- Hirdetés -

Kiderült, mire számítanak a kiadók

|

A növekvő infláció, a lehetséges visszaesés fenyegető réme és az ukrajnai háború miatt a kiadói iparág rövidtávú kilátásai negatív irányba mozdultak, állapította meg a WAN-IFRA globális iparági felmérése. Mindemellett a kiadók tudtak alkalmazkodni és a pandémiás időszakban bevezetett innovációk kezdik meghozni a gyümölcseiket 2022-ben, mert jelentősen nő az összes bevétel, illetve új bevételi források jelentek meg.

A hírkiadók több, mint fele (55,4 %) számolt be arról, hogy pesszimistán látja a jövő év üzleti lehetőségeit. A következő három évre optimistábbak ugyan a kiadók, de csak kevéssel. Ez pedig egy igen komoly kontrasztot jelent a tavalyi évhez képest, amikor a válaszadók több, mint 80 %-a látta optimistán az következő 12 hónapot – írja a felmérést bemutató közleményében a Magyar Lapkiadók Egyesülete.

”Nem titok, hogy a következő 12 hónapban és 2023-ban a legtöbb iparág folyamatos nehézségekkel számol és ez alól a híripar sem kivétel. A növekvő energiaköltségek például továbbra is komoly hatással lesznek a nyomdai és a terjesztési költségekre. Legfrissebb tanulmányunk azt mutatja, hogy ezek az aggodalmak a világ minden részén jelen vannak, de néhányan így is optimistán tekintenek a jövőbe – és ők ténylegesen átalakították az üzleti modelljeiket, feltehetően az adatok köré szervezve azt, hogy így gondolkodhassanak” - fogalmazott Dean Roper, a WAN-IFRA főszerkesztője.

Az üzlet alakulásával kapcsolatos érzelmek változása az egyik legfontosabb megállapítás a friss World Press Trends tanulmányban. Az eredmények teljes elemzése még folyamatban van, de Roper már néhány látható tanulságot bemutatott Zaragozában a WAN-IFRA World News Media Congress 2022 résztvevőinek. Bár összességében csökkent az optimizmus, az adatok azt mutatják, hogy a kiadók egy csoportja mégis optimista maradt, főként a következő három év távlatában. Ennek a kisebbségnek a tevékenységük hosszútávú jövőjébe vetett bizalmát nem ásták alá a jelenlegi kihívások.

A World Press Trends jelentés szerint kezdenek megtérülni az új bevételi forrásokba eszközölt befektetések. A digitális olvasói bevételek és a digitális hirdetési bevételek továbbra is kétszámjegyű növekedést produkálnak – 16 és 10,3 %-kal. De jelenleg az egyéb forrásokból származó bevételek felelnek a legnagyobb növekedésért (21,5 %). A kiadók igen erőteljesen fektettek be az elmúlt évek során a hirdetési bevételeik diverzifikálásába és ezek a befektetések megtérülni látszódnak. Az új bevételi források közül a kiadók főleg a rendezvényeket emelik ki.

A hírkiadók a múlt évvel összehasonlítva a növekedés duplázódását várják (2021-ben 7,3 %, 2022-ben 16,4 %). Ezt a növekedést főként a fejlődő országokban várják, amelyekben a 2022-es évre + 24 %-ot várnak, míg a fejlett országokban ez csupán + 8 %.

A felmérés szerint kulcsfontosságúak maradnak a hagyományos bevételi források is. Bár a print bevételek vagy csökkenést (print hirdetések) vagy stagnálást (print olvasói bevételek) mutatnak, az összkép tekintetében a print szerte a világon a kiadók egy igen jelentős csoportja számára alapvető bevételi forrás marad. Jelenleg a kiadók bevételeinek több, mint a fele (átlagosan 55 %) származik a print tevékenységekből, állapította meg a felmérés. Az elkövetkező 12 hónapban a kiadók úgy nyilatkoztak, hogy a bevételeik legnagyobb része a hirdetésekből (40,9 %), az olvasói bevételekből (32,8 %) illetve egyéb forrásokból (23,9 %) származik majd.

 

A kiadók az elmúlt évek változásai során megtanultak alkalmazkodni és vannak olyan befektetési területek, amelyek kiemelkednek a többi közül. A termékfejlesztés, illetve a K+F lettek a legfontosabbak a kiadók számára, ezeket követik a technológiákba, a termékekbe és az adatok elemzésébe eszközölt befektetések, de a videó és az audio területei szintén komoly befektetéseket láthattak.

“Egyre inkább egyértelművé válik, hogy a fenntartható üzleti modell szempontjából talán a legfontosabb alap a kiadóknak az olvasóikkal és fogyasztóikkal kialakított kapcsolata, ennek középpontjában pedig egy átfogó adatstratégia áll – elsősorban az elsőkézből származó adatok tekintetében” - emelte ki Roper.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...