- Hirdetés -

Kiderült, mire számítanak a kiadók

|

- Hirdetés -

A növekvő infláció, a lehetséges visszaesés fenyegető réme és az ukrajnai háború miatt a kiadói iparág rövidtávú kilátásai negatív irányba mozdultak, állapította meg a WAN-IFRA globális iparági felmérése. Mindemellett a kiadók tudtak alkalmazkodni és a pandémiás időszakban bevezetett innovációk kezdik meghozni a gyümölcseiket 2022-ben, mert jelentősen nő az összes bevétel, illetve új bevételi források jelentek meg.

A hírkiadók több, mint fele (55,4 %) számolt be arról, hogy pesszimistán látja a jövő év üzleti lehetőségeit. A következő három évre optimistábbak ugyan a kiadók, de csak kevéssel. Ez pedig egy igen komoly kontrasztot jelent a tavalyi évhez képest, amikor a válaszadók több, mint 80 %-a látta optimistán az következő 12 hónapot – írja a felmérést bemutató közleményében a Magyar Lapkiadók Egyesülete.

”Nem titok, hogy a következő 12 hónapban és 2023-ban a legtöbb iparág folyamatos nehézségekkel számol és ez alól a híripar sem kivétel. A növekvő energiaköltségek például továbbra is komoly hatással lesznek a nyomdai és a terjesztési költségekre. Legfrissebb tanulmányunk azt mutatja, hogy ezek az aggodalmak a világ minden részén jelen vannak, de néhányan így is optimistán tekintenek a jövőbe – és ők ténylegesen átalakították az üzleti modelljeiket, feltehetően az adatok köré szervezve azt, hogy így gondolkodhassanak” - fogalmazott Dean Roper, a WAN-IFRA főszerkesztője.

Az üzlet alakulásával kapcsolatos érzelmek változása az egyik legfontosabb megállapítás a friss World Press Trends tanulmányban. Az eredmények teljes elemzése még folyamatban van, de Roper már néhány látható tanulságot bemutatott Zaragozában a WAN-IFRA World News Media Congress 2022 résztvevőinek. Bár összességében csökkent az optimizmus, az adatok azt mutatják, hogy a kiadók egy csoportja mégis optimista maradt, főként a következő három év távlatában. Ennek a kisebbségnek a tevékenységük hosszútávú jövőjébe vetett bizalmát nem ásták alá a jelenlegi kihívások.

A World Press Trends jelentés szerint kezdenek megtérülni az új bevételi forrásokba eszközölt befektetések. A digitális olvasói bevételek és a digitális hirdetési bevételek továbbra is kétszámjegyű növekedést produkálnak – 16 és 10,3 %-kal. De jelenleg az egyéb forrásokból származó bevételek felelnek a legnagyobb növekedésért (21,5 %). A kiadók igen erőteljesen fektettek be az elmúlt évek során a hirdetési bevételeik diverzifikálásába és ezek a befektetések megtérülni látszódnak. Az új bevételi források közül a kiadók főleg a rendezvényeket emelik ki.

A hírkiadók a múlt évvel összehasonlítva a növekedés duplázódását várják (2021-ben 7,3 %, 2022-ben 16,4 %). Ezt a növekedést főként a fejlődő országokban várják, amelyekben a 2022-es évre + 24 %-ot várnak, míg a fejlett országokban ez csupán + 8 %.

A felmérés szerint kulcsfontosságúak maradnak a hagyományos bevételi források is. Bár a print bevételek vagy csökkenést (print hirdetések) vagy stagnálást (print olvasói bevételek) mutatnak, az összkép tekintetében a print szerte a világon a kiadók egy igen jelentős csoportja számára alapvető bevételi forrás marad. Jelenleg a kiadók bevételeinek több, mint a fele (átlagosan 55 %) származik a print tevékenységekből, állapította meg a felmérés. Az elkövetkező 12 hónapban a kiadók úgy nyilatkoztak, hogy a bevételeik legnagyobb része a hirdetésekből (40,9 %), az olvasói bevételekből (32,8 %) illetve egyéb forrásokból (23,9 %) származik majd.

 

A kiadók az elmúlt évek változásai során megtanultak alkalmazkodni és vannak olyan befektetési területek, amelyek kiemelkednek a többi közül. A termékfejlesztés, illetve a K+F lettek a legfontosabbak a kiadók számára, ezeket követik a technológiákba, a termékekbe és az adatok elemzésébe eszközölt befektetések, de a videó és az audio területei szintén komoly befektetéseket láthattak.

“Egyre inkább egyértelművé válik, hogy a fenntartható üzleti modell szempontjából talán a legfontosabb alap a kiadóknak az olvasóikkal és fogyasztóikkal kialakított kapcsolata, ennek középpontjában pedig egy átfogó adatstratégia áll – elsősorban az elsőkézből származó adatok tekintetében” - emelte ki Roper.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....