- Hirdetés -

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

|

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják.

„Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben már kötelező megfelelően rezonálni annak érdekében, hogy a legtehetségesebb jelentkezőket vonzzuk be, miközben a legjobb szakembereket is megtartsuk” – állítja Katkics Attila, HR szakember. „Célzottan a lojalitást és az elégedettséget növelő juttatásokat kell összeállítani ahhoz, hogy egy valóban vonzó, egyben hosszú távon sikeres közösséget hozzunk létre. A családunk egészségügyi biztonsága, a prevenció, az otthon töltött idő, közösség és a társadalmi szerepvállalás – ezek jelenleg a legfontosabb ügyek, amelyekre trendi válaszokat kell tudni adni munkáltatóként” – fogalmaz a szakértő.

A munka és a magánélet egyensúlyának fontosságát egyre többen felismerik munkáltatói oldalon. „Mindez magában foglalja, de többet jelent már a home office-nál” – hangsúlyozza Katkics Attila. „Bár a trend itthon inkább abba az irányba mutat, hogy egyre több munkáltató dönt a munkavállalók fokozatos visszarendeléséről az irodákba - elsősorban a jobb ellenőrizhetőség és a közösség hatékony építése miatt – a bér mellett a legvonzóbb motiváció mégis a hibrid munkavégzés lehetősége.”

Jelenleg a magyarok 10%-a dolgozik és dolgozhat hibrid munkavégzés keretei között, szemben az EU-s átlaggal, ami 22% feletti, Ausztriában pedig közel 28%. Az átlag magyar munkavállaló – olyan helyen, ahol egyáltalán elérhető a hibrid munkavégzés lehetősége – heti 1-2 nap otthoni és 3-4 irodai munkanappal rendelkezhet.

Magánegészségügy az egész családnak

A munka - magánélet egyensúlya megteremtésének fontos része a mentális és fizikális egészség megőrzése. Erre egyre több, sikeres közösséget építeni kívánó vállalat válaszol úgy, hogy a magánegészségügyi ellátáson, az egészségmegőrzést célzó sportolási lehetőségen túl, egyéni motivációs tényezőként pszichológiai támogatást nyújt a munkavállalói számára. „A magánegészségügyi ellátás sok esetben kiterjeszthető az egész családra, ami manapság, a túlterhelt állami egészségügy és a hosszú várólisták időszakában rendkívül komoly érték” – teszi hozzá a HR szakértő.

A SZÉP kártya és a cafetéria kínálata ma már elengedhetetlen

„Messze vagyunk már a vásárlási utalványok, a bérletes és a benzinpénzes időktől és érthető, hogy egy kompetitív gazdasági környezetben nem mindig van lehetőség béremelésre, bérkorrekcióra. Érdemes tehát átgondolni a cafetéria rendkívül széles tárházát” – javasolja Katkics Attila. „Ezek már túlmutatnak a szállás és melegétel kérdéskörén, mégis kevésbé terhelik meg a vállalatokat. Számos adómentes és kedvező adózású tétel elérhető, amelyek óvják a családi kasszát, mégis trendik, egyértelműen növelik a munkavállalói jólétet és adott esetben környezetkímélők is: kerékpár használat, car sharing, kulturális események, távmunka költségtérítés, bölcsödei, óvodai szolgáltatások” – sorolja a lehetőségeket a szakértő.

Katkics Attila szerint a vállalatok csak egy sikeres közösséggel a hátuk mögött képesek saját gazdasági céljaik elérésére.

„Ezt felismerve, vannak olyan vállalatok is, amelyek szeretnének kitűnni a tömegből és egyedi megoldásokkal léptek piacra. Ilyen a lojalitás ösztönzése – azaz egyszeri juttatás például az 1., 3., vagy 5. évet követően – vagy az a lehetőség, hogy a vállalat tulajdonában lévő kisteherautót használhatják a munkavállalók egy esetleges költözéskor” – teszi hozzá a HR szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...

Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon

A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...