Kiderült, hogy mit tervez az Origo extulajdonosa

Száraz István marad a médiapiacon, de a New Wave Media mellett egy másik cégétől is megvált.

Száraz István a napokban eladta az ország egyik legnagyobb elérésű online médiaportfólióját működtető New Wave Media Group Zrt.-t (korábbi Origo Zrt.) a Matolcsy Ádám közvetett tulajdonában lévő Magyar Stratégiai Zrt.-nek.

Száraz a Világgazdaságnak elmondta, hogy továbbra is tulajdonosa marad a We Love Budapest és a We Love Balaton turisztikai oldalaknak. Sőt, ezen a területen további terjeszkedésben gondolkodik.

„Még mindig Budapest és a Balaton hazánk vezető úti céljai, ugyanakkor több vidéki helyszín is egyre népszerűbb, ezért megérdemelnék a nagyobb reflektorfényt. Egyre nagyobb az érdeklődés mind a hazai, mind a külföldről érkező turisták részéről a magyarországi látnivalók iránt, s az online turisztikai médiumok szerepe ezek ajánlásában, bemutatásában fontosabbá válik, mint valaha” – nyilatkozta Száraz István.

Beszélt arról is, hogy a New Wave Mediából miért szállt ki:
„A gazdaságilag bizonytalan lábakon álló cégcsoportot hosszú évek óta először sikerült nyereségessé tennünk, és üzletileg kiszámítható működést értünk el. Megkezdtük a médiacsoport termékpalettájának kibővítését, egyebek mellett olyan új, ütőképes termékeket fejlesztettünk, mint amilyen az Origo Sport, és közben megújultak a tv-csatornáink. Portfóliószinten növeltük az elérésünket, ezzel megerősítve piacvezető pozíciónkat. Ez a cégcsoport ma már jóval több, mint másfél évvel ezelőtt. Elindult a fenntartható növekedés útján, stabil lábakon áll, s egyre több olvasót és felhasználót képes megszólítani.”

A Világgazdaság cikkéből kiderült, hogy Száraz megválik reklámpiaci érdekeltségétől, a Frank Digital Kft.-től is. A tranzakcióra vezetői kivásárlás keretében kerül sor egy ötéves időtartamú, részletfizetésen alapuló pénzügyi konstrukcióban. Az új tulajdonos Osváth Eszter, a Frank Digital szakmai igazgatója, aki a cég alapítása óta dolgozik az ügynökségnél szenior, később vezetői munkakörben.