- Hirdetés -

Kiderült, milyen márkájú újautót vesznek legtöbbször a magyarok

|

- Hirdetés -

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 14.690 új autó értékesítésével, 13,5 százalékos piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tíz hónapjának eladásait vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második helyen álló márka eladásainak. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert autómárka előnye és 15.7 százalékos részesedéssel áll az első helyen. A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva, az előbbin toronymagasan, 13,4 százalékos részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon 15,7 százalékos részesedéssel) áll élen a Toyota. A haszongépjármű piacon 14,3 százalékos részesedéssel a harmadik (a kivonásokkal tisztított piacon pedig 16 százalékos részesedéssel a második) helyen áll a világelső japán autómárka.

Hacsak valami egészen váratlan nem történik, a versenytársak idén sem lesznek képesek elhódítani a világszinten is legnépszerűbb autómárka koronáját Magyarországon. A Toyota ugyanis 18,5%-al növelte értékesítéseit a gyakorlatilag stagnáló (0,6%-al lassuló) magyarországi újautó piacon, ezzel tíz hónap után piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,2 százalékponttal javítva, 13,5%-os részesedéssel áll az első helyen, a kivonásokkal tisztított újautó piacot pedig 15,7%-os részesedéssel (18,6%-os értékesítés növekedés és 1,5 százalékpontos részesedés javulás) dominálja.

A személyautó piacon meg sem közelítik a versenytársak, a legnagyobbat azonban a haszongépjármű piacon lépett előre a Toyota

A személyautó piacot külön vizsgálva ott 12.240 új autó értékesítésével, 1,6 százalékpontot javítva, 13,4%-os részesedéssel áll az első helyen a Toyota, legközelebbi versenytársához képest több, mint 30%-al több autót értékesítve, aminek oka, hogy a Toyota 10,8%-al több személyautót adott el mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac 2,8%-al zsugorodott. A kivonásokkal tisztított személyautó piacon még magasabb, 15,7%-os a Toyota részesedése, előnye pedig közel 40%-ra hízik.

Az igazán megdöbbentő azonban a márka kishaszongépjárműpiaci előretörése: a január és október között Magyarországon gazdára találó 2451 új Toyota kishaszongépjármű 5,4 százalékpontos bővüléssel 14,3%-os piaci részesedést jelent, abszolút értékben pedig a Toyota 81%-al adott el több új kishaszongépjárművet mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac csupán 12,6%-al bővült. Ennek eredményeképp a Toyota ugyan a kishaszongépjármű piacon továbbra is a harmadik helyen áll, lemaradása a második helyen álló márka mögött azonban marginális, és a Toyota eddigi növekedési ütemét tekintve év végéig könnyűszerrel ledolgozható. A kivonásokkal tisztított haszongépjármű piacon a sorrend már meg is cserélődött, és ott a Toyota 16%-os részesedéssel már a második helyen áll.

A magánvásárlók és a flottavásárlók szerint egyaránt a Toyota a legjobb választás

Nincs népszerűbb márka a Toyotánál a flottavásárlók körében, ahol 9.055 új autó értékesítésével, 11,2%-os részesedéssel áll az első helyen, ám így az első számú márkának számít a magánvásárlók körében is, ahol 5.636 darabos értékesítéssel, 20,2%-os részesedéssel vezeti a magyarországi eladásokat. A teljes magyarországi kishaszongépjármű és haszongépjármű piacon egyébiránt 74,3%-ot tesznek ki a flottapiaci eladások, a Toyota esetében ez csupán 61,6%.

Elképesztő lendületben a Lexus

A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát luxusautómárka eladásai 56,4%-al, növekedtek az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest, a teljes személyautó piacon így 860 új autó értékesítésével, 0,4 százalékpontos növekedéssel, 1%-os piaci részesedést ért el a márka. A jelenlegi értékesítési ütem ismeretében minden esély meg van arra, hogy magyarországi történetében először négy számjegyű értékesítéssel zárva az évet a márka.

Kétvállra fektetheti az év hátralévő részében a piacot a Toyota?

A tavalyi év második felében bemutatott Corolla Cross és a slágergyanús akkumulátoros elektromos bZ4X első példányai még csak most kezdenek nagyobb volumenben megérkezni a márkakereskedésekbe, miközben immáron az idei év két legütősebbnek ígérkező Toyota újdonsága, a vadonatúj Prius és az új generációs C-HR is. Ezek megérkeztével csak még tetemesebbre nőhet a hazai újautópiac zöldülésének motorját jelentő Toyota előnye, amely épp a piaci legszélesebb elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modellportfóliójával vette át a vezetés a hazai piacon három éve. A látványosan taroló Lexus sem ül a babérjain: miközben a tavalyi év második felében bemutatott RX nagyméretű SUV és a modellfrissített UX (köztük a 40%-al növelt hatótávolságú akkumulátoros elektromos kivitel) most érkezik meg nagyobb volumenben a márkakereskedésekbe és már az akkumulátoros elektromos Lexus RZ első példányai is érkezőben, két teljesen új modell rendelhető lett az elmúlt hetekben. A Lexus belépő modellje lesz a jövőben a kisméretű LBX városi SUV, míg az LS zászlóshajó mellé zárkózik fel a kínálat csúcsán az elsőosztályú repülőjáratok kényelmét az országútra elhozó LM luxus személyszállító. Ezek első példányai még év vége előtt megérkezhetnek, bár nagyobb mértékben csak a jövő évben szólnak majd bele a prémium piac magyarországi eladásaiba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Már belenézhetünk az HBO népszerű sorozatának új évadába

Az HBO a brazíliai São Paulóban megrendezett CCXP23 Comic-Con rendezvényen közzétette az HBO saját gyártású drámasorozata, A SÁRKÁNYOK HÁZA második évadának hivatalos teaserét. A nyolc epizódból álló második évad 2024 nyarán debütál az HBO-n,...

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így spórolhatunk a klímás fűtéssel

A fűtés gazdaságosságát főként az épület szigetelése határozza meg, a klímák esetében viszont számos más olyan praktika is ismert, amivel spórolhatunk a költségeinken. Ha a teljes fűtési idényben használnánk a klímaberendezést, kizárólag fűtésre optimalizált...
Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....