- Hirdetés -

Kihívások előtt az Audi

|

- Hirdetés -

2018 első félévében az Audi-csoport 31,2 milliárd euróra növelte forgalmát, működési eredményét pedig 2,8 milliárd euróra. A márka működési eredménye a forgalom arányában stabil növekedést mutatott és elérte a 8,9 százalékot, mint az előző év első felében is. Az éves jelentés előjelzései szerint a vállalat jelentős pénzügyi és volumen-ingadozásra számít 2018-ban. Az idei első félév 4,5 százalékos növekedést jelentő ügyfélkiszállításait követően, az év második felében egyre növekvő negatív hatásokkal kell számolni a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés és az Audi eddigi történetében a legátfogóbb modellpaletta-változás miatt. A pozitív hatások az Audi átalakításának módszeres bevezetési tervének köszönhetők, amely az év elején kezdődött.

A jelenlegi harmadik negyedévben az Audi A6 modellt – a négykarikás márka legnagyobb darabszámban eladott limuzinját – mutatjuk be az első piacokon. Ezen kívül, a Q8 modellel egészítjük ki az Audi kínálatát a prémium csúcskategóriában. 2018. negyedik negyedévében jelenik meg a piacon a teljesen elektromos Audi e-tron prototípus sorozatban gyártott változata, és ekkorra várható a termelés felfutása, illetve modellek kifutása a kompakt szegmensben. Az új Audi A1 és Q3 modellekkel a vállalat fontos mérföldkőhöz ér a termelési hálózat átszervezésében, amelyre a csoporton belüli együttműködések további optimalizálása miatt van szükség. Ezzel párhuzamosan az Audi világszerte folytatja az új A8 és A7 modellek bevezetését: a márka a negyedik negyedévben az amerikai piacon is megkezdi a presztízsmodellek értékesítését.

Januártól június végéig, a vállalat 949 282 autót szállított le ügyfeleinek (2017: 908 683). A szállítás világszerte elért 4,5 százalékos növekedése elsősorban az ázsiai és észak-amerikai piac fejlődésének köszönhető. Az Audi-csoport forgalma 3,9 százalékkal, 31 183 millió euróra nőtt az év első felében (2017: 30 011 millió euró). A működési eredmény 3,0 százalékkal, 2 761 millió euróra emelkedett (2017: 2 680 millió euró), a működési eredmény a forgalom arányában 8,9 százalékra adódott, csakúgy, mint az előző év első felében. A működési eredmény nem tartalmazza a kínai vegyesvállalat eredményeit, ahol az Audi a vásárlói kiszállítások legerősebb növekedését érte el az év első felében. A kínai vegyesvállalat üzleti tevékenységéből származó nyereségét a pénzügyi eredmények között mutatjuk be.

Az Audi-csoport jelentősen megnövekedett pénzforgalma 2 672 millió euró volt az idei év első hat hónapjában (2017: 1 925 millió euró). Az előző év ugyanezen időszakának nettó pénzforgalomára negatív hatással voltak a dízel témakör okozta kiadások.

Az Audi AG stabil pénzügyi helyzetét az év elején kezdődött, csoport-szerte zajló átalakulás módszeres végrehajtása is támogatta. A 2022-es évre, ennek az intézkedési programnak 10 milliárd eurós pozitív bevételi hatást kell elérnie, és a forrásokat a középpontba helyezett „Audi.Vorsprung.2025” stratégia kulcsfontosságú fejlesztési területeire kell összpontosítania. Az idei év közepére a vállalat már bevezette az első intézkedéseket az Audi átalakítási tervével kapcsolatban, amelynek több, mint 0,5 milliárd eurós pozitív hatása mutatható ki a teljes éves működési eredményben, ugyanakkor az intézkedések tovább folytatódnak a program következetes alkalmazásával.

Szigorúbb kiadási fegyelemmel, a kutatás és fejlesztés költsége a forgalom arányában 6,5 százalékra adódott az első félévben (2017: 6,9 százalék), az eszközberuházási arány pedig 3,4 százalékot tett ki (2017: 3,9 százalék). A 2018-as főbb befektetések az év második felében várhatók.

Az Audi-csoport megerősítette előjelzéseit a teljes évre. Az év további részében a vállalat folyamatosan elemzi és értékeli a felmerülő kockázatokat, amelyek főleg a modellpaletta új WLTP vizsgálati eljáráshoz való igazításából várhatók. Amint az az éves jelentésből is kiderül, a cég jelentős ingadozásokra számít a termelésben, raktárkészletben, a kiszállításokban és a főbb gazdasági mutatókban az év hátralevő részében. Emiatt az év első felében jelentős termelésnövekedést tapasztalhattunk, amelynek célja az előzetes készletezés volt: a következő hónapokban a disztribútorok és a kiskereskedelmi hálózat optimális ellátására lesz szükség az Audi modellváltozásai és főleg a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés miatt. Ez lehetővé teszi a márkakereskedéseknek, hogy áthidalhassák az esetleges szállításkimaradásokat – amelyek a WLTP eljárásra való áttérés miatt adódhatnak – bizonyos modellek szabadon konfigurálható tartományaiban, részben a meglévő járművekkel.

Az egész évet tekintve az Audi márka szállításai várhatóan elérik az előző éves szintet, kissé magasabb forgalmat biztosítva az Audi Csoport számára. Az Audi Csoport továbbra is azt várja, hogy a működési eredmény a forgalom arányában a tervezett tűréshatáron belül marad. A vállalat várakozásai szerint, a kutatási és fejlesztési kiadások aránya kissé a hosszútávú 6,0-6,5 százalékos tartomány felett alakul. Az Audi feltételezi, hogy az eszközberuházási arány alig emelkedik az előirányzott 5,0-5,5 százalék fölé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...