- Hirdetés -

Kiélezettebb küzdelem – interjú Kolosi Péterrel

|

- Hirdetés -

Mindig is hittünk a tisztességes versenyben, továbbra is hiszünk benne, viszont A Fal lemásolása nyilvánvalóan nem tartozik ebbe a kategóriába – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese, aki biztos abban, hogy meg tudják őrizni a piacvezető szerepüket. Kolosi elárulta azt is, hogy rendelnek-e újabb évadot A mi kis falunkból.

– Azt hogyan élitek meg a kollégáiddal, hogy kiélezettebbé vált a nézettségi verseny? Ebben az izgalmas szakmai kihívást látjátok, vagy inkább streszszeli a csapatot?

– Mindig is hittünk a tisztességes versenyben, továbbra is hiszünk benne. A Fal lemásolása viszont nyilvánvalóan nem tartozik ebbe a kategóriába, rombolja a tévés piacot, és egyáltalán nem szolgálja a nézők érdekeit.

– Egy éve ilyenkor még húzóműsor volt a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest. Miért csökkent az idén a nézettségük? Emögött tartalmi probléma van, vagy az őszi szezon késői kezdési időpontját viselték nehezen a műsorok, illetve a nézők?

– Te is említetted korábban, hogy sokkal élesebb a televíziós verseny. Ez igaz. A régen, évek vagy akár évtizedek óta képernyőn lévő műsorok általában jobban megszenvedik az ilyen időszakokat. Azonban a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest továbbra is nagyon fontos eleme az RTL Klub struktúrájának, és általában nyerik is a saját sávjukat. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kellene ezeknek a műsoroknak is folyamatosan megújulniuk.

– Akár az Éjjel-nappal Budapestnél, akár a Barátok köztnél nem jöhet szóba az RTL II-re, vagy más csatornára költöztetés?

– Természetesen sok minden szóba jöhet, de jelenleg nincsenek ilyen terveink. Az erősebb verseny miatt ugyan kisebb különbséggel, de még mindig az a helyzet, hogy a hétköznapok többségét az RTL Klub nyeri. Ez pedig nem utolsósorban ennek a két műsornak köszönhető.

– Az év eddigi részének legnagyobb nézettségi sikerét A mi kis falunk hozta. Megrendeltétek a harmadik évadot?

– Nem hiszem, hogy sokat kéne ezen gondolkodni a második szezon teljesítménye után. A mi kis falunk az idén eddig az egyetlen olyan műsor a magyar televíziós piacon, amely rendszeresen egymilliós nézettséget tudott hozni.

– Az RTL hagyományosan 19 órától méri a főműsoridőt, a TV2 pedig 18 órától. Viszont az a furcsa helyzet állt elő, hogy tulajdonképpen mindketten jobban járnátok a másik főműsoridős beosztásával. Nem gondolkodtok azon, hogy 18 órától számoljátok a főműsoridőt? Hiszen tulajdonképpen tényleg a Híradóval kezdődik az esti sáv…

– Az RTL Magyarország mindig is a kiszámíthatóságáról volt híres, és arról, hogy sem a célcsoportját, sem mondjuk a főműsoridő meghatározását nem a pillanatnyi érdekei szerint válogatja. A 19 és 23 óra közötti főműsoridő-meghatározás például egyidős az RTL Klubbal. Azaz ha több mint húsz év után ez egyszer megváltozna, annak nagyon komoly okai kellene, hogy legyenek… Egyelőre nem tudok ilyet.

– A Híradó nézettségi sikere nem azt mutatja, hogy erre a közéleti tematikára lenne igény akár az esti sávban is? Tehát mondjuk a Házon kívül, vagy egy olyan jellegű műsor, mint az ATV-s Heti Napló nem élne meg a főműsoridőben?

– Itt van a Házon kívül és a XXI. század is. Nagyon sok hasonló témával foglalkozik a Fókusz Plusz is, ami az egyik legfontosabb sávban, szombat este 7-kor látható, ráadásul egyórás időtartamban. Szóval azt gondolom, sok ilyen témájú műsor van nálunk, nem is beszélve arról, hogy a Híradó is kifejezetten hosszú műsoridőben látható.

– Csatornaátpozicionálás, vagy új indítása várható az idén?

– Jelenleg nem tudok ilyenről beszámolni.

– Szerinted az idén is megőrizhető csoportszinten az RTL piacvezető szerepe?

– Ebben biztos vagyok.

– A TV2 Csoport programigazgatója, Fischer Gábor nyilatkozta pár hete, hogy addig indítanak új csatornákat, amíg piacvezetők nem lesznek. Ezzel számomra azt sugallja, hogy addig öntik a pénzt a portfólióba, amíg az RTL Magyarország elé nem kerülnek a nézettségi versenyben. Ez alapján nem lefutott ez a meccs?

– Mi abban hiszünk, hogy minden csatornaindításnak valódi, értelmes oka kell, hogy legyen. Egyszerűen az, hogy legyen még egygyel több, mint a konkurenciának van, vagy az, hogy olyan sok műsort vásárolunk, amiket más módon képtelenek vagyunk leadni, ezért indítsunk egy új csatornát, nem értelmes ok. Semmit nem tesz hozzá a piachoz, sőt, inkább csak rombolja azt. Fontos, hogy az új csatorna valamit adjon hozzá a portfólióhoz, azaz nyújtson újat a disztribúciós partnereinknek, a hirdetőinknek és nyilvánvalóan a nézőknek.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...

Így lehet élmény a tanulás

Sokat tehetnek a szülők az iskolakezdésre készülve is azért, hogy megkönnyítsék gyerekeiknek a tanulást. Ebben kulcsszerep az okoseszközöknek juthat, amelyek a hagyományos tankönyvekkel szemben nem csak az információt bocsátják rendelkezésre, hanem az agy bal...

A befektetők uralják a nyári ingatlanpiacot

 Az ingatlanpiacon továbbra is kitart a nyár, az extrém szabadságolási időszak és a változó gazdasági és társadalmi környezet erős, legutoljára a járvány sújtotta 2020-as év májusában tapasztalt visszaesést jelentett a tranzakciók számában. 2022 júliusában...

Nagyot zuhanhat a használt lakások ára

A gáz és az elektromos áram árának emelkedésére azonnal megnőtt a kínálat a régebbi építésű, nagy alapterületű és belmagasságú házak hirdetései között, miközben az újlakások iránti kereslet érezhetően emelkedett. Dr. Sziszák György, a Sziszák...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....