (elsősorban a Sziget Fesztivál) jól fognak teljesíteni, és ismét több mint 120 ezer külföldi vendégnek tudunk otthont adni Budapesten. Emellett reméljük, hogy a hazai közönség is elsősorban a piacvezető fesztiválok felé orientálódik majd, hiszen innen garantáltan megkapják a jövőben is azt a minőséget, amit elvárhatnak.

Az idei „biztonsági játék” után ismét a fejlesztéseké, a különleges dekorációké, az egyedi ötleteké lesz a főszerep, szeretnénk visszatérni abba a kerékvágásba, ahol a mi fesztiváljaink diktálják a tempót nemcsak itthon, de az európai fesztiválok versenyében is.

Nagy Bálint, IBS, marketingtanszék-vezető

Újabb meglepetésekkel teli az élet minden területen, azaz a tágabb környezetünket illetően kiszámíthatatlan. A felsőoktatás visszafordíthatatlanul digitalizációs pályára áll, és ez nemcsak az online oktatásban, hanem sok másban nyilvánul meg, például a nyomtatott könyveket felváltja a digitális könyvtár. Mi 2023-tól csak elektronikus tankönyveket használunk.

Vidus Gabriella, RTL, vezérigazgató

2023 Egy új pionír korszak első éve lesz. A streamingszolgáltatásunk elindulásával megjelenő új bevételi láb újfajta operációt is jelent majd a vállalat számára. Már jó ideje dolgozunk azon, hogy felkészítsük a vállalatot erre, egy nagyon komoly transzformációs folyamat végén járunk. Ez a jövő évünket mindenképp megkönnyíti. A 2023-as gazdasági kilátások kapcsán nem vagyok optimista, de borúlátó sem. Az infláció mértéke és a gazdasági környezet volatilitása a rövid távú tervezés és döntéshozatal felé tereli a piaci szereplőket, így minket is. Bízom a kollégáimban, abban a tapasztalatban és tudásban, amit az elmúlt évek kisebb-nagyobb válságai során megszereztünk.

A jövő évben a fókusz minden kétséget kizáróan az SVOD-termék fejlesztésén lesz, programming oldalon pedig megújulás várható. Ezekhez a tervekhez pedig minden eddiginél több adat áll majd rendelkezésünkre azzal, hogy immár D2C-termékünk és -előfizetőink is vannak. Jövőre fontos feladatunk lesz figyelni, hogy ez az új termék milyen információval szolgál a nézőről, és az itt képződő adatokat nemcsak a digitális, de a lineáris termékeinkbe is visszaforgatjuk. Mindezt természetesen azért, hogy a piacvezető szerepünket megerősítsük.

Horváth Magyary Voljć Nóra, K&H Csoport, kommunikációs igazgatóság, ügyvezető igazgató

Mivel az orosz–ukrán konfliktus hatására az energiaválság, valamint a magas infláció továbbra is érinti mind a saját tevékenységünket, mind a vállalati, a kkv- és a magánügyfeleink vagyoni helyzetét, az ezekre való reagálás biztos, hogy 2023-ban is velünk marad.

Digitális személyes pénzügyi asszisztensünk, Kate napról napra a szemünk láttára nő fel. Az ő útját segítjük, annak érdekében, hogy ügyfeleink számára minél hasznosabb javaslatokkal, a kívánságaik minél gyorsabb, kényelmesebb kivitelezésével álljon rendelkezésükre. Innovációs újdonságaink mellett folytatjuk fenntarthatósági termékeink bevezetését, saját tevékenységünkre és a gazdasági szektorokra vonatkozó céljaink megvalósítását, valamint mindezek kommunikációját.

Furák András, Republic Group, portfólióigazgató

A belső szervezeti átalakítások még frissek, a folyamatok optimalizálása és a hatékonyságmaximalizálás az elsődleges jelenleg. A digitális megoldások folyamatosan változnak, frissülnek, és fontosnak tartjuk ezeket lekövetni, a kollégáinkat edukálni. Természetesen szeretnénk új ügyfeleket akvirálni és megtartani a meglévőket.

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, igazgatósági elnök

Az objektív gazdasági környezet komoly feladat elé fogja állítani az egész iparágat. A magas infláció, a gyengülő forint, az erős dollár és a visszafogott hirdetői kedv mellett kell kiszolgálni a nézők továbbra is magas minőségi igényeit, ami a fenti körülmények között kihívás lesz.

Az évek óta járt utunkon haladunk tovább. 2022 őszére domináns piacvezetővé vált a TV2 Csoport a hagyományos televíziós piacon, célunk e pozíció megőrzése és az üzleti eredményességünk megtartása a magyar piacon. Továbbra sem tettünk le a regionális építkezésről, amennyiben megfelelő célpont adódik, szívesen folytatnánk a régiós terjeszkedésünket is.

A Marketing&Media magazin szerkesztőbizottságának tagjaival készült miniinterjúk teljes szövege a lap év végi számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....