- Hirdetés -

Kihagyhatatlan program borkedvelőknek

|

- Hirdetés -

Mintegy százhatvan kiállító több ezer különböző fajta borával, valamint gazdag gasztronómiai és zenei kínálattal várja látogatóit a 28. Budapest Borfesztivál, amelyet szeptember 5. és 9. között rendeznek a budai Várban.

Zilai Zoltán, az eseményt szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az egri borvidék borászai és borai kerülnek középpontba az eseményen, de mellettük 19 másik borvidék termelői is képviseltetik magukat – derül ki az MTI tudósításából.

A Boregyetem előadás- és kóstolósorozata minden évben egy aktuális témát érint, idén a nemrég alakult Egri Borműhely tagjai tartanak előadásokat. Szeptember 2-án a MOM Kulturális Központban az érdeklődők megismerkedhetnek az egri csillagokkal és bikavérekkel – tette hozzá Zilai Zoltán.

A zenei programokról közölte: csütörtökön a könnyűzene, pénteken a világzene kerül a középpontba, a Cziffra Fesztivállal közösen, szombaton tartják a magyar dzsessz napját, vasárnap pedig a népzenéé lesz a főszerep. A közönség szórakoztatásáról mások mellett a Kiscsillag, a Dés László, Szakcsi Lakatos Béla, Deseő Csaba és Oláh Kálmán gondoskodik – derült ki az eseményen kiosztott tájékoztatóból.

Zilai Zoltán arra is felhívta a figyelmet, hogy a borfesztivál és a Máltai Szeretetszolgálat közösen rendezi meg szeptember 12-én a jótékonysági borárverést. A pincészetek által felajánlott palackokra cégek és magánszemélyek egyaránt licitálhatnak. A befolyt összegből a Máltai Szeretetszolgálat tiszaburai varrodáját támogatják.

Soltész Gergő, az Ostorosbor Pincészet Zrt. elnök-igazgatója, az Egri Borműhely elnöke elmondta: az egri szőlő- és borkultúra mintegy 800 éves tradíciójának bemutatása mellett olyan újdonságokkal is készülnek, amelyek kedvet csinálnak az Egerbe látogatóknak a borkóstoláshoz is. A fesztiválon debütál az egri borvidék új palackja – tette hozzá.

A rendezvény ideje alatt indul a Várkapitányság Borral folyó Kánaán című tematikus sétaprogramja, amely a Várhegy jelentős szőlészeti és borászati kultúráját mutatja be az “első szőlőtőkéktől a borfesztiválig” bezárólag.

A rendezvény fő támogatója, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője, Maczelka Márk közölte: az áruházláncban 99,9 százalékban magyar borokat, 2018-ban mintegy 10 millió palack bort értékesítenek, ezzel az áruházlánc kiemelten támogatja az ágazatot. Az 550 általuk forgalmazott magyar borból a vásárolók újabban elsősorban a minőségi termékeket keresik.

A vörösborok kereslete csökkent, a fehérboroké nőtt, a roséborok kereslete pedig stagnál – részletezte Maczelka Márk. Az áruházlánc a fesztiválion a többi között külön standdal, grillterasszal, neves borászok – köztük Bock József. Juhász Ádám és Takler András – előadásával lesz jelen.

Kozma Imre, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapító elnöke közölte: az idei borfesztivál 40 ezer darab pohártartója a szeretetszolgálat tiszaburai varrodájában készült. Ez a megrendelés jelentősen hozzájárul az 2016-ban megnyitott üzem fenntartható működéséhez. Az idei borárverés célja a varroda gyerekeknek, fiataloknak szóló programjainak támogatása.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA