- Hirdetés -

Kiderült, mivel töltjük az időnket karantén idején

|

Mindenki tudja, mert megtapasztalta: a pandémia alatti bezártság alatt az ember napirendje, életvitele, lelki egyensúlya sokféle módon megbomlik. A megváltozott rendszerben új napirendre, más életvitelre rendezkedünk be. Vajon mit csinálunk a bezárt napokon? Természetesen vásárlunk – webshopokból rendeljük házhoz nemcsak az élelmiszert, hanem az életvitelünkhöz szükséges eszközöket is: ez pedig rámutat arra, hogy mivel is töltjük ki az időnket.

Az Alza webáruház termékkínálata elég széles skálán mozog ahhoz, hogy általános képet alkossunk arról, hogy mik a legnépszerűbb programok manapság Magyarországon a pandémia idején. Takács Csaba, az Alza magyarországi vezetője elmondta: „Mivel a jelenlegi szigorítások között a webshopok azon kevés lehetőség közé tartoznak, ahol az emberek beszerezhetik a számukra szükséges legtöbb terméket, az online vásárlás hűen tükrözi jelenlegi érdeklődésüket és tevékenységeiket. Ezért értékesítési adataink mélyére ástunk, hogy felderítsük a legforróbb trendeket.” Már az első öt legnépszerűbb kategória is sokat elárul.

A legnépszerűbb kategóriák:

home office eszközök

sportolás, kertészkedés eszközei, autós-motoros kiegészítők

háztartási eszközök, konyhai nagygépek, világítás

játékkonzolok és játékok, digitális fotózás és videózás

szépségápolás

Tehát az biztos, hogy rengetegen vagyunk, akik otthonról dolgoznak, tanulnak. Ebben nincsen semmi meglepő, hiszen már a karantén első szakaszában is sok szó esett a távmunkáról, távtanulásról, digitális oktatásról. Ennek minden bizonnyal vannak előnyei is, mint például a közlekedési igény csökkenése, a mérsékeltebb stresszfaktorok, a megszokott otthoni környezet, de a második csoport rámutat a hátrányaira is. Valószínűleg sokunknak megy már az agyára az otthon üléssel és monitornézéssel töltött egész napos robot, ezért egyre népszerűbb a sportolás, kertészkedés, az otthonból a természetes környezetbe való menekülés vagy éppen pihenés, terápia terjedése.

Az otthonnal való foglalkozás a harmadik legnagyobb csoport, ami magától értetődően következik abból, hogy túl sokat vagyunk otthon és sokkal több minden szemet szúr. Főleg a háztartási munkára és a konyhára koncentrálunk, így aztán azt szépítgetjük, oda választunk új berendezéseket.

A szabadidőt, feltöltődést úgy tűnik, egyre szélesebb körben szeretjük konzolok előtt tölteni, és a fotózásra, filmezésre is több időt fordítunk, mint normális időkben. Ez mind arra mutat, hogy a családdal töltött többlet időből megpróbáljuk a legtöbbet kihozni, és pozitívan megélni a kényszerhelyzetet.

És nem felejtettünk el magunkkal foglalkozni, sőt minden jel arra mutat, hogy több időt szánunk magunkra: a szépségápolás termékkategóriája az ötödik helyével azt mutatja, hogy bizony kihasználjuk a megnövekedett szabadidőt a saját magunkkal való törődésre.

A legnépszerűbb termékek

Ha a legnépszerűbb termékeket nézzük, ez is megerősíti a fentiekben elmondottakat.

Az egyik legkeresettebb laptop az ASUS Vivobook sorozat egyik középkategóriás gépe, amely munkához és szórakozáshoz egyaránt megfelelő eszköz – ez még nem is annyira meglepő, de ha hozzátesszük, hogy a Microsoft 365 programcsomag előfizetésére is jelentősen megélénkült az érdeklődés, már karakteresebb képet kapunk: az otthoni, profi munkához profi eszközöket használunk. A HP nyomtatópatronjai iránti kereslet pedig rávilágít, hogy még mindig jobban szeretünk otthon nyomtatni, mint egy nyomtatószalonban, és az is lehetséges, hogy a távoktatás közel sem annyira digitális, mint amennyire hisszük: a papír-alapú tanulás még mindig erős alternatívája a képernyőn történő munkának.

A Garmin Tri mellkaspántja megerősítheti azt a megfigyelésünket, hogy a futás, kerékpározás, túrázás egyre népszerűbb elfoglaltság: kimozdulást jelent a levegőre, terhelést, elfáradást, ezzel is kompenzáljuk a sok otthon töltött időt. Az is sokat mondó, hogy a Compass Dolphin vonóhorogra szerelhető, egyszerre 3 kerékpár szállítására alkalmas eszköz népszerűsége is ennyire megnőtt: sokunk valószínűleg autóval megyünk a természetbe egy-egy kerékpártúrára, ahol kisebb esélyünk van tömegbe keveredni. Vannak, akik otthon maradnak, a kertesek kedvence, a Crefit Premium trambulin is a legnépszerűbb termékek egyike – arról nem is beszélve, hogy a gyerekeket végre valami megmozgatja, addig se foglalják a mi laptopjainkat, és békésen el tudjuk végezni a saját munkánkat, amíg a gyerekek a kertben kiugrálják magukat.

Nem meglepetés, hogy a háztartási gépek közül mik a legnépszerűbbek. A Concept 2 az 1-ben robotporszívójának ilyen emelkedése alátámasztja a feltételezést, hogy a háztartások egyre gyakrabban választják az önmaguktól eljáró robotporszívókat. Ha többet vagyunk otthon, több koszt csinálunk, a robotporszívó viszont ezt, ha nem is észrevétlenül, de legalább az aktív közreműködésünk nélkül is lerendezi. Nem tudjuk, hogy a teregetés mennyire népszerű, de ismerőseinket körbekérdezve valószínűleg ez a leggyűlöltebb háztartási munka. Ezt mindenképpen alátámasztja, hogy a Bosch ruhaszárítója megelőzi népszerűségben a mosógépeket: úgy tűnik, mindenkinek elege lett a lakást betöltő szárítókból, és az otthoni létezést kifejezetten akadályozza a teregetett ruhák okozta akadálypálya. Az otthoni okoseszközök között a Philips Hue GO v2 vezet, ami egy hordozható beltéri lámpa hangvezérléssel, mobilvezérléssel és különleges, nyugtató fénykombinációkkal – elősegíti például a pihentető alvást vagy a relaxálást. Főleg egy nagyobb családi környezetben ad kapaszkodót a szülőknek az ellazuláshoz.

Az aktív feltöltődést, regenerációt segítő Xbox X széria népszerűsége sem okoz nagyobb meglepetést, de a Canon EOS M50 élre törése már karakteresebbé rajzolhatja a képet. Valószínűleg a konzolozás egy idő után nem szolgálja a valós, természetközelben eltöltött fizikai igényeinket, és nem vagyunk képesek minden szabadidőnket a monitor előtt tölteni. A Canon M50-es gépe egyszerre tökéletes választás fotózáshoz is és videózáshoz, középkategóriás ára pedig elérhetővé teszi a lelkes amatőrök számára is, hogy a családi eseményeket megörökítsük vele, legyen az egy másfél órás séta vagy egy egész napos túra a természetben. Igen, gyíkemberek, lövöldözés és robbanások nélkül.

A L’Oreal Casting hajfestékjei közül a karamell szín viszi a prímet, és nem meglepő, hogy a fodrászatok bezárásával, a szabadidő megnövekedésével milyen sokan választják az önálló hajfestést, a saját szépségükért is, és azért a programért, ami a hajfestéssel jár. És amíg hajat festünk, a gyerekek eljátszhatnak a jacuzziban. Ami megint csak egy népszerűségében nagyot ugró termék: a Belatrix Luxury felfújható, mobil jacuzzija beltéren és kültéren egyaránt felállítható. Kifejezetten segíti a regenerációt, a fejben való kikapcsolódást, stresszoldást, és jól jön az egész családnak, ha már mindenkinek kezd az agyára menni a karantén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...