2018 első félévében az Audi-csoport 31,2 milliárd euróra növelte forgalmát, működési eredményét pedig 2,8 milliárd euróra. A márka működési eredménye a forgalom arányában stabil növekedést mutatott és elérte a 8,9 százalékot, mint az előző év első felében is. Az éves jelentés előjelzései szerint a vállalat jelentős pénzügyi és volumen-ingadozásra számít 2018-ban. Az idei első félév 4,5 százalékos növekedést jelentő ügyfélkiszállításait követően, az év második felében egyre növekvő negatív hatásokkal kell számolni a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés és az Audi eddigi történetében a legátfogóbb modellpaletta-változás miatt. A pozitív hatások az Audi átalakításának módszeres bevezetési tervének köszönhetők, amely az év elején kezdődött.
A jelenlegi harmadik negyedévben az Audi A6 modellt – a négykarikás márka legnagyobb darabszámban eladott limuzinját – mutatjuk be az első piacokon. Ezen kívül, a Q8 modellel egészítjük ki az Audi kínálatát a prémium csúcskategóriában. 2018. negyedik negyedévében jelenik meg a piacon a teljesen elektromos Audi e-tron prototípus sorozatban gyártott változata, és ekkorra várható a termelés felfutása, illetve modellek kifutása a kompakt szegmensben. Az új Audi A1 és Q3 modellekkel a vállalat fontos mérföldkőhöz ér a termelési hálózat átszervezésében, amelyre a csoporton belüli együttműködések további optimalizálása miatt van szükség. Ezzel párhuzamosan az Audi világszerte folytatja az új A8 és A7 modellek bevezetését: a márka a negyedik negyedévben az amerikai piacon is megkezdi a presztízsmodellek értékesítését.
Januártól június végéig, a vállalat 949 282 autót szállított le ügyfeleinek (2017: 908 683). A szállítás világszerte elért 4,5 százalékos növekedése elsősorban az ázsiai és észak-amerikai piac fejlődésének köszönhető. Az Audi-csoport forgalma 3,9 százalékkal, 31 183 millió euróra nőtt az év első felében (2017: 30 011 millió euró). A működési eredmény 3,0 százalékkal, 2 761 millió euróra emelkedett (2017: 2 680 millió euró), a működési eredmény a forgalom arányában 8,9 százalékra adódott, csakúgy, mint az előző év első felében. A működési eredmény nem tartalmazza a kínai vegyesvállalat eredményeit, ahol az Audi a vásárlói kiszállítások legerősebb növekedését érte el az év első felében. A kínai vegyesvállalat üzleti tevékenységéből származó nyereségét a pénzügyi eredmények között mutatjuk be.
Az Audi-csoport jelentősen megnövekedett pénzforgalma 2 672 millió euró volt az idei év első hat hónapjában (2017: 1 925 millió euró). Az előző év ugyanezen időszakának nettó pénzforgalomára negatív hatással voltak a dízel témakör okozta kiadások.
Az Audi AG stabil pénzügyi helyzetét az év elején kezdődött, csoport-szerte zajló átalakulás módszeres végrehajtása is támogatta. A 2022-es évre, ennek az intézkedési programnak 10 milliárd eurós pozitív bevételi hatást kell elérnie, és a forrásokat a középpontba helyezett „Audi.Vorsprung.2025” stratégia kulcsfontosságú fejlesztési területeire kell összpontosítania. Az idei év közepére a vállalat már bevezette az első intézkedéseket az Audi átalakítási tervével kapcsolatban, amelynek több, mint 0,5 milliárd eurós pozitív hatása mutatható ki a teljes éves működési eredményben, ugyanakkor az intézkedések tovább folytatódnak a program következetes alkalmazásával.
Szigorúbb kiadási fegyelemmel, a kutatás és fejlesztés költsége a forgalom arányában 6,5 százalékra adódott az első félévben (2017: 6,9 százalék), az eszközberuházási arány pedig 3,4 százalékot tett ki (2017: 3,9 százalék). A 2018-as főbb befektetések az év második felében várhatók.
Az Audi-csoport megerősítette előjelzéseit a teljes évre. Az év további részében a vállalat folyamatosan elemzi és értékeli a felmerülő kockázatokat, amelyek főleg a modellpaletta új WLTP vizsgálati eljáráshoz való igazításából várhatók. Amint az az éves jelentésből is kiderül, a cég jelentős ingadozásokra számít a termelésben, raktárkészletben, a kiszállításokban és a főbb gazdasági mutatókban az év hátralevő részében. Emiatt az év első felében jelentős termelésnövekedést tapasztalhattunk, amelynek célja az előzetes készletezés volt: a következő hónapokban a disztribútorok és a kiskereskedelmi hálózat optimális ellátására lesz szükség az Audi modellváltozásai és főleg a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés miatt. Ez lehetővé teszi a márkakereskedéseknek, hogy áthidalhassák az esetleges szállításkimaradásokat – amelyek a WLTP eljárásra való áttérés miatt adódhatnak – bizonyos modellek szabadon konfigurálható tartományaiban, részben a meglévő járművekkel.
Az egész évet tekintve az Audi márka szállításai várhatóan elérik az előző éves szintet, kissé magasabb forgalmat biztosítva az Audi Csoport számára. Az Audi Csoport továbbra is azt várja, hogy a működési eredmény a forgalom arányában a tervezett tűréshatáron belül marad. A vállalat várakozásai szerint, a kutatási és fejlesztési kiadások aránya kissé a hosszútávú 6,0-6,5 százalékos tartomány felett alakul. Az Audi feltételezi, hogy az eszközberuházási arány alig emelkedik az előirányzott 5,0-5,5 százalék fölé.