Mindig is hittünk a tisztességes versenyben, továbbra is hiszünk benne, viszont A Fal lemásolása nyilvánvalóan nem tartozik ebbe a kategóriába – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese, aki biztos abban, hogy meg tudják őrizni a piacvezető szerepüket. Kolosi elárulta azt is, hogy rendelnek-e újabb évadot A mi kis falunkból.
– Azt hogyan élitek meg a kollégáiddal, hogy kiélezettebbé vált a nézettségi verseny? Ebben az izgalmas szakmai kihívást látjátok, vagy inkább streszszeli a csapatot?
– Mindig is hittünk a tisztességes versenyben, továbbra is hiszünk benne. A Fal lemásolása viszont nyilvánvalóan nem tartozik ebbe a kategóriába, rombolja a tévés piacot, és egyáltalán nem szolgálja a nézők érdekeit.
– Egy éve ilyenkor még húzóműsor volt a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest. Miért csökkent az idén a nézettségük? Emögött tartalmi probléma van, vagy az őszi szezon késői kezdési időpontját viselték nehezen a műsorok, illetve a nézők?
– Te is említetted korábban, hogy sokkal élesebb a televíziós verseny. Ez igaz. A régen, évek vagy akár évtizedek óta képernyőn lévő műsorok általában jobban megszenvedik az ilyen időszakokat. Azonban a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest továbbra is nagyon fontos eleme az RTL Klub struktúrájának, és általában nyerik is a saját sávjukat. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kellene ezeknek a műsoroknak is folyamatosan megújulniuk.
– Akár az Éjjel-nappal Budapestnél, akár a Barátok köztnél nem jöhet szóba az RTL II-re, vagy más csatornára költöztetés?
– Természetesen sok minden szóba jöhet, de jelenleg nincsenek ilyen terveink. Az erősebb verseny miatt ugyan kisebb különbséggel, de még mindig az a helyzet, hogy a hétköznapok többségét az RTL Klub nyeri. Ez pedig nem utolsósorban ennek a két műsornak köszönhető.
– Az év eddigi részének legnagyobb nézettségi sikerét A mi kis falunk hozta. Megrendeltétek a harmadik évadot?
– Nem hiszem, hogy sokat kéne ezen gondolkodni a második szezon teljesítménye után. A mi kis falunk az idén eddig az egyetlen olyan műsor a magyar televíziós piacon, amely rendszeresen egymilliós nézettséget tudott hozni.
– Az RTL hagyományosan 19 órától méri a főműsoridőt, a TV2 pedig 18 órától. Viszont az a furcsa helyzet állt elő, hogy tulajdonképpen mindketten jobban járnátok a másik főműsoridős beosztásával. Nem gondolkodtok azon, hogy 18 órától számoljátok a főműsoridőt? Hiszen tulajdonképpen tényleg a Híradóval kezdődik az esti sáv…
– Az RTL Magyarország mindig is a kiszámíthatóságáról volt híres, és arról, hogy sem a célcsoportját, sem mondjuk a főműsoridő meghatározását nem a pillanatnyi érdekei szerint válogatja. A 19 és 23 óra közötti főműsoridő-meghatározás például egyidős az RTL Klubbal. Azaz ha több mint húsz év után ez egyszer megváltozna, annak nagyon komoly okai kellene, hogy legyenek… Egyelőre nem tudok ilyet.
– A Híradó nézettségi sikere nem azt mutatja, hogy erre a közéleti tematikára lenne igény akár az esti sávban is? Tehát mondjuk a Házon kívül, vagy egy olyan jellegű műsor, mint az ATV-s Heti Napló nem élne meg a főműsoridőben?
– Itt van a Házon kívül és a XXI. század is. Nagyon sok hasonló témával foglalkozik a Fókusz Plusz is, ami az egyik legfontosabb sávban, szombat este 7-kor látható, ráadásul egyórás időtartamban. Szóval azt gondolom, sok ilyen témájú műsor van nálunk, nem is beszélve arról, hogy a Híradó is kifejezetten hosszú műsoridőben látható.
– Csatornaátpozicionálás, vagy új indítása várható az idén?
– Jelenleg nem tudok ilyenről beszámolni.
– Szerinted az idén is megőrizhető csoportszinten az RTL piacvezető szerepe?
– Ebben biztos vagyok.
– A TV2 Csoport programigazgatója, Fischer Gábor nyilatkozta pár hete, hogy addig indítanak új csatornákat, amíg piacvezetők nem lesznek. Ezzel számomra azt sugallja, hogy addig öntik a pénzt a portfólióba, amíg az RTL Magyarország elé nem kerülnek a nézettségi versenyben. Ez alapján nem lefutott ez a meccs?
– Mi abban hiszünk, hogy minden csatornaindításnak valódi, értelmes oka kell, hogy legyen. Egyszerűen az, hogy legyen még egygyel több, mint a konkurenciának van, vagy az, hogy olyan sok műsort vásárolunk, amiket más módon képtelenek vagyunk leadni, ezért indítsunk egy új csatornát, nem értelmes ok. Semmit nem tesz hozzá a piachoz, sőt, inkább csak rombolja azt. Fontos, hogy az új csatorna valamit adjon hozzá a portfólióhoz, azaz nyújtson újat a disztribúciós partnereinknek, a hirdetőinknek és nyilvánvalóan a nézőknek.
Heszler Róbert
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.