- Hirdetés -

Kihívások előtt az Audi

|

- Hirdetés -

2018 első félévében az Audi-csoport 31,2 milliárd euróra növelte forgalmát, működési eredményét pedig 2,8 milliárd euróra. A márka működési eredménye a forgalom arányában stabil növekedést mutatott és elérte a 8,9 százalékot, mint az előző év első felében is. Az éves jelentés előjelzései szerint a vállalat jelentős pénzügyi és volumen-ingadozásra számít 2018-ban. Az idei első félév 4,5 százalékos növekedést jelentő ügyfélkiszállításait követően, az év második felében egyre növekvő negatív hatásokkal kell számolni a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés és az Audi eddigi történetében a legátfogóbb modellpaletta-változás miatt. A pozitív hatások az Audi átalakításának módszeres bevezetési tervének köszönhetők, amely az év elején kezdődött.

A jelenlegi harmadik negyedévben az Audi A6 modellt – a négykarikás márka legnagyobb darabszámban eladott limuzinját – mutatjuk be az első piacokon. Ezen kívül, a Q8 modellel egészítjük ki az Audi kínálatát a prémium csúcskategóriában. 2018. negyedik negyedévében jelenik meg a piacon a teljesen elektromos Audi e-tron prototípus sorozatban gyártott változata, és ekkorra várható a termelés felfutása, illetve modellek kifutása a kompakt szegmensben. Az új Audi A1 és Q3 modellekkel a vállalat fontos mérföldkőhöz ér a termelési hálózat átszervezésében, amelyre a csoporton belüli együttműködések további optimalizálása miatt van szükség. Ezzel párhuzamosan az Audi világszerte folytatja az új A8 és A7 modellek bevezetését: a márka a negyedik negyedévben az amerikai piacon is megkezdi a presztízsmodellek értékesítését.

Januártól június végéig, a vállalat 949 282 autót szállított le ügyfeleinek (2017: 908 683). A szállítás világszerte elért 4,5 százalékos növekedése elsősorban az ázsiai és észak-amerikai piac fejlődésének köszönhető. Az Audi-csoport forgalma 3,9 százalékkal, 31 183 millió euróra nőtt az év első felében (2017: 30 011 millió euró). A működési eredmény 3,0 százalékkal, 2 761 millió euróra emelkedett (2017: 2 680 millió euró), a működési eredmény a forgalom arányában 8,9 százalékra adódott, csakúgy, mint az előző év első felében. A működési eredmény nem tartalmazza a kínai vegyesvállalat eredményeit, ahol az Audi a vásárlói kiszállítások legerősebb növekedését érte el az év első felében. A kínai vegyesvállalat üzleti tevékenységéből származó nyereségét a pénzügyi eredmények között mutatjuk be.

Az Audi-csoport jelentősen megnövekedett pénzforgalma 2 672 millió euró volt az idei év első hat hónapjában (2017: 1 925 millió euró). Az előző év ugyanezen időszakának nettó pénzforgalomára negatív hatással voltak a dízel témakör okozta kiadások.

Az Audi AG stabil pénzügyi helyzetét az év elején kezdődött, csoport-szerte zajló átalakulás módszeres végrehajtása is támogatta. A 2022-es évre, ennek az intézkedési programnak 10 milliárd eurós pozitív bevételi hatást kell elérnie, és a forrásokat a középpontba helyezett “Audi.Vorsprung.2025” stratégia kulcsfontosságú fejlesztési területeire kell összpontosítania. Az idei év közepére a vállalat már bevezette az első intézkedéseket az Audi átalakítási tervével kapcsolatban, amelynek több, mint 0,5 milliárd eurós pozitív hatása mutatható ki a teljes éves működési eredményben, ugyanakkor az intézkedések tovább folytatódnak a program következetes alkalmazásával.

Szigorúbb kiadási fegyelemmel, a kutatás és fejlesztés költsége a forgalom arányában 6,5 százalékra adódott az első félévben (2017: 6,9 százalék), az eszközberuházási arány pedig 3,4 százalékot tett ki (2017: 3,9 százalék). A 2018-as főbb befektetések az év második felében várhatók.

Az Audi-csoport megerősítette előjelzéseit a teljes évre. Az év további részében a vállalat folyamatosan elemzi és értékeli a felmerülő kockázatokat, amelyek főleg a modellpaletta új WLTP vizsgálati eljáráshoz való igazításából várhatók. Amint az az éves jelentésből is kiderül, a cég jelentős ingadozásokra számít a termelésben, raktárkészletben, a kiszállításokban és a főbb gazdasági mutatókban az év hátralevő részében. Emiatt az év első felében jelentős termelésnövekedést tapasztalhattunk, amelynek célja az előzetes készletezés volt: a következő hónapokban a disztribútorok és a kiskereskedelmi hálózat optimális ellátására lesz szükség az Audi modellváltozásai és főleg a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés miatt. Ez lehetővé teszi a márkakereskedéseknek, hogy áthidalhassák az esetleges szállításkimaradásokat – amelyek a WLTP eljárásra való áttérés miatt adódhatnak – bizonyos modellek szabadon konfigurálható tartományaiban, részben a meglévő járművekkel.

Az egész évet tekintve az Audi márka szállításai várhatóan elérik az előző éves szintet, kissé magasabb forgalmat biztosítva az Audi Csoport számára. Az Audi Csoport továbbra is azt várja, hogy a működési eredmény a forgalom arányában a tervezett tűréshatáron belül marad. A vállalat várakozásai szerint, a kutatási és fejlesztési kiadások aránya kissé a hosszútávú 6,0-6,5 százalékos tartomány felett alakul. Az Audi feltételezi, hogy az eszközberuházási arány alig emelkedik az előirányzott 5,0-5,5 százalék fölé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA