- Hirdetés -

Kiélezettebb küzdelem – interjú Kolosi Péterrel

|

Mindig is hittünk a tisztességes versenyben, továbbra is hiszünk benne, viszont A Fal lemásolása nyilvánvalóan nem tartozik ebbe a kategóriába – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese, aki biztos abban, hogy meg tudják őrizni a piacvezető szerepüket. Kolosi elárulta azt is, hogy rendelnek-e újabb évadot A mi kis falunkból.

– Azt hogyan élitek meg a kollégáiddal, hogy kiélezettebbé vált a nézettségi verseny? Ebben az izgalmas szakmai kihívást látjátok, vagy inkább streszszeli a csapatot?

– Mindig is hittünk a tisztességes versenyben, továbbra is hiszünk benne. A Fal lemásolása viszont nyilvánvalóan nem tartozik ebbe a kategóriába, rombolja a tévés piacot, és egyáltalán nem szolgálja a nézők érdekeit.

– Egy éve ilyenkor még húzóműsor volt a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest. Miért csökkent az idén a nézettségük? Emögött tartalmi probléma van, vagy az őszi szezon késői kezdési időpontját viselték nehezen a műsorok, illetve a nézők?

– Te is említetted korábban, hogy sokkal élesebb a televíziós verseny. Ez igaz. A régen, évek vagy akár évtizedek óta képernyőn lévő műsorok általában jobban megszenvedik az ilyen időszakokat. Azonban a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest továbbra is nagyon fontos eleme az RTL Klub struktúrájának, és általában nyerik is a saját sávjukat. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kellene ezeknek a műsoroknak is folyamatosan megújulniuk.

– Akár az Éjjel-nappal Budapestnél, akár a Barátok köztnél nem jöhet szóba az RTL II-re, vagy más csatornára költöztetés?

– Természetesen sok minden szóba jöhet, de jelenleg nincsenek ilyen terveink. Az erősebb verseny miatt ugyan kisebb különbséggel, de még mindig az a helyzet, hogy a hétköznapok többségét az RTL Klub nyeri. Ez pedig nem utolsósorban ennek a két műsornak köszönhető.

– Az év eddigi részének legnagyobb nézettségi sikerét A mi kis falunk hozta. Megrendeltétek a harmadik évadot?

– Nem hiszem, hogy sokat kéne ezen gondolkodni a második szezon teljesítménye után. A mi kis falunk az idén eddig az egyetlen olyan műsor a magyar televíziós piacon, amely rendszeresen egymilliós nézettséget tudott hozni.

– Az RTL hagyományosan 19 órától méri a főműsoridőt, a TV2 pedig 18 órától. Viszont az a furcsa helyzet állt elő, hogy tulajdonképpen mindketten jobban járnátok a másik főműsoridős beosztásával. Nem gondolkodtok azon, hogy 18 órától számoljátok a főműsoridőt? Hiszen tulajdonképpen tényleg a Híradóval kezdődik az esti sáv…

– Az RTL Magyarország mindig is a kiszámíthatóságáról volt híres, és arról, hogy sem a célcsoportját, sem mondjuk a főműsoridő meghatározását nem a pillanatnyi érdekei szerint válogatja. A 19 és 23 óra közötti főműsoridő-meghatározás például egyidős az RTL Klubbal. Azaz ha több mint húsz év után ez egyszer megváltozna, annak nagyon komoly okai kellene, hogy legyenek… Egyelőre nem tudok ilyet.

– A Híradó nézettségi sikere nem azt mutatja, hogy erre a közéleti tematikára lenne igény akár az esti sávban is? Tehát mondjuk a Házon kívül, vagy egy olyan jellegű műsor, mint az ATV-s Heti Napló nem élne meg a főműsoridőben?

– Itt van a Házon kívül és a XXI. század is. Nagyon sok hasonló témával foglalkozik a Fókusz Plusz is, ami az egyik legfontosabb sávban, szombat este 7-kor látható, ráadásul egyórás időtartamban. Szóval azt gondolom, sok ilyen témájú műsor van nálunk, nem is beszélve arról, hogy a Híradó is kifejezetten hosszú műsoridőben látható.

– Csatornaátpozicionálás, vagy új indítása várható az idén?

– Jelenleg nem tudok ilyenről beszámolni.

– Szerinted az idén is megőrizhető csoportszinten az RTL piacvezető szerepe?

– Ebben biztos vagyok.

– A TV2 Csoport programigazgatója, Fischer Gábor nyilatkozta pár hete, hogy addig indítanak új csatornákat, amíg piacvezetők nem lesznek. Ezzel számomra azt sugallja, hogy addig öntik a pénzt a portfólióba, amíg az RTL Magyarország elé nem kerülnek a nézettségi versenyben. Ez alapján nem lefutott ez a meccs?

– Mi abban hiszünk, hogy minden csatornaindításnak valódi, értelmes oka kell, hogy legyen. Egyszerűen az, hogy legyen még egygyel több, mint a konkurenciának van, vagy az, hogy olyan sok műsort vásárolunk, amiket más módon képtelenek vagyunk leadni, ezért indítsunk egy új csatornát, nem értelmes ok. Semmit nem tesz hozzá a piachoz, sőt, inkább csak rombolja azt. Fontos, hogy az új csatorna valamit adjon hozzá a portfólióhoz, azaz nyújtson újat a disztribúciós partnereinknek, a hirdetőinknek és nyilvánvalóan a nézőknek.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...