- Hirdetés -

Kihívások és kedvenc kampányok – vallottak a hazai marketingvezetők

|

A Marketing&Media magazin marketingvezetőket kérdezett az idei kedvenc kampányukról, arról, hogy mi jelent számukra kihívást és vannak-e olyan marketingeszközök, amiket túl- vagy alulértékeltnek tartanak. Sokan említették kihívásként a digitális eszközöket, a folyamatosan változó piaci környezetet és jó néhányan túlértékeltnek tartják az influencer marketinget.

A három kérdés, amiket feltettek a marketingvezetőknek:

1. Látott-e az idén olyan kampányt vagy éppen csak reklámot, amit nagyon jónak, ötletesnek, inspirálónak tartott?

2. Jelenleg a saját területén mi jelenti a legnagyobb kihívást a napi munka során?

3. A marketingeszközök terén van-e olyan, amit nagyon alulértékeltnek vagy éppen túlértékeltnek gondol?

Beke Zsuzsa, RICHTER GEDEON, PR- és kormányzati kapcsolatok vezető

1. A Pfizer nemzetközi vállalatimárka-kampánya nagyon tetszett, különösen a tévészpot, amelyet használnak. Abszolút inspiráló. Az úgynevezett „big pharma” cégek kommunikációs aktivitását érdemes fi gyelemmel kísérni. 2. Mintegy 30 ország kommunikációs és PR-tevékenységét koordináljuk mint magyar központ, idetartozik az összes uniós ország, az orosz és a FÁK-piacok, valamint rövid távon ehhez hozzájönnek a dél-amerikaiak. Ez jelenti jelenleg számunkra a legnagyobb kihívást az erősen eltérő üzleti és kulturális környezetből adódóan, valamint a Richter nem egységes termékportfóliója miatt. 3. Alulértékeltnek érzem ma már a printfelületeket, és sokszor túlértékeltnek az online platformokat.

Palcsó Sára, ZWACK UNICUM, marketingigazgató

1. Ami Magyarországon nekem nagyon érdekes volt az elmúlt évben, az a CBA és az Auchan átpozicionálása és reklámkampánya. Mindkettő más, mindkettő megragadó a maga nemében, és ha jól tudom, elég sikeresek is. Hazabeszélek, de a Kalumba fűszeres ginünk reklámja is nagyon sikeres volt, azt is nagyon szerettem, de nyilván elfogult vagyok. 2. Kezd kicsit túl sok lenni a változó és az információ. És a változó információ. A mérés egy nagy kihívás: amit csinálunk, az hogyan mérhető jól és realista megoldásban. Sok mérést ismerünk, de nem mindegyik ad őszinte információt, illetve sok mérési megoldás elég drága. Minél több gyors, egyszerű és relatíve olcsó piackutatási, kampánymérési megoldásra lesz szükség. Talán a legnagyobb hangsúly azon van, hogy gyors és egyszerű. 3. Szerintem az árakat a piac meghatározza, amit a piac fizetni hajlandó, annyi az ár. A marketingmixet mindenki maga alakítja az adott céljai és büdzséje alapján. Kisebb költségvetésből is lehet építkezni, és sok minden helyettesíthető vagy kiváltható. Alaptézis: ha kicsi a médiabüdzséd, akkor legyél kreatívabb, és tűnj ki a tömegből.

Bene Nikoletta, SPAR MAGYARORSZÁG, marketingvezető

1. A szívem „hazahúz”, ezért a dél-afrikai Spar karácsonyi reklámját mondanám. Nekik mindig nagyon egyszerű, de szívet melengető reklámjaik vannak. A magyarok közül

pedig a Spar ügynöksége, a Spice által készített Cofi dis-reklám első darabja, az Unikornist találtak Magyarkúton. 2. Kitűnni a reklámzajból és valami olyat alkotni, ami még nem volt. 3. Számomra a mozireklám, illetve a DOOH jövője egy nagy kérdés.

Horváth Magyary Nóra, K&H CSOPORT, kommunikációs ügyvezető igazgató

1. A Grow up in e-sports with Mercedes Benz. A 92 éves márka megint megújul, megint relevánsan szólítja meg a fi atal, s azon belül is a már most megfelelő vásárlóerejűeket. S teszi mindezt úgy, hogy alapvető értékként képviseli az energikusságot, a dinamizmust, az erőt, a megkülönböztetettséget. 2. A gazdaság felpörgött, a reklámköltés megnőtt. A megszólítandó célcsoportok száma szintén emelkedett, ám a karakterisztikájuk markánsan eltér. A céges erőforrások elosztásában a digitális megoldásoké a prioritás. 3. Túlértékeltnek érzem a sok kis célcsoportot megszólító és alulértékeltnek érzem a nagy, erőteljes, széles médiamixszel dolgozó integrált kampányokat. A kettőnek együtt kéne működni: a nagy, integrált kampányokon belül kéne lennie a több, kisebb alszegmenst célzottan is megszólító eszközök használatának. Jelen pillanatban sok esetben az erőforrások elaprózását látom.

Baráth Péter, VODAFONE MAGYARORSZÁG, márkaigazgató

1. Fontos és bátor: a Procter & Gamble The Talk kampánya. 2. A digitális kampányaink összehangolása a hagyományos médiam egjelenéseinkkel kreatív szempontból. Itt még sok lehe tőség van fejlődni. 3. Úgy gondolom, a közterületben még mindig van fantázia és több lehetőség, különösen hazánkban. Emellett a digitálismédia-tervezést és -automatizációt tartom a legfontosabb területnek, ahol sokat kell és lehet fejlődni. Túlértékeltnek a content marketing megoldásokat tartom, ahol kevés a jó példa és jó gyakorlat, valamint túl nagy a befektetett időigény, míg a megtérülés ezt még nem tükrözi.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...