- Hirdetés -

Kihívások előtt az Audi

|

- Hirdetés -

2018 első félévében az Audi-csoport 31,2 milliárd euróra növelte forgalmát, működési eredményét pedig 2,8 milliárd euróra. A márka működési eredménye a forgalom arányában stabil növekedést mutatott és elérte a 8,9 százalékot, mint az előző év első felében is. Az éves jelentés előjelzései szerint a vállalat jelentős pénzügyi és volumen-ingadozásra számít 2018-ban. Az idei első félév 4,5 százalékos növekedést jelentő ügyfélkiszállításait követően, az év második felében egyre növekvő negatív hatásokkal kell számolni a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés és az Audi eddigi történetében a legátfogóbb modellpaletta-változás miatt. A pozitív hatások az Audi átalakításának módszeres bevezetési tervének köszönhetők, amely az év elején kezdődött.

A jelenlegi harmadik negyedévben az Audi A6 modellt – a négykarikás márka legnagyobb darabszámban eladott limuzinját – mutatjuk be az első piacokon. Ezen kívül, a Q8 modellel egészítjük ki az Audi kínálatát a prémium csúcskategóriában. 2018. negyedik negyedévében jelenik meg a piacon a teljesen elektromos Audi e-tron prototípus sorozatban gyártott változata, és ekkorra várható a termelés felfutása, illetve modellek kifutása a kompakt szegmensben. Az új Audi A1 és Q3 modellekkel a vállalat fontos mérföldkőhöz ér a termelési hálózat átszervezésében, amelyre a csoporton belüli együttműködések további optimalizálása miatt van szükség. Ezzel párhuzamosan az Audi világszerte folytatja az új A8 és A7 modellek bevezetését: a márka a negyedik negyedévben az amerikai piacon is megkezdi a presztízsmodellek értékesítését.

Januártól június végéig, a vállalat 949 282 autót szállított le ügyfeleinek (2017: 908 683). A szállítás világszerte elért 4,5 százalékos növekedése elsősorban az ázsiai és észak-amerikai piac fejlődésének köszönhető. Az Audi-csoport forgalma 3,9 százalékkal, 31 183 millió euróra nőtt az év első felében (2017: 30 011 millió euró). A működési eredmény 3,0 százalékkal, 2 761 millió euróra emelkedett (2017: 2 680 millió euró), a működési eredmény a forgalom arányában 8,9 százalékra adódott, csakúgy, mint az előző év első felében. A működési eredmény nem tartalmazza a kínai vegyesvállalat eredményeit, ahol az Audi a vásárlói kiszállítások legerősebb növekedését érte el az év első felében. A kínai vegyesvállalat üzleti tevékenységéből származó nyereségét a pénzügyi eredmények között mutatjuk be.

Az Audi-csoport jelentősen megnövekedett pénzforgalma 2 672 millió euró volt az idei év első hat hónapjában (2017: 1 925 millió euró). Az előző év ugyanezen időszakának nettó pénzforgalomára negatív hatással voltak a dízel témakör okozta kiadások.

Az Audi AG stabil pénzügyi helyzetét az év elején kezdődött, csoport-szerte zajló átalakulás módszeres végrehajtása is támogatta. A 2022-es évre, ennek az intézkedési programnak 10 milliárd eurós pozitív bevételi hatást kell elérnie, és a forrásokat a középpontba helyezett “Audi.Vorsprung.2025” stratégia kulcsfontosságú fejlesztési területeire kell összpontosítania. Az idei év közepére a vállalat már bevezette az első intézkedéseket az Audi átalakítási tervével kapcsolatban, amelynek több, mint 0,5 milliárd eurós pozitív hatása mutatható ki a teljes éves működési eredményben, ugyanakkor az intézkedések tovább folytatódnak a program következetes alkalmazásával.

Szigorúbb kiadási fegyelemmel, a kutatás és fejlesztés költsége a forgalom arányában 6,5 százalékra adódott az első félévben (2017: 6,9 százalék), az eszközberuházási arány pedig 3,4 százalékot tett ki (2017: 3,9 százalék). A 2018-as főbb befektetések az év második felében várhatók.

Az Audi-csoport megerősítette előjelzéseit a teljes évre. Az év további részében a vállalat folyamatosan elemzi és értékeli a felmerülő kockázatokat, amelyek főleg a modellpaletta új WLTP vizsgálati eljáráshoz való igazításából várhatók. Amint az az éves jelentésből is kiderül, a cég jelentős ingadozásokra számít a termelésben, raktárkészletben, a kiszállításokban és a főbb gazdasági mutatókban az év hátralevő részében. Emiatt az év első felében jelentős termelésnövekedést tapasztalhattunk, amelynek célja az előzetes készletezés volt: a következő hónapokban a disztribútorok és a kiskereskedelmi hálózat optimális ellátására lesz szükség az Audi modellváltozásai és főleg a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés miatt. Ez lehetővé teszi a márkakereskedéseknek, hogy áthidalhassák az esetleges szállításkimaradásokat – amelyek a WLTP eljárásra való áttérés miatt adódhatnak – bizonyos modellek szabadon konfigurálható tartományaiban, részben a meglévő járművekkel.

Az egész évet tekintve az Audi márka szállításai várhatóan elérik az előző éves szintet, kissé magasabb forgalmat biztosítva az Audi Csoport számára. Az Audi Csoport továbbra is azt várja, hogy a működési eredmény a forgalom arányában a tervezett tűréshatáron belül marad. A vállalat várakozásai szerint, a kutatási és fejlesztési kiadások aránya kissé a hosszútávú 6,0-6,5 százalékos tartomány felett alakul. Az Audi feltételezi, hogy az eszközberuházási arány alig emelkedik az előirányzott 5,0-5,5 százalék fölé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Gyereknek lenni jó! (x)

A gyermeki fantázia világokat képes teremteni. De mi történik akkor, ha a valóság ugyanolyan csodálatos, mint a szárnyaló képzelet? Ha egyszer csak életnagyságú TRex hátára lehet pattanni, lehetőség nyílik ráját simogatni, cápát etetni, trambulinon...

Eljárást indítanak a Karc FM ellen

A Karc FM Paláver című betelefonálós műsorában kirekesztésre alkalmas tartalmak hangozhattak el a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa szerint. A testület emellett egy helyi és egy holland joghatóság alá tartozó televízióval kapcsolatban...

Tarr Bélával készít sorozatot az AMC Networks International

Hazai saját gyártású sorozat fejlesztésébe kezd az AMC Networks International, a „Fata Morgana” című produkció kreatív producere Tarr Béla, együttműködő partnere az Oble Studios. A széria a klasszikus westernfilmeket alapul véve egészen különleges műfajt...

A hirdetési piacot is felforgatja a mesterséges intelligencia

A vállalkozások világa talán sosem volt még ennyire megosztott, mint napjainkban. 2023 teljes egészében felforgatta az állóvizet: a mai Magyarországról tulajdonképpen eltűnt a vállalkozói középréteg: a piacot a felső 10% uralja, a statisztikák alapján...

Visszatérhetnek a vevők a lakáspiacra

Új adalékokkal szolgált a tavaly kezdődött lakáspiaci fordulat mélységének és várható lefutásának megítéléséhez a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb lakáspiaci jelentése. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint közülük a legfontosabb az, hogy már a múlt év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....