- Hirdetés -

Kiderült, mire számítanak a kiadók

|

- Hirdetés -

A növekvő infláció, a lehetséges visszaesés fenyegető réme és az ukrajnai háború miatt a kiadói iparág rövidtávú kilátásai negatív irányba mozdultak, állapította meg a WAN-IFRA globális iparági felmérése. Mindemellett a kiadók tudtak alkalmazkodni és a pandémiás időszakban bevezetett innovációk kezdik meghozni a gyümölcseiket 2022-ben, mert jelentősen nő az összes bevétel, illetve új bevételi források jelentek meg.

A hírkiadók több, mint fele (55,4 %) számolt be arról, hogy pesszimistán látja a jövő év üzleti lehetőségeit. A következő három évre optimistábbak ugyan a kiadók, de csak kevéssel. Ez pedig egy igen komoly kontrasztot jelent a tavalyi évhez képest, amikor a válaszadók több, mint 80 %-a látta optimistán az következő 12 hónapot – írja a felmérést bemutató közleményében a Magyar Lapkiadók Egyesülete.

”Nem titok, hogy a következő 12 hónapban és 2023-ban a legtöbb iparág folyamatos nehézségekkel számol és ez alól a híripar sem kivétel. A növekvő energiaköltségek például továbbra is komoly hatással lesznek a nyomdai és a terjesztési költségekre. Legfrissebb tanulmányunk azt mutatja, hogy ezek az aggodalmak a világ minden részén jelen vannak, de néhányan így is optimistán tekintenek a jövőbe – és ők ténylegesen átalakították az üzleti modelljeiket, feltehetően az adatok köré szervezve azt, hogy így gondolkodhassanak” - fogalmazott Dean Roper, a WAN-IFRA főszerkesztője.

Az üzlet alakulásával kapcsolatos érzelmek változása az egyik legfontosabb megállapítás a friss World Press Trends tanulmányban. Az eredmények teljes elemzése még folyamatban van, de Roper már néhány látható tanulságot bemutatott Zaragozában a WAN-IFRA World News Media Congress 2022 résztvevőinek. Bár összességében csökkent az optimizmus, az adatok azt mutatják, hogy a kiadók egy csoportja mégis optimista maradt, főként a következő három év távlatában. Ennek a kisebbségnek a tevékenységük hosszútávú jövőjébe vetett bizalmát nem ásták alá a jelenlegi kihívások.

A World Press Trends jelentés szerint kezdenek megtérülni az új bevételi forrásokba eszközölt befektetések. A digitális olvasói bevételek és a digitális hirdetési bevételek továbbra is kétszámjegyű növekedést produkálnak – 16 és 10,3 %-kal. De jelenleg az egyéb forrásokból származó bevételek felelnek a legnagyobb növekedésért (21,5 %). A kiadók igen erőteljesen fektettek be az elmúlt évek során a hirdetési bevételeik diverzifikálásába és ezek a befektetések megtérülni látszódnak. Az új bevételi források közül a kiadók főleg a rendezvényeket emelik ki.

A hírkiadók a múlt évvel összehasonlítva a növekedés duplázódását várják (2021-ben 7,3 %, 2022-ben 16,4 %). Ezt a növekedést főként a fejlődő országokban várják, amelyekben a 2022-es évre + 24 %-ot várnak, míg a fejlett országokban ez csupán + 8 %.

A felmérés szerint kulcsfontosságúak maradnak a hagyományos bevételi források is. Bár a print bevételek vagy csökkenést (print hirdetések) vagy stagnálást (print olvasói bevételek) mutatnak, az összkép tekintetében a print szerte a világon a kiadók egy igen jelentős csoportja számára alapvető bevételi forrás marad. Jelenleg a kiadók bevételeinek több, mint a fele (átlagosan 55 %) származik a print tevékenységekből, állapította meg a felmérés. Az elkövetkező 12 hónapban a kiadók úgy nyilatkoztak, hogy a bevételeik legnagyobb része a hirdetésekből (40,9 %), az olvasói bevételekből (32,8 %) illetve egyéb forrásokból (23,9 %) származik majd.

 

A kiadók az elmúlt évek változásai során megtanultak alkalmazkodni és vannak olyan befektetési területek, amelyek kiemelkednek a többi közül. A termékfejlesztés, illetve a K+F lettek a legfontosabbak a kiadók számára, ezeket követik a technológiákba, a termékekbe és az adatok elemzésébe eszközölt befektetések, de a videó és az audio területei szintén komoly befektetéseket láthattak.

“Egyre inkább egyértelművé válik, hogy a fenntartható üzleti modell szempontjából talán a legfontosabb alap a kiadóknak az olvasóikkal és fogyasztóikkal kialakított kapcsolata, ennek középpontjában pedig egy átfogó adatstratégia áll – elsősorban az elsőkézből származó adatok tekintetében” - emelte ki Roper.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...